1.386 visninger
|
Oprettet:
Jule mad hvad skal i have ? {{forumTopicSubject}}
Vi skal have and og ribenstig med brune /hvide /franske kartofler.
Surt der er hjemmelavet og rødkål god brun sovs.
Risala man hjemmelavet ( vi får risengrød på Mandag aften) med hjemmelavet jordbærsovs.
Mandelgave
Kaffe slik og i år laver jeg julemuffins .
Hvad skal i have på Mandag ?
Vh Annette
jan 2016
Følger: 27 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 23
Og hvordan smager det så? Lyder spændende med vegansk jul
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 80
Risalamande med hjemmelavet kirsebærsovs.
Slik og hjemmebakte småkager
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 955
Og det er helt ærligt.
Jeg fejrer nemlig ikke som sådan jul, men tilbringer weekenden + mandag i gode venners selskab med en langstrakt fællesspisning, hvor alle bidrager med det de kan (nogle laver meget - andre mindre).
Jeg har hørt rygter om ris a la mande, gule ærter, flødekartofler, noget marineret noget, brownies. Selv laver jeg en curry, noget spinat-atiskok dip (der er meget syndigt) og nok også godt brød til.
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Dertil brune/hvide kartofler, hjemmelavet rødkål og rødkålssalat m. appelsiner og nødder.
Risalamande til dessert med kirsebærsovs.
Kaffe/the og konfekt og chokolade plejer vi at snacke til sidst.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Jeg eeeeeeelsker smæskesteg
Jeg har tidligere fået nøddepostej til jul men det var ikke helt rigtig jul for mig.
Jeg er vegetar og sidste gang jeg fik traditionel julemad var i 2012
Ellers er der ikke den store forskel fra det de andre skal have med risalamande osv
jan 2014
Følger: 54 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 37
Brunekartofler hvidekartofler brunsovs
Ris a med kirsebærsovs
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
Hvide kartofler, brune kartofler, og chips
Rødkål, hvidkål, andesauce og flæskestegssauce
Ris à la mande, med kirsebærsauce, mandelgave.
Jule slik, småkager og kaffe
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Vegetarerne spiser nøddesteg med champignonsauce.
Og så er der slik for resten..
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Vh Annette
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Men vi er kun 3 voksne og to små børn, og jeg spiser hverken and eller flæskesteg. Så det er ikke urealistisk hvis vi dropper flæskesteg igår.
Men ellers er det med al tilbehør, alm. kartofler, brune kartofler, rødkål, gammeldags hvidkål, brun sovs, og franske kartofler.
Dessert har vi ikke overvejet. Vi spiser så meget kød alle sammen, at der alligevel ikke er plads til dessert.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
Risalamande og hindbærtærte med creamfraise.
Ellers masser af slik, hjemmebagte småkager som fedtkager, pebernødder, brunkager og vanilekranser, kaffe, sodavand, vin og øl.
Vi er en familie som kan kræsne med det ene eller andet, så derfor så forskelligt
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 422
Dessert er risalamande med kirsebærsovs.
Og sidst på aften er der jule slik og kager samt havregryns kugler.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Og så selvfølgelig hjemmelavet ris a la mande og kirsebærsauce.
Det er julemad - for mig.
Glædelig jul alle sammen.
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
dec 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 12 Emner: 40 Svar: 651
og så bliver der serveret kaffe og et stort godte fad og julesmåkager
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Der bliver naturligvis værnet om traditionerne, så vi skal have and og flæskesteg, brune, hvide og franske kartofler, rødkål, ribsgele og brun sovs. Og så bæller vi en masse rødvin til. Til ris ala manden skal vi have kirsebærsovs lavet af kirsebærene fra i sommers og drikke min hjemmelavede kirsebærsnaps til og naturligvis også portvin
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 238 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 389
Derudover skal jeg have traditionelt julemad såsom kartofler, brunede kartofler, rødkål, waldorfsalat risalamande mm. alt bliver i en vegansk udgave
aug 2009
Følger: 140 Følgere: 146 Heste: 5 Emner: 68 Svar: 972
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Vi skal fejre jul ved mine svigerforældre, min svigerfar er økolog, så alt er økologisk (bortset fra meny chipsene)
Vi skal have gås, hvide og brune kartofler, hjemmelavet rødkål og brun sovs og selvfølgelig meny chips.
Til dessert er der risalamande med kirsebærsauce og mandelgave.
Og efter sang og dans om juletræ og gaver er der kaffe og juleslik, hjemmelavet konfekt og småkager og i år har jeg valgt at købe lidt ekstra eksklusivt chokolade, bare for at det skal være lidt luksus
aug 2009
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 349
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Men for mig er denne jul, den første jul i 10 år hvor jeg skal spise traditionel julemad af kød. Og jeg glæder mig SÅ meget! Var der en dag hvor jeg sad og sukkede over at jeg var veganer, så var det da alle de andre sad og frådede flæskesvær ved julebordet.... Sidste jul spiste jeg dog også kød, men det var i USA, så julemaden var ikke "rigtig".
Men alt er selvfølgelig stadig gode råvarer. Det synes alle i familien er vigtigt. Grisen er frilands. Den opdrættede and kommer fra en bekendt, hvor de går frit. Og den vilde and er "hjemme-skudt". Alt andet er øko. Til gengæld kan alt der hedder sundhed, rende os et stykke. Fy føj! Det er den ene dag på året, hvor man kan spise så usundt og meget man vil, uden man skal have dårlig samvittighed.
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Så vi bliver mine forældre, mig, min bror og hans kæreste, min søster, hendes kæreste og deres datter. Derudover kommer min mors onkel også og så er vi i tvivl om hvorvidt min fars søster kommer. Så vi bliver ihvertfald 9.
Hmm. Det er lidt som om at min hukommelse den halter en smule for tiden, så jeg har med garanti glemt noget - men..
And, frikadeller, og så TROR jeg at vi skal ha flæskesteg også når nu vi er så mange.
Brune kartofler, normale kartofler, franske kartofler.
Brun sovs og andesovs.
Rødkål og stuvet hvidkål.
Jeg mindes også at vi får valdorf salat måske...
Til dessert får vi hjemmelavet risalamande. Højest sandsynligt med kirsebærsauce, tror ikke mine bønner om jordbær er blevet hørt endnu.
Og så er der selvfølgelig hjemmebag til alt hvad hjertet begærer - småkager, klejner, myntepastiller, julekage, juleskum osv osv.
Jule mad hvad skal i have ?