{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring af føl
  • #1   13. aug 2007 Der er flere forsikringer du kan vælge til den... de bedste er vidst tryg og alm.brand... tryg dækker 75% af dyrlæge regninger... og alm.brand vidst 60%.. jeg skal selv have min egen føl ind i en af de to forsikringer... tror det bliver tryg.. de er lidt billigere, af hvad jeg har hørt..

men det kommer helt an på hvad du vil have dit føl forsikret for.. og om du vil have den, liv, syge og uanvendelig forsikret... jeg vælger alle 3 til min.. så den er ordenligt dækket ind... det er meget vigtigt... smiley

gå ind på deres hjemmesider.. der kan du læse mere om hvad de dækker over... jeg mener begge forsikrings selvskaber.. går ind og dækker, såsom hvis ens hest skal have taget røntgen... eller skal have fjernet OCD.. det dækker de mindre forsikringsselvskaber ikke over..

• #2   15. aug 2007 Dansk Hesteforsikring har jeg mine forsikret hos. Men som Stine skriver, så er prisen jo helt an på hvor meget føllet skal forsikres for. Tryg har jeg også kun gode erfaringer med. Skiftede kun til Danske Hesteforsikring, da Lise Leth fra Tryg, den gang stoppede hos dem og startede Dansk Hesteforsikring op.
    Mvh. Lene

• #3   16. aug 2007 men hvad forsikre i dem imod..? det er dyrt hvis men både skal dyrlæge forsikre dem og dødsforsikre dem på en genag

• #4   16. aug 2007 Hvis det er en fremtidig ridehest skal du forsikre dem imod følgende:

Hos Dansk Hesteforsikring: (som jeg synes er de bedste)
    -livsforsikring (dækker hvis hesten dør i ulykke eller aflives som følge af sygdom) (koster årligt 4,5% af forsikringssum)

-uanvendelighedsforsikring: tillægsforsikring til livsforsikringen. Kender ikke prisen herpå. Dækker hvis hesten erklæres uanvendelig på grund af uhelbredelig fysisk påviselig lidelse som hesten har været behandlet for. Eksempelvis spat. (her dækker livsforsikringen nemlig ikke.)

Sygeforsikring: Er rigtig rar at have, da heste har det med at blive syge fra tid til anden. Og altid en helligdag eller natten til søndag ;-). her er erstatningen 80% hvorfra selvrisiko fratrækkes. Max 25.000 pr år. Selvrisikoen er 1500 pr sygdomsforløb. Forsikringen koster 1500 om året, så det er hurtigt tjent ind, hvis hesten bliver bare en smule syg og kræver længerevarende behandling smiley Alterbativt skal man jo selv betale.

• #5   16. aug 2007 (link fjernet)

se selv på priserne her smiley

• #6   16. aug 2007 hov... så lige, at jeg havde set forkert.

et eksempel:
    Livs- og uanvendelsesforsikring: Forsikret for 20.000-

1400,- p.a.

sygeforsikring: 750,- p.a. dækning 80%, selvrisiko 1500,- max dækning p.a. 25.000

Så koster det 2150,- pr år smiley

Kommentér på:
forsikring af føl

Annonce