{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Skal jeg sælge?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg står i en rigtig træls situation...
For det første er min hest lige blevet flyttet tilbage til videbæk rideskole og det er super godt...
Men jeg kan ikke komme videre med ham...
Det eneste han kan er at skridte og trave..
Han vil slet ikk reagere på bidet eller schenklerne...
Jeg har prøvet alt, han har været til berider osv. Men intet har hjulpet..
Min nye ridelærer siger så at han godt vil købe ham tilbage til videbæk rideskole som fys. hest...
Og det er det dusty har lavet det meste af hans liv...
Altså redet med handicappede...
Når de sidder på ham er han rolig som et lam, men når jeg kommer på bliver han total sindsyg..
Han bukker og stejler og hiver tøjlerne ud af hænderne på mig...
Og når jeg skal have ham ind fra marken kan jeg lige få tovet sat i grimen og så løber han...
Jeg kan ikke selv få ham ind uden hjælp...
Og det er så mange grunde til at jeg overvejer at sælge for at komme videre i min ridning..
Men er det dumt at sælge bare fordi han er sådan som han er???

Håber nogen vil hjælpe mig lidt..
Elsker Dusty, men nogen dage ville jeg ønske at han ikke var min, og det er ikke for at være ond jeg siger det...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg sælge??
  • #1   25. aug 2007 Det har ikke noget med mig at gøre.. Han har været ved to beriddere som har opgivet ham... Fordi han er så stædig og er ligeglad med alt..
    Min nye ridelære kan heller ikk gøre noget med ham...
    Og han har haft heste i gud ved hvor mange år..
    Og er en skide god rytter... Der er ingen der kan lave om på Dusty...

• #2   25. aug 2007 Jeg ville kæmpe for at få ham til at blive god igen.. Han kan jo bare være i en træls periode.. Du får vel også hjælp af underviser? (:

• #3   25. aug 2007 Så er det godt nok en lang periode han har, for det har stået på i over et halvt år nu.. Og jeg vil også gerne videre ´med min ridning.. Det er ikke fedt at have redet i tolv år og så starte le u/ galop... Jo jeg får hjælp af beridder.. Men lige fedt hjælper det...

• #4   25. aug 2007 måske er er han kørt død ? prøv at give ham en uges tid fri... og prøv at se om det er blevet bedre.. det hjæper på nogle heste...

• #5   25. aug 2007 jeg tror det bliver svært at lave ham om da han altid er blevet brugt til handicap ridning
    man kan jo heller ikke lave om på mennesker

• #6   25. aug 2007 Betina B: Han har jo været fin i en periode.
    Prøv med lidt sommerferie så (:

• #7   25. aug 2007 Han have fri i to uger her i sommer.. Og det hjalp heller ikke.. Min lillebror kan også ride rundt på ham alene uden problemer... Det er kun når de lidt større og bedre ryttere kommer på ham at han flipper helt bananas...

• #8   25. aug 2007 Har du fået ham tjekket af en dyrlæge? Noget tyder på, at hesten godt kan have smerter.

Godt nok er den god ved handicappede, men sådan er mange heste også overfor børn. De ved når der er noget skråbeligt på ryggen.

Jeg vil i hvert fald råde til at få dyrlægen ud, og få tjekket hele hesten igennem.

• #9   25. aug 2007 Har du undersøgt, om han har ondt nogen steder (ryg, tænder osv.)?
    Det kan jo være derfor, at han kun flipper ud, når han bliver bedt om arbejde seriøst????
    Jeg ville måske også prøve at give ham lidt mere fri og lave nogle andre ting med ham end sædvanligt. Gå ture og sådan nogle ting.

• #10   25. aug 2007 Prøv evt. med en kiropraktor (tove due). Det kan jo være han har ondt, eller hans tænder. For de handikappede og små har ikke så meget fat fortil..

• #11   25. aug 2007 nej de handicappede tager ikke hårdt fat de er simpelhen så søde ved dyrerne
    har selv arbejdet med handicappet mennesker

• #12   25. aug 2007 Betina b: arh ikke alle.
    Har nemlig selv arbejdet i en ride fys.

• #13   25. aug 2007 Ja jeg har haft dyrlæge og kiropraktor ude.. Od der varoverhovedet ingenting at se eller mærke.. Smeden har også været der for at se om han har ømme hove.. Men det havde han heller ikke...
    Har brugt mange penge og meget tid på ham..
    Og der er slet ingen fremskridt i det..
    Er bange for at jeg selv vil kører træt i det en dag..
    Hvis bare der var lidt fremskridt ville det være dejlig.. Men føler at det går tilbage for os i stedet for...

• #14   25. aug 2007 jeg har os en veninde der rider en hingst den stejler lodret hele tiden, de fandt ud af at det var en ride fejl og de er ved at lære hende at ride på en anden måde men lige meget hvem der rider den stejler den når hun rider tur på den vil den ikke gå og vis man ligger benene til den stejler den os.
    hun sender den tilbage for ellers mister hun os lysten.
    vis jeg var dig ville jeg sælge ham. selvfølgelig elsker du ham og det er hårdt men vis du syntes det er træls og den ikke kan komme videre med ham så er det altså det bedste at sælge vil jeg mene. ellers vil de 12 år næsten være spilt på en måde. men jeg ville sælge ham.
    Camilla.

• #15   25. aug 2007 mulleh og michigan...
    Tror også det ender med at jeg sælger.. For ellers kører jeg selv træt i min ridning også, og tolv år er lang tid som bliver spildt..
    Men det gode ved det er at jeg kan se ham hver dad og ride en tur i ny og næ..
    Hvis min ridelærer køber ham...

• #16   25. aug 2007
    '
    ja det er jo altid godt at han ikke skal så langt væk.
    men jeg syntes du skal sælge ham .

• #17   25. aug 2007 oki tak for din mening... sidder her og overvejer så det knager... kan slet ikke sove over det smiley

• #18   26. aug 2007 Nu opføre heste sig jo ikke sådan uden grund.. de er ikke stædige og nægter at lytte.. så hvis den ikke har fysiske problemer er det et ridemæssigt problem.. sandsynligvis noget signalforvirring der får den til at opføre sig sådan.. handicappede bliver jo tit trukket eller giver meget simple signaler (altså sidder der bare tit og rider start, stop, drej) og ikke så meget samling, så hvis du rider med en masse (forvirrende) signaler bliver den forvirret og kæmper imod.. mange beridder rider jo også meget frem til tøjlen.. altså driver frem og holder igen på en gang, hvilket kan forvirre nogle heste voldsomt og få dem til at bukke og/eller stejle..

• #19   26. aug 2007 signe... Vi er startet helt fra bunden med ham igen... Men longe osv uden rytter og arbejdet ham stille og rolig ned...
    Jeg har ikke givet forkerte signaler for så gør alle der har redet på ham det..
    Min nyr ridelærer siger at han aldrig har mødt en hest der er så kold over for alt...
    Han er ligeglad med alt hvad man gør...

Kommentér på:
Skal jeg sælge??

Annonce