Barfodstrim Barfodstrim
Hej alle hesteglade mennesker. Jeg har en skøn barfodshest som skal have ordnet fusser ca. hver 6. uge. Måske hver 7. om vinteren, men det er noget jeg skal have undersøgt.
Ind til videre er hun skrevet op til ca. hver 6 uge hos en hovtrimmer. Men det veksler lidt mellem 5 og 6. Hver 5. uge ved jeg er for tidligt. Desuden siger hun at den rute, som jeg er på, får hver 4. uge i sommeren, hvilket er alt for ofte for min hest (og min pengepung tbh).
Derfor vil jeg hører om i kender nogle som der kører i Nordsjælland, en hovtrimmer ikke smed.
Jeg har tidligere brugt en som ikke var praktiserende, og derfor ikke ville køre længere væk, efter jeg flyttede min hest, hvilket vi er meget kede af.
Håber i kan hjælpe!
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 704
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.843
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Vores højt elskede smed, som desværre flyttede for langt væk, startede forløbet på min vallak ud med at måle hans hove med en tommestok, se ham gå osv. Kiggede altid på hvordan han stod på hovene flere gange under et besøg for at være sikker på at alt var som det skulle være. Den service er det ikke alle som giver..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
.... Og omvendt er der trimmere der lader heste gå med for lange hove/ikke tager nok/rigtigt af fordi hesten ellers bliver ømme og ikke sender kunder videre når deres heste har brug for sko.
Jeg ved ikke om Trines Beslagsmedie kommer i det område - men hun er både beslagsmed og trimmer
dec 2012
dec 2012
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 704
Jeg har også haft dårlige smede, så ved godt de findes, men en trimmer er ikke en garanti for det bliver bedre. Altså hvis min smed kunne bestemme, skulle heste gå uden sko, fordi det er mindre hårdt arbejde og han får alligevel den samme løn. Det er selvfølgelig ikke noget nogen kan bestemme, men rent hypotetisk
Den sidste trimmer arbejder vist ikke mere og kunne også lægge sko men var hovedsageligt barfodstrimmer. Så fra hvad jeg har prøvet, er det ikke mere undtagelsen end reglen.
Barfodstrim