{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Jule mad hvad skal i have ? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have and og ribenstig med brune /hvide /franske kartofler.
Surt der er hjemmelavet og rødkål god brun sovs.
Risala man hjemmelavet ( vi får risengrød på Mandag aften) med hjemmelavet jordbærsovs.
Mandelgave
Kaffe slik og i år laver jeg julemuffins .

Hvad skal i have på Mandag ?
Vh Annette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jule mad hvad skal i have ?
  • #2   20. dec 2018 Line Z - kan man virkelig lave vegansk risegrød? smiley
    Og hvordan smager det så? Lyder spændende med vegansk jul smiley

• #3   20. dec 2018 And og flæskesteg. Brune og hvide kartofler. Rødkål.
    Risalamande med hjemmelavet kirsebærsovs.

Slik og hjemmebakte småkager

• #4   20. dec 2018 Det ved jeg faktisk ikke, udover det bliver vegansk.
    Og det er helt ærligt.

Jeg fejrer nemlig ikke som sådan jul, men tilbringer weekenden + mandag i gode venners selskab med en langstrakt fællesspisning, hvor alle bidrager med det de kan (nogle laver meget - andre mindre).
    Jeg har hørt rygter om ris a la mande, gule ærter, flødekartofler, noget marineret noget, brownies. Selv laver jeg en curry, noget spinat-atiskok dip (der er meget syndigt) og nok også godt brød til.

• #5   20. dec 2018 Vi skal have flæskesteg, and, vild and og nøddepostej. Med 4 slags sovs, en til hvert protein selvfølgelig! smiley
    Dertil brune/hvide kartofler, hjemmelavet rødkål og rødkålssalat m. appelsiner og nødder.

Risalamande til dessert med kirsebærsovs.

Kaffe/the og konfekt og chokolade plejer vi at snacke til sidst.

• #7   20. dec 2018 Jeg skal have smæskesteg smiley men i år er det hos mine svigerforældre så det bliver spændende hvordan den bliver anderledes end den plejer. smiley
    Jeg eeeeeeelsker smæskesteg smiley
    Jeg har tidligere fået nøddepostej til jul men det var ikke helt rigtig jul for mig.
    Jeg er vegetar og sidste gang jeg fik traditionel julemad var i 2012 smiley
    Ellers er der ikke den store forskel fra det de andre skal have med risalamande osv smiley

• #8   20. dec 2018 Vi skal have and og steg og medister
    Brunekartofler hvidekartofler brunsovs
    Ris a med kirsebærsovs

• #10   20. dec 2018 And, flæskesteg, medister og friladeller
    Hvide kartofler, brune kartofler, og chips
    Rødkål, hvidkål, andesauce og flæskestegssauce
    Ris à la mande, med kirsebærsauce, mandelgave.

Jule slik, småkager og kaffe smiley

• #11   20. dec 2018 And, flæskesteg, brune kartofler, hvide kartofler, rødkål, rødbedesalat, waldorfsalat, sovs og risalamande.

Vegetarerne spiser nøddesteg med champignonsauce.

Og så er der slik for resten..

• #12   20. dec 2018 Det er sjovt at læse om andres mad på sådan en traditionel dag smiley
    Vh Annette

• #13   20. dec 2018 Vegansk. muck duck som and og hvad man ellers får af tilbehør. vegansk ris a la mande og slik til desert smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #14   20. dec 2018 Planen er and, flæskesteg og slagterens julemedister.

Men vi er kun 3 voksne og to små børn, og jeg spiser hverken and eller flæskesteg. Så det er ikke urealistisk hvis vi dropper flæskesteg igår.

Men ellers er det med al tilbehør, alm. kartofler, brune kartofler, rødkål, gammeldags hvidkål, brun sovs, og franske kartofler.

Dessert har vi ikke overvejet. Vi spiser så meget kød alle sammen, at der alligevel ikke er plads til dessert.

• #15   20. dec 2018 Jeg skal have 'fløjet and' lavet på mock duck, og ellers klassisk julemad, bare vegansk smiley

• #16   20. dec 2018 Vi skal ha and og flæskesteg med hvide, brune kartofler. Godt med surt tilbehør, rødkål og saltet Chips (Kims). To forskellige sovser ( en med mælk og den anden lavet uden mælk).
    Risalamande og hindbærtærte med creamfraise.
    Ellers masser af slik, hjemmebagte småkager som fedtkager, pebernødder, brunkager og vanilekranser, kaffe, sodavand, vin og øl.
    Vi er en familie som kan kræsne med det ene eller andet, så derfor så forskelligt smiley

• #17   21. dec 2018 Vi skal havde and som er fyldt godt og marineret så smagen er god og saftig kød, flæskesteg, brune kartofler godt med karamel, hvide kartofler, to slags sovs en ande sovs og en flæskesteg sovs, to slags chips almindelige salt chips og de der menu chips og rødkål... Det er normalt, holder vi jul hos min papfar får vi hjemmelavet julemedister som er godt krydret som ekstra. smiley
    Dessert er risalamande med kirsebærsovs. smiley

Og sidst på aften er der jule slik og kager samt havregryns kugler. smiley

• #18   21. dec 2018 And med sauce, brune kartofler, hjemmelavet rødkål, paradisæble gele.
    Og så selvfølgelig hjemmelavet ris a la mande og kirsebærsauce.

Det er julemad - for mig.

Glædelig jul alle sammen.

• #19   21. dec 2018 Morgenen startes ud med rundstykker, og til aften skal vi have And, flæskesteg, brune, hvide og franske kartofler, brun sovs, valdofsallat, rødkål, ribsgele, risalamande, is, småkager og stor juleslikskål smiley

• #20   21. dec 2018 and og flæskesteg, i anden kommer vi fars i med svesker, æbler og appelsin og ellers lidt ligesom frikkadeller fars, det bare rigtig mums. tilbehør er alt det der høre til, risaleman til dessert med kirsebær og jordbær sovs,
    og så bliver der serveret kaffe og et stort godte fad og julesmåkager

• #21   21. dec 2018 Jeg skal holde jul hos mine forældre sammen med mine to søstre. Juleaften plejer at foregå med at vi hjælper far færdig med at malke og fodre køerne og bagefter hjælper vi mor med at lave julemiddagen færdig smiley

Der bliver naturligvis værnet om traditionerne, så vi skal have and og flæskesteg, brune, hvide og franske kartofler, rødkål, ribsgele og brun sovs. Og så bæller vi en masse rødvin til. Til ris ala manden skal vi have kirsebærsovs lavet af kirsebærene fra i sommers og drikke min hjemmelavede kirsebærsnaps til og naturligvis også portvin smiley

• #23   21. dec 2018 Jeg skal have mockduck, nøddesteg og vegansk sovs smiley

Derudover skal jeg have traditionelt julemad såsom kartofler, brunede kartofler, rødkål, waldorfsalat risalamande mm. alt bliver i en vegansk udgave smiley

• #24   21. dec 2018 And og flæskesteg rødkål brune/hvide kartofler, sovs m og uden fløde ,Franske kartofler og menu Chips måske en alm rødkålssalat med appelsin og asier self:0) ris ala mande med kirsebærsovs og jordbærsovs og så til kaffen hjemmelavet konfekt og småkager og lidt købte lækkerier :0)

• #25   21. dec 2018 Sikke mange veganere her inde. ??

Vi skal fejre jul ved mine svigerforældre, min svigerfar er økolog, så alt er økologisk (bortset fra meny chipsene)

Vi skal have gås, hvide og brune kartofler, hjemmelavet rødkål og brun sovs og selvfølgelig meny chips.

Til dessert er der risalamande med kirsebærsauce og mandelgave.

Og efter sang og dans om juletræ og gaver er der kaffe og juleslik, hjemmelavet konfekt og småkager og i år har jeg valgt at købe lidt ekstra eksklusivt chokolade, bare for at det skal være lidt luksus smiley

• #26   22. dec 2018 De sidste mange år har det altid været flæskesteg eller and vi har fået, men i år skal vi have glasseret hamburgerryg med alt almindeligt juletilbehør, brunkartofler, sovs, chis, alm. kartofler, rødkål osv. smiley

• #28   23. dec 2018 Skønt at høre om hvor forskelligt folk spiser og at så mange vælger vegansk. Synes det er virkelig positivt at læse.

Men for mig er denne jul, den første jul i 10 år hvor jeg skal spise traditionel julemad af kød. Og jeg glæder mig SÅ meget! smiley Var der en dag hvor jeg sad og sukkede over at jeg var veganer, så var det da alle de andre sad og frådede flæskesvær ved julebordet.... smiley Sidste jul spiste jeg dog også kød, men det var i USA, så julemaden var ikke "rigtig".

Men alt er selvfølgelig stadig gode råvarer. Det synes alle i familien er vigtigt. Grisen er frilands. Den opdrættede and kommer fra en bekendt, hvor de går frit. Og den vilde and er "hjemme-skudt". Alt andet er øko. Til gengæld kan alt der hedder sundhed, rende os et stykke. Fy føj! smiley Det er den ene dag på året, hvor man kan spise så usundt og meget man vil, uden man skal have dårlig samvittighed.

• #29   23. dec 2018 Vi bliver mange i år. Vi plejer at være mine forældre, min bror og jeg samt vores søster og hendes kæreste samt deres datter. I år er der sket lidt udvidelse.
    Så vi bliver mine forældre, mig, min bror og hans kæreste, min søster, hendes kæreste og deres datter. Derudover kommer min mors onkel også og så er vi i tvivl om hvorvidt min fars søster kommer. Så vi bliver ihvertfald 9.

Hmm. Det er lidt som om at min hukommelse den halter en smule for tiden, så jeg har med garanti glemt noget - men..

And, frikadeller, og så TROR jeg at vi skal ha flæskesteg også når nu vi er så mange.
    Brune kartofler, normale kartofler, franske kartofler.
    Brun sovs og andesovs. smiley
    Rødkål og stuvet hvidkål.
    Jeg mindes også at vi får valdorf salat måske...

Til dessert får vi hjemmelavet risalamande. Højest sandsynligt med kirsebærsauce, tror ikke mine bønner om jordbær er blevet hørt endnu.

Og så er der selvfølgelig hjemmebag til alt hvad hjertet begærer - småkager, klejner, myntepastiller, julekage, juleskum osv osv. smiley

Kommentér på:
Jule mad hvad skal i have ?

Annonce