Hvordan beviser man hvad hesten er værd? Hvordan beviser man hvad hesten er værd?
Kommunen har idag bedt mig om at bevise hvad mit føl er værd. Hvordan beviser jeg det?
Der er ingen kontrakt via tidl ejer, da de svindlede mig (i stedet for mine penge tilbage, gav de mig et føl uden pas osv. Og i rigtig dårligt stand der de mødte op..)
Der er selvfølgelig ansøgt om pas og det hele, som jeg vil modtage i næste uge og har kvittering fra seges og dyrlæge (som nu kommunen har godkendt) Men jeg ved personligt at føllet ikke er mere end 4500 kr værd (jeg må ikke eje noget med en værdi af 10.000).
Hvordan pokker kan jeg bevise hvad mit føl er værd?
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 704
jan 2020
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Det er 4500 kr.
Men det er ikke nok for dem.
jan 2007
jan 2020
De siger det samme "vi skal vide hvad din hest er værd". Ja tak, når en avler har vurderet, jeg har selv sagt hvad den er værd og samme med bekendte. osv, så aner jeg simpelthen ikke hvordan jeg skal bevise sådan noget.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Alternativt - sælg det.
Jeg antager, at du lever af kontanthjælp og skal holde udgifter nede??
Medmindre det har affektionsværdi eller lignende tungtvejende grund til at beholde - så kommer føllet jo til at være en fast udgift i årene, der kommer.
Hvis du forventer kun kort tid på overførsel, så sælg det med klausul om at du kan købe det tilbage indenfor fx et år til x pris.
jan 2007
dec 2014
Følger: 63 Følgere: 76 Heste: 43 Svar: 37
jan 2007
jan 2020
Jeg har spurgt om alt, samme har sagsbehandler, mentor og talsperson . Men de siger kun "du skal bevise hvad den er værd"
Jeg mødte op til fremmøde idag sammen med min tals person, der har været det hele igennem med mig fra start, hvor hende fra ydelse kontoret sagde "du skal bevise hvad den er værd"
Jeg spørger så hvordan? Det ved hun ikke - hun ringede rundt og hun sagde igen, det ved jeg ikke. Du skal bare bevise hvad den er værd. Det har jeg jo, men de har nu kørt i det i så langtid og ander ikke hvad jeg ellers kan give dem mere som "er gyldig" de har adgang til salgs annoncer på føllet osv. Jeg har givet dem alt, jeg har på føllet.
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.926
Normalt indgår heste slet ikke i den normering medmindre man har en konkurrencehest med stor værdi.
Har du mere end én hest?
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Alt andet er jo gætværk...
jan 2020
Føllet modtog jeg som 1,5 måned gammel ( flasket- 7 hopper afviste føllet... Som sagt svindel hos dem. Da det er uden pas og 1,5 måned føl...
Så der er intet at hente hos tidl ejere, da de har blokeret mig, efter min dyrlæge og smed kontaktede dem (ikke mindst Dyreværnet og andre organisationer)
Jeg ejer intet med en værdi af 10.000. men forstår de åbenbart ikke, med et føl jeg har flasket op til nu 7 måneder...
Så at redegøre for mit føl, det ved jeg simpelthen ikke hvordan... Nu hvor jeg har sendt en avler, ejerciferkatet/pas, og selvfølgelig værdi fra avlet af samme race- og salgs annoncer...
jan 2020
Var h*n døden nær var det på tale (ja, jeg har haft flere heste til slagt) men det egner h*n sig ikke til og jeg vil aldrig byde føl/pony/hest, til slagt. Med mindre der var en grund. :))
. :))
jan 2007
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.243
jan 2020
Men jeg har har en sjat til slagt (ældre heste, unge pga skader) som ville blive aflivet ellers.
Men hvordan jeg skal bevise hvad den (føl) er værd? Den er til salg for 3500 kr. Hvor den blev vurderet til 4500 af en avler af racen. Og nej, den kommer ikke til slagt
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 783
Er det et race plag vil du vel kunne få en vurdering fra en avler indenfor racen
jan 2007
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 783
jan 2020
jan 2020
Som sagt alt er prøvet - glemte at nævne salgs sted..
Men alt er 99% prøvet. Og nej, slagt er ikke nødvendigt til et føl - jeg blev svindlet for, som nu er sund og rask PGA mig PGA penge til at gøre den det.. og nej, jeg har aldrig spurgt om et føl uden pas, ejerciferkatet osv. .. kun penge (handlen gik tilbage) efter en hest de lovede rask, men var kronisk forfangen, gigt osv... Som jeg stadigvæk havde til aflivning samme dag føl ankom ...
jan 2007
feb 2008
okt 2007
Følger: 348 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.310
Forstår det på to forskellige måder!
Måde nr 1 er som de andre, og tror du misforstår hvad folk siger! De siger ikke du skal slagte din hest/føl, men at en slagter vil kunne give dig en vejledende pris på din hest hvad de vil mene den er værd i kød! Det er en måde at få en vejledende pris på din hest!(:
Den anden måde er; at kommune vil vide hvad prisen er på din hest/føl! Ment med at du skriver du har lagt mange penge i den, de vil gerne vide hvilke slags penge du har lagt i den!
Altså du skriver du har fået den med en masse skader og sygdom og har derved lagt penge i den med behandlinger mm. Der ved burde du have beviser på de ting du har lagt i den og din hest er det værd du i sidste ende har lagt i den!(:
Og ikke hvad man kan vurdere den på af udseende!(:
Så alt i alt de penge du har brugt på føllet/hesten, køb af den, behandlinger, foder mv er din hestes pris!(;
Håber du forstår hvad jeg mener eller skal jeg prøve at skrive det på en anden måde!(:
jan 2020
jan 2020
- :))
okt 2007
jan 2020
okt 2007
Hvis de siger det de måske hele tiden har gjort, så få dem til at få det ned sort på hvidt så du har hvad de vil have og hvis de så pludselig ikke vil tage i mod det de har bedt om har du det skriftligt (:
jan 2020
jan 2020
feb 2008
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Det lyder for mig, somom at du har gjort nogle gode tiltag, for at dokumentere prisen.
1) Sat den til salg. De kan jo se prisen i annoncen.
2) Rådført dig med avlere, mv. Og har deres svar på skrift.
3) Du mangler at spørge en slagter, hvad kiloprisen er. Nej, den skal ikke slagtes, men så du har dokumenteret at dyret kan sælges hurtigt til denne pris.
Jeg tror og håber sgu ikke, at de selv tror på, at dyret er det værd, som man har brugt på det. Så ville alle gamle heste være meget værdifulde.
Om du køber Caffè latte, mælkepulver til et føl eller guldøl - det kommer ikke dem ved - fraset guldøl, de er forpligtet til at have relevante tilbud til alkoholisme.
...
Jeg vil nok mene, at du er nødt til at bede dem svare på, hvordan man definerer værdien af en hest?
For hvis de ikke selv ved hvad de vil have, kan du jo ikke give dem det.
Hvordan jeg mener, at en hests værdi skal defineres.
Hvis en person, som ville købe en hest, bød en pris - og du ville sælge for den pris - så er det handelsværdien for dig.
Hvis du vil sælge for 3500 kr - så er det føllets værdi.
...
Noget helt andet.
Hvis føllet er til salg, og gerne skal sælges. Vil du vise annoncen?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.324
Får du tilbageholdt din kontanthjælp af den årsag - eller truer de med det?
Hvis de vedbliver med ikke at ville acceptere dine forsøg på at dokumentere prisen, så er mit bedste forslag, at du opsøger gratis retshjælp. Hvis du ikke har held med det, så gå til den lokale avis.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Møder med kommuner kan være gode nok, men der opstår tit delte meninger om hvad, der blev sagt, da sagsbehandler skal referere mødet på skrift bagefter og der er det sagsbehandlerens version af sagen, der bliver skrevet.
Du skal sammen med din tals person skrive en mail til din sagsbehandler, da ord sagt ud i det fri, til et møde let kan misforståes, det er derfor det skal være på skrift. Be h#n om at formulere hvad det er de forlanger som dokumentation, samtidig med, at du opremser alle de vurderinger du allerede er fremkommet med, fra de forskellige der har vurderet føllet for dig.
Kommunen / sagsbehandleren SKAL så svare dig på din mail og så har du noget på skrift, om hvordan du skal forholde dig, hvilket nyt tiltag du skal foretage dig for, at få vurderet føllet.
Deres: Vi ved ikke hvordan du skal vurdere føllet, det må du selv finde ud af. Den holder ikke. Det er DERES opgave, at fremkomme med et forslag til vurdering. Det er dem der vil ha vurderingen, så er det også deres opgave, at fremkomme med forslag. Ikke din.
Dette her er for langt ude for dig og du bruger uforholdsmæssigt meget energi på noget pjat. Du kan bruge din energi bedre på, at komme videre i systemet, end hænge fast her. Det kan du også godt flette ind i mailen, da det viser du vil videre og ikke vil stå i stampe.
jeg håber virkelig for dig, at dette snart løser sig. Det er du ikke tjent med, at blive kørt ud i tovene for så latterlig en sag.
Jeg tror næsten, uden at vide det, at du vil få det svar retur, at de godtager det du allerede har fundet.
PS hvordan er det kommet så vit, at føllet skal vurderes? Ikke at det vedkommer mig, men det er normalt ikke noget kommunen skal vurdere. Det er normalt kun hus, sommerhus, bil, motorcykel og campingvogn. Så et eller andet sted tror jeg din kommune er lidt på glatis her. Derfor de er så vage i deres formuleringer om hvad der skal til.
Jeg kan forstå det hvis det var en hest til mange penge og ikke kun et føl, der reelt ingen værdi har før det er tilredet. Med mindre det er Blue Horse der har avlet det, eller ligende.
krydser fingre for det snart løser sig.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Hvis han siger 3 kr pr kilo, så kan du selv regne ud hvad din hest er værd.
3kr x det din hest vejer = det hesten er værd.
DET BETYDER IKKE AT DIN HEST SKAL SLAGTES!!!!
Men så har du en værdi du kan give videre.
jan 2020
Jeg gav dem alt hvad jeg havde på skrift og ikke i PDF.
Men det er åbenbart ikke nok, de kunne ikke svare på hvordan jeg kunne bevise det ellers.
jan 2007
jul 2016
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 110
Og når du skriver til hende ang afgørelsen, skal du også, skriftligt, bede om vejledning i, hvilken dokumentation de godtager.
Og fremover ville jeg bede om aktindsigt efter alle møder med kommunen, samt sørge for at få alle afgørelser skriftligt, da du ellers ikke har mulighed for at anke.
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 136 Svar: 1.694
det var det råd jeg fik engang. for så lang tid at man ikke kan ride på sin hest eller kører med den, så har den i det offentlige system IKKE anden værdi end hvad man kan få i slagteværdi
så det er hvad dit føl har af værdi
Find kiloprisen for hest ifølge en slagter
og jeg havde altså to oldenborgheste med papirer, men de var og er stadig ikke tilredet/tilkørt = der for har de ingen værdi
det er faktisk det som er alt afgørende
du skal klage over den afgørelse de har trufftet
apr 2008
http://www.egtvedslagtehus.dk/slagtning-og-partering/
Og rolig jeg ved godt at du ikke skal slagte dit føl, men det er for at få en værdi på den
jun 2011
Der stå ingen kg pris på dit link. Kun prisen sagteren skal ha for, at slagte hesten. Kg er dagspris og altså ikke opgivet.
apr 2008
jan 2020
Lige nu kan jeg ikke klare et arbejde (jeg er syg) og det var sjovt nok, kommunen der anbefalede mig kh.
Men jeg kan jo være nødtil at hoppe på arbejdsmarkedet igen.. regninger betaler jo ikke sig selv desværre.
jan 2020
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 145 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 1.657
da jeg skrev min bil på skrev jeg bare hvad jeg havde givet men hvorfor er det ikke nok at der er en der har vurderet den ??
jan 2007
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
Derudover ville jeg nok indhente aktuelle salgsannoncer fra nettet, som har føl til samme værdi som dit - og som naturligvis minder om dit i stand/kvalitet/alder/m.v.
Jeg synes ikke, en slagtepris viser hestens reelle værdi - medmindre den er i så ringe stand, at du ikke kan gøre andet end at slagte den. Man vurderer jo heller ikke en bil til 200.000 kr. ud fra, hvad du kan få for den, hvis du skrotter den - eller en grand prix hest til 5 mio ud fra en slagtepris
Det er naturligvis problematisk, hvis føllet vurderes til en højere værdi
Jeg er som sagt ikke inde i emnet - men dette ville umiddelbart være min tankegang (uden at have sat mig ind i stoffet). Vh. cand. jur til sommer
maj 2019
Følger: 45 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 21
2 hvis dit føl skal vuderes er det altså ikke gratis
Og ellers er kilo pris altså en fin ide, for lad os nu sige du står helt akut og skulle af med føllet her og nu uden at kunne vente 5 dage på en køber. Så har du 2 muligheder, give det væk eller få det slagtet. En hest har kun den værdi en køber vil give. Her snakker vi om et føl uden stamtavle uden noget håndgribeligt ud over et sødt føl - man pris sætter aldrig efter omkostninger!!! Så det med hvad du har brugt på føllet drop det for heste stiger altså ikke af værdi af den grund det gør kun du gør værdien urealistisk over for kommunen.
Ring og få en gratis snak med en advokat det ER altså godt givet ud. Og når man er i systemet skal man altså være ret vaks ved havelågen, og altid kommunikere via skrift... Bare et godt råd fra en som har kæmpet i 12år med det offentlige - og endelig har fået ro efter egen betalt privatsagsbehandler.
Så du beder dem om at bevise og sende på skrift at det er lovligt de ikke giver dig KH i marts måned...
maj 2019
Følger: 45 Følgere: 11 Heste: 3 Svar: 21
Kan anbefale denne:
Jobcentrets Ofre
https://www.facebook.com/groups/1490301027910427/?ref=share
Bud på advokat.
http://sr-bistand.dk/raadgivning/den-socialjuridiske-raadgivning/
jan 2020
Føllet er forvejen til salg, eftersom 0 kr i indtægt ikke kan "forsøge" mit føl meget længere.
Efter at være mødt op til fremmøde 2 gange hver uge, haft sagsbehandler, mentor og tals person til at kontakte dem (eftersom når jeg ringer, booker de et tlf opkald og vil ringe tilbage) men sjovt nok ringer de aldrig tilbage.
Så giver personligt lidt op. Men jeg tager fat i dem i har nævnt.
Jeg har meldt mig ind i grupperne og skrevet advokaten ned.
Jeg takker for jeres hjælp og gi'r jer en opdatering, når der er nyt.
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
At være syg og hænge i systemet, der skal man være sin egen sagsbehandler, advokat, sekretær mm.
Skal du igennem processen, så udrust dig og bid dig fast i bordkanten. Kan kun anbefale at bruge penge på en privat socialrådgiver er godt givet ud i sidste ende...
Der er virkelig kommet så mange gode råd her i tråden som er nyttig.
Ønsker dig held og lykke med processen.
Ps en del sagsbehandlere har ikke en uddannelse som sagsbehandler bag sig og er ofte lige trådt ind stillingen efter de lige har stået bag en salgsdisk eller andet. Derfor aner en del sagsbehandlere ikke en dyt om lovgivningen og har svært ved at hjælpe borgeren videre.
jul 2009
Følger: 2 Svar: 134
jun 2011
Hvordan beviser man hvad hesten er værd?