{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

hva skyldes det at hun er blevet dovn? {{forumTopicSubject}}

min dejlige hoppe plejer at være nem at ride frem men efter hun har været halt et masse gange er hun blevet anderledes at ride- svær at drive frem!, og så på ridelejr i sidste uge var hun vildt frisk og glad, og det var vildt dejligt:) da vi kom hjem fredag aften kom hun på fold og stod udenfor hele natten indtil det blev lørdag morgen (på ridelejren var hun ikke på fold der stod hun i boks og fik foder + hø og hal at spise) til jeg skulle ride hende. men jeg besluttede at longer hende i stedet for!
men søndag da jeg skulle ride var der overhovedet ikke noget fremdrift! ingen energi! men når jeg så tager en pisk med så vil hun gerne gå frem ad. jeg behøver ikke bruge den bare have den i hånden! og det er lige meget hva størrelse pisken er!! hva kan det skyldes?? nogen der har et bud?

Håber der er nogle som vil svare XD

VH Diana -

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva skyldes det at hun er blevet dovn?
  • #1   11. jul 2007 prøv nogle vitaminer, det købte jeg til tex, bare pas på med for mange, tex han blev alt alt for vild nemlig :b

• #2   11. jul 2007 hun keder sig måske smiley

• #3   11. jul 2007 ' det er lidt omvendt med Zakki smiley . Han er simpelthen blevet så krudtet og jeg ved virkelig ikke, hvad der er med ham smiley .

• #4   11. jul 2007 det kan godt være hun keder sig! hun får massage et par gange om ugen for at gå løsnet hendes muskler og det viser sig hun er lidt øm efter riderlejren! og hun får kun vitaminer eller et mineral tilskud som hedder Suren Easy eller sådan noget!!

• #5   11. jul 2007 Hvis den går frem hvis du har pisk med er det fodi den har respekt for pisken og ikke dine ben. hver meget konsekvens når du rider, når du glemmer med bennene skal den bare gå fremaf ellers skal deb havde et ordentligt huk så skal den nok finde ud af det. rider du med spore? så tag dem eventuelt af i 14 dage og så på med dem igen, det hjælpe.

Tror hun er begyndt pga. hun er i dårlig form men de kan hurtigt få det til en dårlig vane ikke at gå frem for bennene

smiley

• #6   11. jul 2007 det hjælper ikke det med schenklerne! jeg rider ikke med spore! jeg sparker og sparker hun øger tempoet og sænker det hurtig det igen! men jeg har overvejet at tage spore på når jeg rider men tror ikke det hjælper.. og hun plejer ikke at være døv for signaler fra benene.

• #9   11. jul 2007 ja men det gør jeg også" jeg kan ikke ride hende hvis jeg ikke ride med den!! se evt de billeder jeg har hun er vildt tyk og ved ikke og det er det der er problemet at hun ikke vil gå!

• #10   12. jul 2007 Måske bunder dine problemer i kedsomhed hos hesten.
    Prøv at varierere din træning meget, så hesten syntes det er spændende og sjovt!

Læg sporene på hylden, hvis hesten ikke kan drives fremad! De er IKKE beregnet til at drive hesten fremad med - men til at forfine dine hjælpere med...

En anden mulighed kan være at du har opstillingsproblemer. Måske sidder du uroligt i sadlen og "klemmer" dig fast. Hvis du samtidighed klemmer dig fast og måske også har meget fat i tøjlerne, vil du jo automatisk give den et stopsignal. Det kan også være at du har for urolige schenkler, hvilket i sidste ende gør hesten schenkeldøv da den lærer at være ligeglad med signalet. Fokuser meget på at dit sæde er stabilt og afslappet, så du ikke kommer til at give hesten nogle signaler ubevidst.

• #11   12. jul 2007 jo jeg har meget urolige schenkler !!!! men jeg rider IKKE med spore da hun bliver hidsig af dem! jeg hænger ikke fast i tøjlen, hun går heller ikke hvis vi rider med lang tøjler hun har ændret sig HELT! også på stald, hun er dovn ligesom hun har midstet gnisten- men hvorfor det ved jeg ikke! jeg kan ikke ride tur fortiden fordi det er vådt og muddret!. men jo det kunne være jeg hang i tøjlen. men er meget på herrens mark med hva jeg skal gør med hende!!

Kommentér på:
hva skyldes det at hun er blevet dovn?

Annonce