2.418 visninger
|
Oprettet:
Unge mænd søger hjælp til ridning {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg og et par venner, har prøvet at ride på noget turridning og en enkel gang på holdridning, vi er blevet betaget af det. Vi er begyndere, og synes umiddelbart at sådan noget holdundervisning er lidt sløvt. Hvad synes i vi skal gøre, have privatundervisning (hvordan gøre vi), eller søge part hos en hest, også bare slå os løs på en måde, kan i komme med råd og anbefalinger, eller fortælle os hvem vi kan kontakte for hjælp.
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 282
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Prøv at snakke med underviseren på den rideskole i har været på om det måske er muligt at stifte et hold, hvis I er nok, eller om i kan få ene undervisning. Man lærer en del mere, og hurtigere ved ene undervisning end på hold, men balance og muskler kommer ikke hurtigere, så husk at alt tager tid og hav tålmodighed.
God fornøjelse!
jun 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Jo det lyder rigtigt, at vi bør nok lige træne musklerne op og lære balancen. For kan godt mærke musklerne, især ryggen er øm i disse dage. Det der med enetimer, har i nogle steder i kan anbefale i kbh/omegn, da det kunne lyde interessant. Kan man få enetimer hos nogle der har et par heste, også kunne man have en aftale med vedkommende at man kom derud 1 gang om ugen i 2 timer f.eks.?
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 74
jun 2020
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Man skal også huske at der er et stort ansvar ved at have part og der er meget arbejde ud over ridning.
men spørg dig selv om du vil kunne spotte hvis hesten fejler noget, fx. har ondt et sted og der ud fra vurdere hvad du skal gøre, skal hesten bare have en fridag eller er det mere krævende, så skal man nok snakke med ejer om der skal dyrlæge, dette er bare et eksempel.
Ridning er ikke bare ridning, ridning er 10 % ridning og 90 % alt muligt andet
Men man kan godt regne med at der går et par år før man er erfaren nok til at få part...
okt 2007
Følger: 80 Følgere: 89 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 255
Jeg kan foreslå Hvidovre-Avedøre rideklub og Vestegnens Rideklub.
Folk der søger part, kræver ofte at parten har sin grundridning på plads, og det tager som tidligere skrevet noget tid.
jun 2020
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Ene undervisning gir en masse på kort tid og selvom 30 min. ikke lyder af meget, så vil i opdage, at i heller ikke kan holde til mere, fordi det er så koncentreret. Man får utrolig ondt i lår og i r.... så det kommer lidt af sig selv.
En anden vigtig ting er, at lære, at omgåes heste. Det er jo ikke en motorcykel, men et levende væsen med, rigtig mange behov, der skal opfyldes og selvom det er en rar og rolig hest, kan den godt blive forskrækket og springe til siden og så.. ja så falder man, somme tider, af og nogen gange slår man sig, andre gange blir man, heldigvis, kun forskrækket.
Men i vil opdage, at hvis i tænker på hestens behov og behandler den godt, så vil den gå gennem ild og vand for sin rytter og gøre sit yderste for, at gøre som rytteren gerne vil ha det.
Derfor er det SÅ vigtig, at lære hesten, at kende og det, at gøre den klar til ridning, er en go vej til, at blive bekendt med hesten. Det er jo super vigtigt, at strigle og rense hove, så der ikke ligger sand og småsten i pelsen, der hvor sadlen ligger, da det skader hesten når der kommer vægt i sadlen og det siger lidt sig selv, at hestens hove er det vigtigste ved dens pleje, da de bære, både rytter og sig selv.
Hesten kan ende med, at blive ens bedste ven. Den siger dig aldrig imod og den sladre ikke, hvis den blir betroet en hemmelighed. Er du ked af det, ja så kan den, med et skub med mulen, opmuntre dig igen. Heste fornemmer om du er glad eller ked af det.
Så selvom det ikke er ridning og måske lidt kedeligt, så er hestens pleje en vigtig del, af det, at kunne ride.
Jeg tilslutter mig koret, det siger mandehold er en go ting for jer, da i så er mere lige og ikke blir overhalet af fremlige børn, hvilket kan være lidt fustrende.
Bare husk: Rom blev ikke bygget på en dag og at ting tar tid. Nogen gange længere tid for nogen, end for andre. Den ene lære hurtigt, den anden lidt langsommere.
Held og lykke med, at finde et godt sted.
jun 2013
Følger: 29 Følgere: 28 Svar: 1
Jeg er "Centreret ridning" instruktør ( se hjemmeside på face book ) level 1 og har undervist rideskole elever i over 20 år - rider selv med på tur når vi er ude. ellers har vi ridehus og udendørs baner. www.hedehusgårdensrideklub.dk
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
De første trin er udmærket at tage på en rideskole.
Og er det en god rideskole kan I fortsætte der i flere år og fortsat udvikle jer.
Det gode ved hold er det sociale.
Det kan være svært at finde flere heste samme sted, som der er ledige til at få part på, hvis I bliver ved med at ville følges.
Men, på sigt er part en god måde at lære at håndtere hest, passe hest og ride.
...
På lang sigt - overvej at kontakte et western ridecenter.
Smid alle ideer om yeahoo og rodeo væk.
Men - der er generelt flere fyre i western end i dressur.
Men, det kræver meget træning af hest og rytter at kunne lave spins, være cool ridehest over alverdens forhindringer, som vi ser det i trail eller med fuld kontrol hyrde kalve uden at hest eller kalve stresser op. En god western hest er nok mindst lige så veltrænet som dressur - det vi laver ser bare mere blæret ud...
Ridning er en dyr hobby.
Men hey, vi er fornuftige! Rider du er der ikke råd til stoffer!
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Dengang jeg var gardehusar, havde cirka en tredjedel af delingen ikke prøvet at sidde på en hest før den første rideprøve.
Efter tre måneder red alle eskorte.
Man kan blive god til alt hvad man øver sig på.
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Jeg fandt en herinde som gav mig ene undervisning som en del af part delen og det gav rigtig meget på kort tid, pludselig blev det meget mere nørdet.
Unge mænd søger hjælp til ridning