Den gode bund Den gode bund
Hej HG
Jeg har en hoppe på 18 år, som normalt har gået i løsdrift de 3 år vi har haft hende, men nu er hun sat på boks om natten da hun ikke kan gå med de andre i løsdrift.
Mit problem er at hun er en kæmpe gris i boksen. Hun skider alle steder i boksen og jokker derefter på det, så det bliver sådan nogle flade hestepære, som man næsten ikke kan få ud med mindre man bruger en time på at ordne hendes boks.
Hun har et meget stort småmasket hønet, som bliver fyldt helt op med wrap og hun plejer ikke at komme ind før ved 20-21 tiden og ud igen ved 6-7 tiden. Generelt er hun lidt en hest med fluer i hovedet og kan godt være lidt oppe at køre hvis hun ikke lige helt har tålmodighed eller ikke forstår hvad hun skal.
Er hun bare en gris eller kan der måske være en årsag til at hun sviner sådan?
Hvordan bygger man en god og stabil bund?
Lige nu står hun på spåner, men har overvejet at starte forfra med en blanding af træpiller og spåner.
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
jun 2009
Følger: 28 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 39 Svar: 116
Min startede også ud med at stå på halm, men hun æder det selvom hun har massere af hø og wrap
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
Med hendes svineri og utålmodighed kan du ik gøre så meget ved. Måske hun med tiden bliver roligere med at stå inde
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Jeg bruger ca 1 ps pr kvm til opstart. De får lige lidt med vandslangen, så de lige "popper" lidt.
Med min er det vigtigt at der er en tyk bund, jeg tager klatter og tisseplet dagligt. Bruger ca. 2 poser om ugen. Det afhænger så igen af hvor meget hesten har været inde.
jun 2009
Er ikke så meget til tørv da der i forvejen ikke er så meget lys ind til boksen, men måske det er forsøget værd. Synes godt nok jeg bruger en evighed på at muge
Nej, det ændrer sig desværre nok aldrig. Det er også derfor hun ikke kan gå med de andre på fold. Hun er en ægte hystade og kom i konstant karambolage med de andre heste. Heldigvis har hun fundet lidt mere ro ved at gå sammen med min vallak. De står heldigvis også ved siden af hinanden
jun 2009
Synes også hun har ret meget bund, men måske jeg bare skulle prøve mig frem med forskellig bund
Det er nok ikke sikkert man kan gøre så meget ved det..
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 282
Den gode bund