648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Leg på fold Leg på fold

Hej HG,
Efter jeg rykkede min hest til en nyt sted i oktober er han begyndt at lege meget, rigtig meget.. han kommer hele tiden ind med skrammer og rifter, hist og her.
Typisk i hoved men også på lår og ben.

Den anden dag havde han tandlæge, der havde han skrabet sit tandkød op, formentlig har han leget og er blevet sparket i hovedet.

Da jeg tog ham ind fra fold i går blødte han fra koden, der havde han så lavet en rift, gudskelov ikke noget der skulle sys..
Han er selv med til at lege, og han ligger selv op til det af og til. Men jeg er bare træt af at komme ud til en hest, der konstant og hele tiden, har lavet et eller andet. Så nu overvejer jeg kraftigt at give ham noget ben beskyttelse på. Han går ikke med sko, er lidt i tivivl om hvis han får klokker på forbene om det vil skade mere end det vil gavne. Om ikke andet ville han da ikke kunne træde på sig selv.

Har i nogle gode fif og tricks? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leg på fold
  • #1   28. dec 2019 Jeg har sådan en flok legekræ hjemme - 3 stk vallakker det går ikke stille af sig smiley

Dækner flænses - sko på både for- og bagben forsvinder - skrammer og småsår hist og pist - grimer forsvinder...... smiley

Eneste løsning er den barske - enefold.
    Her kan de stadig ødelægge dækner hen over hegnet, træde sko af selv så primært forsko, og få sår og skrammer på hals og mås, og grimer de forsvinder stadigvæk.....men dog i mindre omfang end når de går sammen.

Da mine to rideheste har været skadet røg de på enefold, for at kunne “hele” i fred - derfor ved jeg at enefold duer til at mindske lege-skader.
    Men derer ingen tvivl om, at de helst vil være sammen på fold - og lige nu går de sammen alle 3, så koster det lidt dækner, grimer og sko - og småskrammer lærer man at blive cool overfor.

Det skal siges, at legene foregår i små tidslommer i løbet af dagen - hovedparten af deres foldtid bruger de på at græsse og sove, og så får den lige med maks leg i 10-15 min ind i mellem.

Mvh Charlotte

profilbillede
  • #2   28. dec 2019 Thumbs up til Charlotte.

Mit koncept er "intet dækken".
    Så er der ikke udgift til ødelagte dækkener...

Kommentér på:
Leg på fold

Annonce