Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indgræsning
  • #1   30. apr 2020 Mine er græsset ind. Blev de midt april smiley

• #2   30. apr 2020 Det kommer an på hvornår de skal ud på græs. Jeg ville som minimum starte 14 dage før, hvis muligt.

• #3   30. apr 2020 mine er græsset ind.
    blev de midt i april.

• #4   30. apr 2020 Mine er blevet græsset ind. Det er kun for at spare på græsset lidt endnu, at de kun går der 2 timer dagligt. Den ene føl hoppe går på græs hele dagen.

• #7   30. apr 2020 Vi startede indgræsning igår.

• #8   30. apr 2020 Vores har fået græs gennem vinteren ogs (har gået på en nedbidt fold) men vi begyndte at græsse dem Op igen ved hånd i april (ca 30 min om dagen). Vi fortsætter gennem maj, så de kan komme fuld tid på græs i juni. Vi er meget opmærksomme på forfangenhed, og vi vil også gerne passe på vores ikke bliver alt for tykke (de er allerede lidt bløde smiley )

• #9   30. apr 2020 Vi starter vidst officielt indgræsning i weekenden hos os. Vi er begyndt at græsse dem ind for hånd dog.
    Jeg synes selv det er enormt sent. da jeg havde ponyerne hjemme så blev de indgræsset slut marts så de kunne komme på døgnfold allerede i april.

• #10   30. apr 2020 Mine bliver græsset ind nu. Jeg satser dog ikke på græs skal udgøre hele fodringen i år. Men det afhænger naturligvis af sæsonen.

• #12   1. maj 2020 Jeg startede for 1,5 måneder siden, hvor jeg græssede med ham for hånd, og han endte op på 1 time hvor jeg bare stod med ham mens han græssede.
    Han skal ned på hans sommerfold i dag, og der bliver han det næste stykke tid lukket ud i 2 timer om dagen, da græsset er noget længere dernede smiley

• #13   1. maj 2020 Det var vidst i slutningen af marts, men de kommer dog ikke over 3 timer, fordi en af dem er meget tilbøjelig til forfangenhed. Det er jorden der afgør det her. Hvis de ikke træder jorden op og græsset ikke er for kort, så kommer dyrene på græs. Og hvis hegnet er i orden, nogle gange bliver sådan noget udskudt fordi der er forårsarbejde og for travlt til hegn. Derfor er studene ikke på græs endnu. Der hvor de skal gå har der været frygtelig vådt og noget af hegnet ser lidt træls ud.

• #14   3. maj 2020 Vores er græsset ind det begyndte vi med i slutningen af marts. smiley

• #15   4. maj 2020 Tak for jeres svar! smiley

• #16   4. maj 2020 Jeg ville nok vente, til temperaturen er over 5 grader en stor del af døgnet = vækst i græsset =ikke så højt sukkerindhold.
    ?

• #17   4. maj 2020 Jeg tør ikke starte endnu, de kommer til at få hø hele måneden, så lukker vi en del af folden op og senere en anden del af folden

• #18   4. maj 2020 Vi er startet lidt op her start maj. Min får kun 15 min. på nuværende tidspunkt..

• #19   4. maj 2020
    Temperaturene svinger ret meget, så det ville jeg ikke begive mig ud i.

Men jeg indgræsser heller ikke min, hun går på nedbidt græs året rundt med grovfoder. Ingen græs til hende.

• #20   7. maj 2020 Min går i løsdrift, så den "har græsset sig selv ind" smiley

• Ida Vang  H
    Ida Vang H Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #21   8. maj 2020 Jeg begyndte for ca. 14 dage siden

• #22   10. maj 2020 Mine græssede sig ind på deres vinterfold, som blev mere og mere grøn.

Herefter gik jeg også i gang slut april med at vænne dem til mere græs, så vinterfolden om formiddagen og så i løbet af 14 dage optrapning om eftermiddagen/aften.

Nu er de på døgnfold med læskur - hvor jeg har mulighed for at have dem på jordfold ved læskurene. Så pga de lave nattemp så tages de af græsset ved sengetid, hvor de så får krybbefoder, ad lib havrehalm og afvejet wrap tildelt. Næste morgen får de krybbefoder og afvejet wrap igen - og så må de gå og kigget langt efter græsset til ved 10-11 tiden.
    Pinot som er en god easykeeper går på sit eget nedgnavet harvet vandrespor, mens Caspian og Freiherr kommer på græs.

Så please giv mig regn og varme temp både nat og dag smiley

Mvh Charlotte

profilbillede
  • #23   11. maj 2020 Vi er ved at græsse ind nu. Pt. er vi oppe på 2 timer og 3 kvarter. Græsset begynder at gro ved en 7-8 grader, og det er efter græsset er begyndt at gro, man bør græsse ind. Før disse varmegrader, giver det ikke så stor mening at græsse ind, synes jeg ikke smiley

Man kan derfor heller ikke "græsse ind" om vinteren. Indgræsning handler om at mikroorganismerne (bakterierne) i stortarmen skal vænne sig til det friske græs efter vinterens krybbefoder og tørstoffoder (grovfoder).

Alle foderskift indeholder risici for hesten. Nogle heste er så sarte, at de kan få ondt i maven fra den ene wrapballe til den anden selvom det er fra samme slæt, eller fra valset byg fra én mark til valset byg fra en anden mark.
    Meeeeen, det er nu trods alt de færreste.

Det er ikke fordi det skal være en skræmmekampagne, men det er virkelig vigtigt vi hjælper vores heste med at tænke sig om, for de gør det ikke selv. De er lavet til at søge føde - så det gør de.

Kommentér på:
Indgræsning

Annonce