{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Jeg kunne skrige! (at finde hest) {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig ikke lyst til den kamp længere..

Nu har jeg været ude at se på nogle heste..

Først forelskede jeg mig i en, som viste sig at være utrolig uærlig på en springbane, hun smed mig af, så jeg slog mit hovede voldsomt (bl.a. min kæbe, som jeg stadig har problemer med), og dagen efter blev hun ved med at stikke af med mig, så jeg blev utrolig bange for hende. Så jeg besluttede mig for, at jeg ikke ville have stor hest alligevel, da jeg blev bange for "højder", hvis man kan sige det sådan..

Der gik nogle måneder, med den inderlige skræk for store heste.. Så ville jeg prøve igen!

Jeg forelskede mig totalt i en knapstrubber, men da vi ringede til ejeren, for at fortælle ham, at vi var meget interesserede i at købe hesten, så havde han allerede solgt den (samme dag, som vi var oppe og se på den).. Så blev jeg jo knust, og utrolig skuffet..

Efter lidt tænketid fortsatte jagten på den rette hest. Jeg fandt den smukke welsh cob vallak, som jeg også har haft vist frem, herinde. Jeg fik ham hjem på prøve, men da jeg satte mig op for at få undervisning på ham, stejlede han, og lavede alle mulige unoder. Kunne slet ikke holde styr på noget som helst. Så min underviser og jeg blev enige om, at det desværre ikke er hesten for mig, da det ville være farligt for mig, at ride den, hvis den pludselig væltede bagover, for det var ikke bare små-stejl, næ-nej!

Nu er jeg totalt knust. Min egen ponby bliver hentet og kørt til Lolland i løbet af næste uge, så jeg står meget snart uden hest. Jeg har egentlig ikke lyst til at komme ud og se på flere heste, for jeg orker ikke endnu en psykisk nedtur, på den måde. Lige nu går jeg mest med tanken om at droppe heste, for en stund, selvom at det vil være svært for mig..

Er der nogen, som har nogen råd til mig?
- Skal jeg fortsætte kampen, eller droppe ud af hesteinteressen, for en stund?

Er totalt lost, og trist til mode! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg kunne skrige! (at finde hest)
  • #1   15. aug 2007 ' led videre , end dag finder du drømmeponyen , og drømmehesten er ike let at finde :0) bliv endelig ved ;b og alle heste er ike lette smiley men mit råd , BLIV VIDERE smiley

• #2   15. aug 2007 Kommer jo an på hvad du føler inderst inde...

Jeg måtte ikke få hest (inden jeg købte Wariant) men alligevel ledte jeg hver dag på nettet....
    Fik også tit kæmpe nedtur over at de gamle sagde nej ...

• #3   15. aug 2007 Er ked af det på dine vegne.. smiley
    Men jeg er sikker på du finder hesten i dit liv en dag..
    Bliv ved med at søge, og opgiv aldrig håbet.. Det ville være synd..

Jeg er 110% sikker på du en dag finder den helt rigtige hest.. smiley

Held og lykke..

• #4   15. aug 2007 Fortsæt kampen!

Jeg var igennem det samme da jeg ledte efter hest for 2. gang. Den første var jeg også totalt forelsket i men den have så spat i 3 ben, så var der er en kæmpe broget vallak som kunne springe huse og var blid som et lam, jeg havde købt den hvis ikke det var fordi den ikke kunne tåle wrap som der bliver givet der ude hvor jeg står .. Men jeg fandt heldigvis Rony :')

• #5   15. aug 2007 Man skal kæmpe for alting her i livet smiley Det ville da være dumt at opgive.. Der er stadigvæk håb smiley

• #6   15. aug 2007 Hvis ikke du forsat leder, finder du aldrig den rette hest for dig, *smil*

Så op med hoved og kæmp videre.

• #7   15. aug 2007 jeg syntes du skal fortsætte med at lede, når du finder drømmehesten finder du ud af det er det hele værd, det skete for tex og jeg smiley

• #8   15. aug 2007 Fortsæt, vi har været igennem noget af det samme, bare hvor hestene blev kastet til handelsgodkendelsen og sådanne ting. Ellers, så køb dig en Irish Cob, de gør ikke sådan noget xDD Ej, fortsat kampen, der er en mening med, at du ikke skal have haft de heste! Bare vent! smiley

• #9   15. aug 2007 Alle
    Vil jeg prøve.. Føler bare at jeg er ved at miste lysten til det, for det er ikke spor sjovt, at skulle prøve så mange forskellige heste, og når man så endelig finder den rette, er der noget helt galt..

SpunkPhoto -
    Har altid gerne villet have en irish cob hingst, men de ligger desværre i en lidt for høj prisklasse.. smiley

• #10   15. aug 2007 Syntes du skal lede videre, tænk hvis hesten var derude ? (:

• #11   15. aug 2007 KÆMP VIDERE
    Nu skal du høre MIN oplevelse, inden jeg fandt Pippi.

Jeg fandt mig en super sød Haflingerhoppe. Flicka hed hun. Orv hun var bare SÅ sød, at strigle og opsadle. Jeg red hende 1 gang der var det uden sadel og det gik UDEN problemer. Så skal jeg ride hende nr. 2 gang og det var på en stejl fold. Pludselig pressede jeg en LILLE smule med mine hæle og hun begyndte på rodeo-buk! Tog hovedet ned og bukkede bare. Og bagefter stejlede hun.

Og jeg har aldrig haft hest før + har kun redet rideskole før Pippi. Men kunne du så lige forestille dig hvordan jeg havde det, pludselig at opleve det med buk og stejl ? Puha. Min veninde, som nu er på uddannelse til Berider! tog en tur d. 3 gang vi prøvede hende. Og gæt. Hun bukkede for ALVOR og smed hende af. Og min veninde plejer aldrig at falde af, har en hest der selv stejler og bukker voldsomt.

Så det var jo vildt.
    Så kiggede jeg på pony nr. 2. Det var en allroundpony ved navn Kaido. Skulle være 138 ( øjemål åbenbart ) men var MAX 125. Fandt så tidligere ejer som sagde at den kun er 123!! Så det var 2 timers kørsel for ingenting.

- Men jeg fandt Pippi =) <,3

• #12   15. aug 2007 Bliv dogved tag ud til en sagls stald der har de mange heste jo og det gør det lidt sjovere eller tag på en lang tur igennem lille Danmark og kig på en masse, hvis vi ikke havde købt Vivi havde jeg købt en af de andre syntes det er en go måde at gøre det på

• #13   15. aug 2007 Hej

Jeg vil fortsat lede videre hvis jeg var dig. Dog vil jeg nok overveje kraftigt, hvad det er du ønsker.

I mine øjne har du brug for en hest/pony af et roligt sind, som du kan stole på.

Hvorfor ikke gå efter nogle roligere heste - jeg kan se du har haft fjordhest før - hvad med dem? Eller måske tinker eller haflinger? Det burde da være stabile ponyer/små heste.

• #14   15. aug 2007 jeg var også ude at kigge på mange (undsklyd mit sprog..) lorte heste der ikke kunne det som der stod beskrvet i annoncen, havde skjulte fejl osv..

mit råd til dig er at finde en god salgsstald jeg kender nogle hvis du bor i jylland hvor jeg har været glad for at kigge på hest ved dem, det er nogle gode heste og sælgerne er venlige.

• #15   15. aug 2007 http://www.skovrider.com/ (der købte jeg tornado)

http://www.grauff.dk/

(link fjernet) ( min ridelærers grand fætter, Lars Trier Kjøller)

• #16   15. aug 2007 Kunne du så ikke "nøjes" med en Irish Cob vallak ? Dem kan du få i rimelige priser.. sig til hvis jeg skal hjælpe dig med at lede..

• #17   15. aug 2007 ledte egentlig ikke efter hest sådan særlig seriøst....men fik en sms en dag om ikke jeg ville købe en bekendts hest...ville sådan set ik ha Haflinger hvis nu jeg skulle ha hest...men hva pokker...jeg ku da kigge;o)

jeg har nu haft hende 2år, redet hende til og stillet hende til kårring+i år fik hun føl for første gang...........

jeg har hende til salg nu, men tror det ender med et udlån...jeg kan ikke rigtig få mig selv til at sælge hende og gi helt slip...hun er jo alt hvad jeg ønskede mig i en hest....og så ved det første kig ;o)

så kæmp du bare videre...en dag finder du the one and only;o)

• #18   15. aug 2007 Led da videre!
    Du har kun prøvet 3 heste (efter hvad du oplyser her). Jeg var ude og prøve omkring 15-20 heste inden jeg fandt Mikkel! Så fat mod, og kig alle hjemmesiderne igennem flere gange dagligt (;

• #19   15. aug 2007 jeg har været ude at se på en hel del, hvor kun 3 af dem fangede min interesse.. men nu må vi se.. kommer nok til at se på en hel del mere..

grunden til at jeg helst til have en irish cob hingst, er nok at jeg finder dem helt utroligt flotte.. hvis jeg skal have en vallak skal den være stor af racen, have masser af hår, og kunne både lidt dressur og lidt spring.. det samme hvis det skulle være en hoppe.. smiley

• #20   15. aug 2007 De er også flotte.. men dyre når du vil have hingste og hopper.. vallakker er billigst..

• #21   15. aug 2007 ved at Ivenhoe vist nok er til salg...lækker Tinker hingst...men tror prisen er over de 60.000kr... ;o)

• #22   15. aug 2007 jeg har det på præcis samme måde. Jeg leder også efter drømme hesten og det har jeg gjort siden bambi blev solgt den 1. maj. Jeg var selvfølgelig også ude at kigge på hest inden hun blev solgt. Men her for nylig fik jeg afvide at jeg ikke kan få hest før næste år. VRÆÆÆÆÆL

• #23   15. aug 2007 Hvad leder du efter?
    Vil du have en hest som du fortsat kan bruge til millitary?

• #24   15. aug 2007
    Forstår ikke du vil have en hingst hvis du er blevet lidt bange osv, plus det er meget mere besværligt med en hingst hvis ikke du forstår at sætte den på plads både når du går og/eller rider den, det vil også være ekstra besværligt når den skal stå på rideskole... smiley

Når det er sagt synes jeg du skal lede videre og finde en hest du er tryk ved, og som har et godt temperement.
    Snak med fx Mads og hør om han kender nogle der har hest til salg, sådan fandt jeg Sunny Girl, det var bare gennem David, for hun var slet ikke til salg officielt, så ville ALDRIG have fudnet hende på nettet. Det var kun fordi jeg snakkede med david. Han kender desuden flere landet rundt der har heste til salg, så synes du skal ringe til ham, og høre om han kender nogen.

Der er masser af hetse til salg, kig også på dem der umiddelbart ikke ahr nogen interesse, de viser sig tit at være gode rideheste alligevel. smiley

• #25   15. aug 2007
    Og gå ikke kun efter en speciel race eller en hest med stamtavle. Men kig på lidt af det hele. Gør dig store overvejelser hvad du vil med din ridning. vil du ride konkurrencer og have lidt chance for at være med i de lidt sjovere klasser, elelr vil du bare ride lidt mere hygge konkurencer.
    Hvis du fx køber en tung hest, er der store chancer for at du ikke kan være med på springbanerne osv..

• #26   15. aug 2007 linda R
    Paw er blevet købt af en sød familie, ved ikke lige hvor de bor, men gården hedder Skyttegård.

Stald søgård *Tilbyder terrænspring på let bane* .
    Jeg leder ikke efter noget bestemt. Bare en hest som jeg kan stole på, og som kan bøje nakken, og løfte fødderne over et spring eller to. Det er egentlig det vigtigste. Højdesmæssigt skal den maks. være 160-65, da jeg jo ikke selv er ret høj.. Military'en betyder egentlig ikke så meget for mig længere, da jeg ved at jeg vil få svært ved at stole nok på en hest til at turde det. Har indset at det nok kun blev med Paw, jeg fik den fornøjelse.. smiley

• #27   26. aug 2007 Helt klart led vidrer. men vis du er blevet bange for heste skal du stoppe. har selv en hest på 175 en rigtig kæmpe stor vallak, og han er os begyndt at stå lodret med mig og nogle gange kan jeg mærke at han er ved at velte, men jeg har sagt til mig selv at jeg må tage kampen op og lære ham at det er fokert at stejle. det er jo ikk hestens felj, det er altid rytterens husk det .

Kommentér på:
Jeg kunne skrige! (at finde hest)

Annonce