Opstalding - priser (Hjælp) {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'er.
Jeg går lidt og leger med en tanke, og prøver at lave en præsentation mht at have sit eget sted, og hvad man kan tage for opstalding etc.
Spørgsmål nederst, men læs gerne hele teksten først På forhånd tak!
Først stedets faciliteter:
- 2 stk. ridebaner på henholdsvis 20x70 m og 35x80 m
- Ridehal: 22x72 m med fiberbund (med tilskuerplads etc)
- solarie
- vaskeplads m/varmt vand og gummigulv
- Dækken tørrerum
- 2x opvarmet sadelrum
- Rytterstue med bad og toilet
- Ridesti i kuperet terræn rundt på ejendommen
- Store folde
Jeg tænker at jeg ville kunne tage 3500,- i boksleje for sådan et sted med dette inkluderet:
- Ind- og udluk hver dag (man har én vagt om måneden med enten ind eller udluk)
- du får muget din boks hver dag, og skal ikke selv gøre noget
- Halm hver dag (medmindre anden strøelse ønskes)
- Wrap 3x dagligt
- foder 3x dagligt
- gamacher, klokker etc gives gerne på om natten/morgen
- egen underviser er velkommen
Det vil sige det er fuldpas, alt er betalt for de 3500,- og man har super gode faciliteter. Det eneste man skal gøre er at tage en sølle ind eller udluksvagt om måneden, og ellers komme og bruge lidt kvalitetstid med sin hest
Placering: lille skendsved
Mit spørgsmål er jo så om i også synes det er en fair pris for denne service? Ville i selv betale de 3500,- for at stå opstaldet sådan et sted?
Ville gerne høre alles input, men ingen negative kommentarer tak
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 15
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Jeg er ikke orienteret i priserne i dit lokalområde - måske er det fair nok?.
Men, til sammenligning.. Jeg pranlægger at flytte min hest til vinter, når vi flytter til Sjælland.
En indendørs hal, måske 40 x 60?
En kæmpe udendørs bane. Mindst dobbelt størrelse.
De stiller kalve til rådighed. (western),
I det hele taget rigtig fine faciliteter til min type af ridning. Hvis du vil ride DM niveau i trail og koarbejde, så er faciliteterne der.
Løsdrift. Kæmpe "bokse", hvor hestene går i dybstrøelse i små flokke på 5-7 heste.
Grovfoder osv er inkluderet. Bortset fra hvis du vil have noget specielt krybbefoder.
Gide turmuligheder.
Eneste ulempe er, at der er 5 km til nærmeste Station, og jeg tror kun 2 busser kører forbi.
Pris 2200 kr pr måned.
feb 2009
Det lyder også som et godt sted til en god pris! Hvor henne er det?
Her er offentlig transport heller ikke bedste mulighed.
jun 2011
Følger: 32 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 47 Svar: 387
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 221 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 667
feb 2009
aug 2016
jan 2019
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 74
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det kan du sagtens tage. Jeg står på Broholm og fuldpas der koster 4500 kr mener jeg - så skal man heller ikke røre en finger. Men skal man ha' gamacher af/på, dækken af/på, skridtmaskine eller andet, så kommer det oven i.
Du kan evt. lave det som en "samle pakke"
Dvs. en grundpris for boksen også er der priser for alt andet.
Fx:
Boks: 1200 kr
Ind/udluk hverdage: 1000 kr pr. måned
Foder pr måned:
Wrap x antal kilo pr. dag:
Ud og indluk weekend: 500 kr
Mugning:
Osv. osv. - så kan man selv sammensætte og vælge hvor meget man vil tilkøbe og hvor meget man vil lave.
Jeg ville gerne give 3500 kr - det ville for mig være billigt, afhængigt af området. Du tjener i hvert fald ikke noget på det.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
At jeg så ikke ville kunne betale det, er noget andet. Det er fordi jeg er en fattigrøv :b Jeg gav gerne den pris hvis mit budget kunne holde til det.
aug 2009
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 349
Der er ridehus, military bane, 12 timer på fold i vinter perioden. Døgn om sommeren. Wrap ad libitum.
Og 3 udendørs dressurbaner samt en stor udendørs spring græsbane
Og dertil en privat skov at ride i som tilhøre stedet.
Personlig ville jeg syntes det var for dyrt. Men halm kræver selvfølgelig og en del arbejde.
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Til sammenligning står jeg opstaldet på Fyn til 2750 kr. i boks på 3 x 4,5 m m. vindue i selvpasserstald. Jeg tilkøber udluk om morgenen til 300 kr. inkl. min hest får klokker på. Træpiller tilkøber jeg (og så muger jeg selv jo ), til 450 kr. pr. mdr. Der er foder og hø ad libitum inkluderet, jeg køber dog selv foder ved siden af og ligger nok ca. 400 kr. pr. mdr. i foder - min hest får heldigvis meget hø, så fungerer han bedst. Så jeg ender på ca. 3.900,00 kr. pr. mdr. i boks, pas og mad - og vi lukker selv ind og muger selv
- Til gengæld har vi stor 60x60 ridebane med rigtig god bund udenfor, 20x60 ridehal m. fiberbund og m. tilskuerrækker, store bokse, store græsfolde til hestene året rundt med godt hegn og hvor de går 2 på foldene, ridestider på området, roundpen til longe, solarie tilkøbes for 600 kr. pr. mdr., opvarmet sadelrum, varmt/koldt vand og så er der kameraer overalt, og alt bliver vedligeholdt til punkt og prikke, og ejerne er SÅ gode til at holde faciliteterne pæne og udvikle på stedet med elektriske døre, ny lade eller hvad de nu hitter på. Så i sammenligning synes jeg jo egentligt dit er billigt nok, men nu står vi så også et ret dyrt sted - men for mig som opstalder er det vigtigt, at der er ro OG at der er gode faciliteter, så hestene ikke står med dårligt hegn uden stød, dårlig bund hvor senerne bliver ødelagt, små mudrede folde eller lignende At stå privat er jo også skønt fordi man så ikke har elevryttere og en masse undervisning at tage hensyn til - herude tager de som udgangspunkt kun voksne ryttere ind. Så for mig er det ikke kun faciliteterne, der er væsentlige ift. prisen - jeg forventer også, tingene er i orden, vedligeholdt og bliver udskiftet, når man betaler 3000 +
jun 2007
Følger: 138 Følgere: 274 Heste: 17 Emner: 46 Svar: 287
jun 2011
Følger: 52 Følgere: 29 Heste: 4 Emner: 72 Svar: 526
jan 2019
Følger: 21 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 74
aug 2016
Jeps.
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Skulle jeg betale den pris (og det har jeg gjort) skulle ovenstående være på plads, samt gode tur-muligheder (ridesti er ikke nok pt har vi kilometervis af skov). Alt det har jeg nu - inkl. Ingen vagter for 1600 om mdr, dog skal vi selv fodre, hvis vi ønsker at fodre. - så jeg er næppe målgruppen.
Opstalding - priser (Hjælp)