2.221 visninger
|
Oprettet:
Pasning af hest ved længere ferie {{forumTopicSubject}}
Hvad plejer i at gøre med pasning af hesten når i er på ferie?
Jeg planlægger en længere ferie på 1 1/2 måned til næste forår, men er lidt i tvivl om, hvordan man plejer at gøre med pasning. Jeg at en part kan være der mange af dagene. Men én part er måske ikke nok, og kan man anskaffe sig endnu en part bare for 1 1/2 måned? Jeg regner med at tage til USA, så det er ikke sådan at jeg lige kan komme hjem og passe, hvis der hele skrider.
Hvad plejer i i øvrigt at gøre ved fx sommerferie?
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
sep 2017
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
Evt kan du aftale med andre fra stalden af de lige kan kigge til hesten og evt fodre den hvis parten ikke kan komme hver dag.
jun 2019
Emner: 5 Svar: 10
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Ej, jeg ville få en veninde til, at se til hesten de dage parten ikke kan passe hesten. Er der andre i stalde hvor du står, så kan du jo, evt tilbyde, at passe deres hest når de skal ud, at rejse, mod de vil passe din hest, mens du er væk.
jun 2019
Emner: 5 Svar: 10
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Er hesten hjemme - bor du sammen med nogen?
Har du opstaldere??
Jeg har selv hest i fuldpas. Så, det giver sig selv.
Vi har en hund, kan hunden ikke komme med kan den undtagelsesvis passes af familie. Men som udgangspunkt tager jeg hende med alle steder.
Vi har lige fået 2 killinger. De kan undtagelsesvis passes af naboer.
Når vi får dyr hjemme (fedekvæg osv) så er det slut med at rejse. Sådan er det, det er prisen for en hyggelig hverdag og godt kød.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Min berider tager 8000 kr/mdr for fuldpas og ridning 5 x ugentlig - så 1,5 måned vil alligevel ligge i nærheden af 12.000 kr, og det er også en slat penge
Så lidt groft sat op, så skal man jo synes sådan et beløb skal kunne svare sig
Jeg tænker også at der måske ville være en part, som kunne blive ked af at blive skippet i 1,5 måned.
Så jeg ville nok forhører mig hos part og opstaldningssted, om ikke de to tilsammen ville tage sig af din hest i de 1,5 måned du er væk - skulle hesten have en gang foldferie i noget af tiden, så er det noget de færreste heste får det dårligt af
Mvh Charlotte
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Personligt har vi ikke været på ferie i en del år, det har så ikke været pga hest, men hund, da hun ikke kan passes ude.
Når vi flytter på gård og får hest og andre dyr hjem, regner vi ikke med at ferie bliver en del af vores liv. Men for korte ophold fx. en weekend, håber jeg at en veninde, opstalder eller part kan passe dyrene.
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 80
På forhånd kan du have fundet x antal personer der har lov og vil tage de dage parten ikke kan. Men det er så parten der selv spørger om de kan.
Lidt mere frihed til parten så hun selv kan få sin hverdag til at gå op.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
har aldrig nogen sinde været på ferie Vi har altid haft dyr, og så har der ikke lige været mulighed for det
i dag har jeg 12 katte, 2 heste, fugl, fisk og kanin. Så nu er det totalt slut med ferie.
så vi nøjes også med bare at tage nogle en-dags-ture rundt om i dk
tror nu ikke at jeg ville ture begynde at planlægge ferie - ikke engang til næste år
når der ikke er mere styr på corona. Og der stadig ikke er udsigt til en vaccine før om 1 år
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 8
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2134 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Personligt med mine egne, så får jeg nogen til at foder dem og så får de selv ferie.
De står i løsdrift, så de passer mere eller mindre sig selv når jeg har været på ferie, hvilket er sjælendt.
feb 2009
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 185
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Ved fuldpas kan du jo blot få din part til at tage de dage hun kan, og ellers fri. Det tager ingen heste skade af. Ved selvpas kan du måske allierer dig med nogle andre til den daglige pasning og igen have din part til at ride de dage hun kan. Hvis de står hjemme, kan man måske få nogle til at house-sitte og passe den/dem.
Ellers kan du sende den på et ophold af en art, alt efter hvad pengepungen rækker til. Om det er wellness, professionel ridning eller bare vedligehold.
Pasning af hest ved længere ferie