{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Hvis folk kunne forstå ens frygt :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har en frygt, som ikke alle forstår. faktisk har jeg 2, men den ene er jeg ved at få kontrol over. Min ene frygt, er lastbiler, og grunden kender jeg. men har en anden frygt. Frøer!!!
Jeg er mega bange, for frøer, og er jo top nice, når jeg bor 20 skridt fra en sø, og der er frø vandring. NOOT!!!
Tudser/frøer, jeg får det dårligt når jeg ser dem. Har lyst til at tude, skrige, og kaste op så snart jeg ser dem. Nu lå jeg her og så tv, hvor der pludselig hoppede en på mit værelse. Jeg rør den ikke, så måtte ringe til min pædago, og min kæreste. Min kæreste fjernede den, og min pædago måtte så gennemgå mit værelse, for at se om der var flere.
Andre der har en 'anderledes' frygt, end de 'normale'?
Jeg er lige glad med store edderkopper, slanger osv. Men frøer! Får det dårligt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis folk kunne forstå ens frygt :/
  • #1   27. mar 2012 jeg ville få noget professionelt hjælp, hvis jeg var dig smiley

• #2   27. mar 2012 syns jeg er lige meget, hvis de holder sig væk fra mit værelse, og mig. Vil bare høre om andre har, nogen underlige frygt problemer

• #3   27. mar 2012 Ja - jeg kan ikke fordrage flagermus, og dem er der monster mange af i klokketårnet i den kirke, vi bor lige op ad. Jeg har dog arbejdet en del med min frygt for disse flagrende dyr, og det er blevet en del bedre smiley

• #4   27. mar 2012 Det er en fobi du har.

Jeg har det på samme måder med edderkopper. Jeg bliver helt panisk og holder nærmest op med at trække vejret og bliver også rigtig dårlig. Min veninde troede ikke på det var så slemt lige indtil en dag hvor der kravler en på væggen og da hun klasker den med fluesmækkeren er jeg lige ved at kaste op. Står og har de der opkast bevægelser og siger opkast lyde og det var IKKE noget jeg kuNne styre. Puha

Det er så slemt jeg har overvejet at blive hypnotiseret!

• #5   27. mar 2012 Jeg har sådan en lidt sær frygt. Den er ikke så slem på den måde, og det er ikke noget sådan, vildt, men det er alligevel lidt en frygt smiley
    Traktorer! smiley Specielt når de kører. Jeg er så utrolig bange for at blive kørt ned, selvom jeg udmærket ved at der altså sidder en person med øjne i hovedet inde i den! xD På min gamle rideskole var der altid en der kørte banen med en traktor før stævnerne, mens vi ordnede banen. Og jeg kan simpelthen ikke gå roligt rundt. Jeg skal konstant vide hvor traktoren er, og hvis den kommer tættere på end 10 m. så rykker jeg mig hurtigt tilbage! smiley På den nye gård står traktorene lige ved indgangen til laden med hø, og selvom den bare står dér, og er slukket når jeg går forbi den, så skal jeg alligevel liiige holde øje med den mens jeg går forbi. Og går heller ikke så gerne helt tæt på den.
    Jeg har simpelthen ingen i dag om hvorfor jeg er bange for traktorer, og kan heller ikke huske hvornår det startede.. det lidt sært! xD

• #8   27. mar 2012 Jeg rør ikke ved havdyr - at se på dem - når de ikke kan komme hen til mig - generer mig ikke, men hvis de har mulighed for at røre mig.. det går bare ikke. Vi snakker alle havdyr - fisk, skildpadder, vandmænd, etc.
    Det gør at jeg ikke bader i havet når vi er på ferie i de varmere lande som Grækenland - og har ikke gjort det i snart 5 år. Lidt træls at være den eneste der sidder oppe på stranden :o)

Derudover skal jeg heller ikke være for tæt på gnavere - ikke hvis de har mulighed for at komme hen til mig. Se dem i bur osv. generer mig ikke, men hvis de kan røre mig... har flere gange pænt måtte bede min veninde om at lukke hendes kanin ind i buret igen, eller jeg smuttede. Vi snakker kaniner, marsvin, hamstere, egern (det er dog de færreste der har egern :b) og ildere kan jeg heller ikke lide, men det er ikke så slemt - ved dog ikke, om en ilder faktisk er en gnaver..?

• #9   27. mar 2012 Ligesom 'the vegan way of life [svampebob] .' er jeg også bange for havdyr smiley altså, ikke hvis der er fisk i akvarium eller sådan noget. Det er jeg overhovedet ikke bange for, men jeg kan simpelthen ikke bade i havet eller i søer hvor der er levende dyr i! jeg går fuldstændig i panik -.- det var pænt træls at være på ferie ved gardersøen smiley smiley .. jeg har ikke badet i havet siden jeg var 10-11 år, og kommer nok heller ikke til det foreløbig xD .. Fik dog overvundet frygten en smule, og svømmede fra den ene badebro til den anden badebro i gardersøen! smiley Men var på kanten til panik hele vejen! :S

• #10   27. mar 2012 dejligt at høre, andre os har frygt.
    Line Lundsgaard Nielsen. N: virkelig surt at være i heste stald så

• #11   28. mar 2012 Jeg har noget med køer. Kan godt stå og se på dem på marken. Men at gå rundt ved f.eks dyreskue og være i blandt dem kan jeg ikke. Bliver panisk. Det samme hvis de kommer løbende hen til ens hvis man gå eller rider forbi deres fold. Ej fy!

• #12   28. mar 2012 Jeg har fobi for edderkopper.... Føj. Jeg kan ik engang tage dem med støvsugeren....
    Og så har jeg angst for at springe. Red før i tiden 140 klasser til landsstævner, men lige pludselig blev jeg simpelthen bange for det...

• #13   28. mar 2012 Dette lyder nok rigtigt sært, folk går til læge og tandlæge, det er helt normalt for dem. Jeg har angst for begge dele, hvilket ingen kan forstå, de gør dig da ikke ondt. Nej det ved jeg, men jeg kan ikke gøre for det for pokker. Jeg ryster, sveder og græder når jeg er der og bare tanken gør mig panikslagen og jeg væmmes ved den.

• #14   28. mar 2012 det er altså så flovt at man ikke bare kan gå til læge og tandlæge som alle andre, og tilmed tude når man er der, som voksen kvinde, jeg er jo ikke et barn længere

• #15   28. mar 2012 Jeg gik på en efterskole (Thorsgaard) og der var frø/tudse vandring gennem hele skolen, ad og mange aftener gik jeg ikke uden for mit hus eller værelse fordi jeg slet ikke kan klare dem.. Ringede over til lærene når vi skulle krydses af om aftenen, fordi jeg ikke ville ud, og de dage jeg var tvunget ud var det iført et par høje gummistøvlerne og så med lukkede øjne, løb jeg alt hvad jeg kunne...

Det klammeste var at der var kommet en ind i forgangen ved vores sko fuck det var klamt... Og drengene vidste jo godt at mange af os piger var bange for dem, så de hyggede sig med at komme hen til os med dem.. Føj..

Men forstår godt din frygt da jeg selv har den... smiley

• #16   28. mar 2012 Jeg er bange for nåle. Virkelig træls når jeg har været igennem en del operationer. Panikede så meget engang (skulle bedøves ved hjælp af sprøjte) at lægen måtte smide kanylen på gulvet for at det ikke endte galt.

Men størst er min angst for masker man bruger til bedøvelse. Får det dårligt bare ved syntes af dem smiley (Der er derfor jeg bliver bedøvet ved hjælp af sprøjte)

• #17   28. mar 2012 Jeg er bange for hunde... smiley
    DET er nederen... for de er bare overalt..

• #18   28. mar 2012 Åh ja, og så er jeg bange for folk i forklædning - mere end havdyr og gnavere. Alle julemænd på gaderne i december, maskotter til fodboldkampe, osv.
    Har aldrig været i Disney Land pga. det, fordi der er jo de der udklædte som disney figurer over det hele.
    Hvis jeg møder en julemand/whatever i forklædning på gaden går jeg en meget stor bue uden om eller tager en omvej - og det hvis jeg er sammen med en, jeg kan holde fast i. Hvis jeg er alene går jeg meget hurtigt den anden vej :o)

• #19   28. mar 2012 Forskellen er, at jeg ved min frygt for havdyr og gnavere er irrationel, hvilket gør, at jeg til tider godt kan tage mig lidt sammen. Fx kan jeg godt bade i de danske farvande, da vi ikke har en million fisk og andre mærkelige dyr, og jeg kan godt sidde i samme rum som en kanin, hvis bare den ikke komme for tæt på.

Men jeg hader - HADER - tanken om, at de udklædte folk kan se mig, men jeg kan ikke se dem og det gør mig angst.

• #20   28. mar 2012 the vegan way of life [svampebob] . Det er jeg også! xD sjovt at vi har lidt de samme frygte.. men min er ikke så slem. Altså jeg går ikke i panik på nogen måde, jeg er bare ikke tryg ved dem, jeg har altid bare skyndt mig væk inden de nåede til mig ! xD

Kommentér på:
Hvis folk kunne forstå ens frygt :/

Annonce