Skal jeg sælge? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens:)
Ja som overskriften siger er jeg lidt i vildrede.
Jeg er gået hen og blevet syg, har været det i 3 måneder efterhånden. Og ligger til tider i sengen flere dage af gangen, Lægerne kan ikke helt finde ud af hvad det er jeg fejler, først fik jeg at vide at det var et skred i ryggen, og at det ville gå over efter et par dage. Så var det nyresten, men CT-scanning, viste ingen sten. Nu frygter min læge så at det er min ryg der har takket af. Jeg har noget der hedder en soyamann (eller sådan noget) Men den har aldrig rigtig voldt mig de vilde problemer før. Jeg skal ryngtenfotograferet ryggen på mandag.
Nu er det så mit problem kommer:)
Jeg har ikke redet i 3 måneder, og ved ikke om jeg kommer til at ride rigtigt igen. Så tumler lidt med tanken om at sælge Jackie og købe en 1'er, til mine tøser istedet, som jeg også kan ride på indimellem? Eller skal jeg vente og se om lægerne kan finde ud af hvad jeg fejler og måske bliver rask?
Jeg har dårlig samvittighed overfor Jackie, at hun bare står stille, hun fortjener at blive brugt og komme til stævner osv. Og så også over for mine tøser, at mor har en hest stående, hun ikke bruger, når de kunne få en.
Håber I kan give mig lidt for og imod råd:)
Kh.
Maria
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 620
Det er virkelig synd for... :o(
Trist "nyhed"..
Håber du finder den bedste løsning for dig og hesten..
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 620
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Personligt ville jeg nok vælge og se om jeg kunne finde et godt nyt hjem til min hest, der er jo mange søde købere derude, der gerne vil lade dig holde kontakten. Udover det vil det jo ikke være fordi du ikke kommer til at have med heste at gøre mere, og hvis i kan købe en sød 1'er som i alle 3 kan få glæde af ville det jo være perfekt:-)
Held og lykke på Mandag:-)
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 576
Men det kommer nok også an på hvor det sidder i ryggen.
Lige nu må jeg ikke ridr så meget, men det er fordi der er mistanke om en diskusprolaps i min nakke:(
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 167
Stald-Esmann*Kommission* E - Ja det er en hård beslutning, hader også at være i denne situation. Jeg er bare så usikker på hvad jeg skal, da min mand mener jeg ikke skal sælge. Hvis jeg beslutter mig for at sælge hende, vil jeg også have en pony sammen med tøserne, så jeg netop stadig har med heste at gøre. Ja det ville nemlig være perfekt som du skriver:) Kan godt nok ikke starte stævner på den, men det er jo heller ikke sikkert jeg nogensinde kommer til at kunne det. Men hvad så hvis de finder ud af det bare er et eller andet der har sat sig i klemme og jeg bliver rask. Så vil jeg jo højst sandsynligt fortryde mit valg. Kan du se mit problem.
Dorthe Bau P - Ja hvis jeg så bare kunne ride, men jeg bliver simpelthen sengeliggende af det:(
Kh.
Maria
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Hvis du var i tvivl, ville jeg da mene det var optimalt at låne hende ud, ihvertfald indtil der kommer svar så du ikke bagefter ville fortryde du havde solgt, hvis du nu blir rask.
Men lyder til du lidt har besluttet at sælge, og købe en pony istedet og hvis du har det, ja så bare igang så du kan finde det helt rigtige hjem til den, som du nok har hørt set herinde er der ikke meget gang i salget. Men måske du kan bytte.
Held og lykke med det hele. Venlig hilsen Tina
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
vi har nogen venner som har en dreg der har dagsyndrom han havde også problemer med ryggen men da han begyndte at ride så hjalp dt på hans ryg
ja jeg ved godt det er 2 forskellige ting
sep 2007
Men jeg kan også godt se det som min mand siger, hvad nu hvis de finder ud af hvad der er galt og jeg bliver rask, hvad så? Så har jeg solgt min hest og jeg fortryder inderligt, for jeg elsker at starte stævner. Men men men, hvis de finder ud af hvad der er galt. Hvor lang tid går der? Kan jeg være det bekendt over for Jackie? Kommer jeg overhovedet til at ride igen?
Kh.
Maria
sep 2007
sep 2007
Kh.
Maria
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 200
MVH C
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 155
Men hvad jeg vil råde dig til, det ved jeg ikke, for den eneste der kan tage beslutningen er dig selv:-)
Ved godt at det er hårdt, men du må gøre op med dig selv hvad der er mest vigtig for dig.
At du får et bedre helbred og at din hest kan få et godt nyt hjem, hvor den sikkert vil være lige så elsket som den er hos dig.
eller:
At du beholder hesten og skal leve med dårlig samvittighed for hestens skyld og at du har konstant besvær.
Måske en pony ikke er så dårlig en ide, hvem ved, hvis du nu en dag skulle få det lidt bedre, kan du måske tulle lidt rundt på ponyen og få stærket din ryg derigennem.
Håber at det kan hjælpe lidt og at jeg ikke har trådt nogen over tæerne.
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 12 Emner: 113 Svar: 439
Men som de andre skriver, så er det dit valg :o)
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 193
sep 2007
Tak for jeres gode råd, jeg vil tage dem til mig og tænke mig godt om inden jeg tager beslutningen.
Kh.
Maria
Skal jeg sælge?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside