{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Jule aften -_-´ {{forumTopicSubject}}

Hej (:

Jeg har lidt et dilemma, og jeg ved godt det kun er mig selv der kan vælge hvad der er mest rigtigt for mig.

Sagen er den at det er 2½ år siden mine forældre blev skilt. og det har jeg det helt fint med burde de have været for 10år siden.

men efter det har julen bare ikke været det samme, mine forældre er delt op og mange andre i familien er blevet skilt,kradset af eller har selv stiftet familie.

Første år holdt jeg jul hos min daværende kæreste da jeg ikke kunne rumme at skulle vælge mellem mor og far.
Det var egentlig den værste juleaften nogensinde.

Sidste år holte jeg jul sammen med min mor, hendes nye kæreste ,hans søster og min bror, det var hyggeligt, men havde en kæmpe knude i maven da det bare ikke føltes som rigtig jul.

2. juledag er der altid julefrokost i min fars familie.

I år er jeg blevet inviteret hjem til min mor , min far og min nye kæreste.

Føler lidt jeg skylder min far at holde hos ham da jeg holte hos mor sidste år men igen skal kigge på helt de samme mennesker igen 2. juledag.

Men igen min mor syns julen er fantisk og bliver rigtig let ked af det og skuffet.

vil super gerne holde jul sammen med min kæreste, fordi julen skal være hjemme hos ham, dvs ham og jeg skal stå for at lave alt mad, hvilket jeg syns er helt fantastisk og der kommer hans mor og far så.
MEN nu snakker de om at holde det hos hans forældre og der må jeg indrømme der stiger jeg lidt af, mest af alt fordi min svigermor selv vil stå for maden og hun kan virkelig IKKE lave mad, og det kan jeg ikke lige håndtere når det jule aften det handler om.

Som det ser ud lige nu har jeg bare lyst til at grave mig ned juleaften

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jule aften -_-´
  • #1   25. sep 2015 Hm.. Puha den er svær.
    Jeg må nok indrømme jeg havde valgt far, og så måske aftale med kæresten at julen var hos os næste år.
    For jeg vil satme heller ikke have dårlig mad juleaften, det ville smadre det hele.

• #2   25. sep 2015 men skal jo være sammen med hele min far familie jule aften og 2. juledag og snakker KUN sammen med hans del af familie til jul.

Nej dårlig mad jule aften det går ikke, og har ikke formået at få noget hun har lavet noget der smager godt endnu, og hans familie ligger meget vægt på når vi er sammen at det altså mig der laver mad ellers tager vi ud at spise

• #3   25. sep 2015 Drop dårlig samvittighed. Lyder til du må få en snak med kæresten. Hvis du gerne vil holde jul og han gerne vil, må han jo ringe og finde ud af om det kan lade sig gøre smiley kender godt det med mad hehe. Og holder i kan i jo altid invitere din mor og far. Så de inviteret. At de så ikke kan komme pga andre planer er jo helt fair. Men så de inviteret. Vil de holde hos svigermor, må du jo vurdere hvem du tror du får en bedst jul med. Og samtidig spreder mest glæde smiley jule. Kommer heldigvis hvert år. Og tja trods svigermor åbenbart ikke er den bedste i et køkken, gør hun sikkert sit bedste. Man kan jo vælge at stå for nogle ting hver. Så i evt har and eller flæskesteg med. Vi plejer at uddelegere her med stort held. Nogle ordner brune kartofler nogle and andre flæsesteg. Da jeg ikke ønsker at stå med det hele. Men vi pt tit holder, da vi er dem med bedst plads smiley

• #4   25. sep 2015 Invitere kærsten med hjem til far

• #5   25. sep 2015 SKAL du med 2. juledag? Jeg vil tro at det betyder mere for din far, hvis du er med juleaften og så kan du evt sige, at du så gerne vil være sammen med din kæreste 2. juledag, eller din mor, så sol og vind fordeles lige. Tror du ikke han vil kunne forstå det?

Men det lyder som om, at du allerhelst vil holde det hos din nye kæreste, så kan det lade sig gøre, synes jeg du skal gøre det, medmindre svigermor laver julemaden smiley smiley

• #6   25. sep 2015 Tjaaa, mine forældre blev skilt da jeg var 17. Det har altid været super nemt med jul og nytår, for det skiftes imellem dem hvert år, min mor holder jul, far nytår og omvendt året efter - ingen føler sig snydt eller har dårlig samvittighed. Easy!

• #7   25. sep 2015 spørg far om det er okay at holde jul hos mor fordi I jo alligevel skal ses dagen efter

og så bare sig at det er ikke for at være ond eller noget men du får jo ikke mor at se i julen så og det ville også være synd for hende

det er vel lidt den same julehygge dagen efter med fars familie som det er den gang mor og far var sammen

eller kan du spørge din far ad om det ikke er ok du kommer juleaften men ikke 2. juledag for der tager du hjem til mor så du også kan holde styr på at I (far og mor) ikke bliver snydt

• #8   25. sep 2015 Ville vælge mor, for hvis du alligevel skal hos din far anden jule dag? Og ville invitere kæresten med til DIN juleaften. smiley

• #9   25. sep 2015 Mine forælde blev skilt da jeg var 7 år. I starten holdt jeg hos min mor, men da min far udtrykte ønske om at fejre jul med mig også (han har fødselsdag 2. Juledag, så så ham og hans familie der, og da jul betyder rigtig meget for min mor, så holdt jeg der i starten), blev det aftalt at jeg holdt jul hvert andet år hos mine forældre. Det fungerer fint, og de år hvor vi (kæresten og jeg) er hos min far juleaften og 2. Juledag, spiser vi julefrokost hos min mor og hendes mand 1. Juledag eller holder jul d 23.12.
    Mit råd; tal med dem og lav en fast aftale (jeg er så også så heldig stillet at jul ikke betyder så meget for mig, så derfor er det helt ok at fokusere på hvad deres behov er) smiley

• #10   25. sep 2015 Problemet er at jeg er kommet så langt i mit liv at jeg gerne vil holde jul på vores gård sammen med min kæreste.

problemet er lidt at min og hans familie går virkelig ikke i spænd sammen på nuværende tidspunkt (kommer nok med tiden)

Min mor bliver meget skuffet og det samme med min far. kunne høre på dem begge da jeg sagde at den modsatte allerede havde inviteret.

2. juledag er tvunget da familien har haft ville sløjfe den, men den dag har og betyder så ufattelig meget for mig, familien er bare samlet på en mere afslappet måde end jule aften.

julen betyder super meget for mig, men efter mine forældre og familie er gået i opløsning har det ikke været det samme og har været ked af julene i familien i mange år, for før hen var vi altså 16 børn med tilhørende familie og ja nu er folk faldet fra og familien er ikke på talefod med hinanden.

så det tiltaler mig lidt at starte på et helt nyt julekapitel hvor min kæreste og jeg former og laver det i vores hjem som vi vil have det..

for så skuffer jeg mine forældre lige meget og der er ingen der vandt mig over den anden

• #11   25. sep 2015 Syntes det lyder som en god plan at i holder. Vil dog holde på de velkommen hos jer smiley og så det op til dem om de vil passe det ind. Forældre har ikke en naturlig ret til vi holder jul hos dem på skift. Og når man får kæreste og hvis han også har skilte forældre så det 4 forældre du skal dele melle. smiley nej så kan man komme den 23 bytte gaver hygge eller 1-2 juledag håber i får jer en pragtfuld jul. Har i gård og dyr, er det også dejligt at være hjemme ved dem på sådan en dag.

• #12   25. sep 2015 Hvis du har plads hjemme og dine forældre er så voksne at de kan sammen, så hold det hjemme og inviter dem alle også kærestens forældre.
    Jul handler om at være sammen i hvertfald for mig

• #13   25. sep 2015 Nu kan jeg kun tale for mig selv, selvfølgelig, men mine forældre har været skilt siden jeg var 8 år - det er efterhånden 14 år siden (wow?!). Men det gjorde det jo lidt nemmere, fordi min mor og far bestemte det hele; at jeg og min bror skulle blive boende med min mor osv., og så bestemte de, at vi skulle skiftes mellem at være ved mor og far juleaften. Til at starte med holdt vi jul ved mor og nytår ved far. Året efter holdt vi jul ved far og nytår ved mor. Efterhånden blev både min bror og jeg så store, at vi ikke holdt nytår sammen med vores forældre, så nu er det primært juleaften, der skiftes mellem - og det gør vi stadig. I år skal jeg være hos min far smiley Så er det til gengæld blevet en tradition, at når vi holder jul ved far, så holder vi en lille julefrokost hos min mor sammen med vores bedsteforældre. Og 2. juledag holder vi altid julefrokost hos min farfar med resten af min fars familie. På den måde føler jeg, at det hele "går op". Jeg er sammen med begge forældre på skift juleaften og den jeg ikke er sammen med, ser jeg alligevel til julehygge i juledagene.

Husk på, at julen er hvad man gør den til. Du har tydeligvis mange forventninger omkring julen - og det lyder til, at det er noget større ved din far?
    Jeg synes dog, du skal genoverveje det med at være ved svigerfamilien og evt. kun invitere dem... Du har et langt liv foran dig og mange, mange juleaftener, men du har altså ikke dine forældre så lang tid. Jeg vil aldrig bytte en juleaften med mine forældre for noget, så længe jeg har dem. Det må kæresten også forstå smiley Tag i stedet skeen i den anden hånd og sørg for, at julen bliver som du gerne vil have den? Det bliver aldrig det samme, som dengang man holdt jul med både mor og far - det er jo den ideelle jul, som du har kunnet nyde i størstedelen af dit liv. Men i stedet for at "vælge" mellem dine forældre, så vælg et system. Du var ved din mor sidste år, så er du ved din far i år. Næste år er du ved din mor igen. Og så drop tanken om den ideelle jul, og nyd hvert øjeblik, for det sker kun en gang om året!
    Og så kan du jo opfordre din mor til at holde julefrokost - eller selv lave en julefrokost for din mors familie en af juledagene smiley

• #14   25. sep 2015 Forstår dig så meget!!

Jeg står i det dilemma - at jeg normalt holder jul med min mor og bror hvert andet år og det andet med min far - og når jeg var ved min far var min bror ved hans far. Nu har han så fået kæreste på - of har jo derfor 3 familier at skulle holde jul med - hvilket vil sige jeg garanteret kun ser ham til juletiden hvert 4 år smiley selvom det er hyggeligt nok mellem min mor og jeg, så er det bare så langt væk fra det jeg ønsker - og det samme med min far. Han har ikke penge andet end til laks juleaften - of vores norske familie er SÅ splittet op siden sidste år - så der er ikke andre end far of jeg. Og jeg hader det for jeg elsker jul, of jeg ville ønske at min familie og jeg og med hinanden kunne enes og fungere så meget bedre.

Sidste "rigtige" jul jeg holdte var da jeg var 10 år, med min danske familie, eks papfar og eks papsøster... Der var vi 10 eller 12.

• #15   26. sep 2015 Har tænkt det hele lidt igennem.

Min kæreste og jeg har givet udtryk for hans forældre at vi gernr vil holde jul sammen med dem hjemme på gården.

Så vil jeg holde 1. Juledag sammen med min mor, hjælpe med at ryde op og vaske op og bare spise rester.

Så 2. Juledag julefrokost hos min far

Kommentér på:
Jule aften -_-´

Annonce