hva skyldes det at hun er blevet dovn? {{forumTopicSubject}}
min dejlige hoppe plejer at være nem at ride frem men efter hun har været halt et masse gange er hun blevet anderledes at ride- svær at drive frem!, og så på ridelejr i sidste uge var hun vildt frisk og glad, og det var vildt dejligt:) da vi kom hjem fredag aften kom hun på fold og stod udenfor hele natten indtil det blev lørdag morgen (på ridelejren var hun ikke på fold der stod hun i boks og fik foder + hø og hal at spise) til jeg skulle ride hende. men jeg besluttede at longer hende i stedet for!
men søndag da jeg skulle ride var der overhovedet ikke noget fremdrift! ingen energi! men når jeg så tager en pisk med så vil hun gerne gå frem ad. jeg behøver ikke bruge den bare have den i hånden! og det er lige meget hva størrelse pisken er!! hva kan det skyldes?? nogen der har et bud?
Håber der er nogle som vil svare XD
VH Diana -
mar 2007
Følger: 61 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 186 Svar: 1.766
jul 2005
Følger: 76 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.475
dec 2004
Følger: 91 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 628 Svar: 3.908
dec 2006
Følger: 52 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 57
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
Tror hun er begyndt pga. hun er i dårlig form men de kan hurtigt få det til en dårlig vane ikke at gå frem for bennene
dec 2006
dec 2006
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Prøv at varierere din træning meget, så hesten syntes det er spændende og sjovt!
Læg sporene på hylden, hvis hesten ikke kan drives fremad! De er IKKE beregnet til at drive hesten fremad med - men til at forfine dine hjælpere med...
En anden mulighed kan være at du har opstillingsproblemer. Måske sidder du uroligt i sadlen og "klemmer" dig fast. Hvis du samtidighed klemmer dig fast og måske også har meget fat i tøjlerne, vil du jo automatisk give den et stopsignal. Det kan også være at du har for urolige schenkler, hvilket i sidste ende gør hesten schenkeldøv da den lærer at være ligeglad med signalet. Fokuser meget på at dit sæde er stabilt og afslappet, så du ikke kommer til at give hesten nogle signaler ubevidst.
dec 2006
hva skyldes det at hun er blevet dovn?