Jule aften -_-´ {{forumTopicSubject}}
Hej (:
Jeg har lidt et dilemma, og jeg ved godt det kun er mig selv der kan vælge hvad der er mest rigtigt for mig.
Sagen er den at det er 2½ år siden mine forældre blev skilt. og det har jeg det helt fint med burde de have været for 10år siden.
men efter det har julen bare ikke været det samme, mine forældre er delt op og mange andre i familien er blevet skilt,kradset af eller har selv stiftet familie.
Første år holdt jeg jul hos min daværende kæreste da jeg ikke kunne rumme at skulle vælge mellem mor og far.
Det var egentlig den værste juleaften nogensinde.
Sidste år holte jeg jul sammen med min mor, hendes nye kæreste ,hans søster og min bror, det var hyggeligt, men havde en kæmpe knude i maven da det bare ikke føltes som rigtig jul.
2. juledag er der altid julefrokost i min fars familie.
I år er jeg blevet inviteret hjem til min mor , min far og min nye kæreste.
Føler lidt jeg skylder min far at holde hos ham da jeg holte hos mor sidste år men igen skal kigge på helt de samme mennesker igen 2. juledag.
Men igen min mor syns julen er fantisk og bliver rigtig let ked af det og skuffet.
vil super gerne holde jul sammen med min kæreste, fordi julen skal være hjemme hos ham, dvs ham og jeg skal stå for at lave alt mad, hvilket jeg syns er helt fantastisk og der kommer hans mor og far så.
MEN nu snakker de om at holde det hos hans forældre og der må jeg indrømme der stiger jeg lidt af, mest af alt fordi min svigermor selv vil stå for maden og hun kan virkelig IKKE lave mad, og det kan jeg ikke lige håndtere når det jule aften det handler om.
Som det ser ud lige nu har jeg bare lyst til at grave mig ned juleaften
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 77
Jeg må nok indrømme jeg havde valgt far, og så måske aftale med kæresten at julen var hos os næste år.
For jeg vil satme heller ikke have dårlig mad juleaften, det ville smadre det hele.
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
Nej dårlig mad jule aften det går ikke, og har ikke formået at få noget hun har lavet noget der smager godt endnu, og hans familie ligger meget vægt på når vi er sammen at det altså mig der laver mad ellers tager vi ud at spise
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
apr 2013
Følger: 41 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 94 Svar: 436
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 285
Men det lyder som om, at du allerhelst vil holde det hos din nye kæreste, så kan det lade sig gøre, synes jeg du skal gøre det, medmindre svigermor laver julemaden
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
og så bare sig at det er ikke for at være ond eller noget men du får jo ikke mor at se i julen så og det ville også være synd for hende
det er vel lidt den same julehygge dagen efter med fars familie som det er den gang mor og far var sammen
eller kan du spørge din far ad om det ikke er ok du kommer juleaften men ikke 2. juledag for der tager du hjem til mor så du også kan holde styr på at I (far og mor) ikke bliver snydt
mar 2013
Følger: 53 Følgere: 49 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 69
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Mit råd; tal med dem og lav en fast aftale (jeg er så også så heldig stillet at jul ikke betyder så meget for mig, så derfor er det helt ok at fokusere på hvad deres behov er)
dec 2007
problemet er lidt at min og hans familie går virkelig ikke i spænd sammen på nuværende tidspunkt (kommer nok med tiden)
Min mor bliver meget skuffet og det samme med min far. kunne høre på dem begge da jeg sagde at den modsatte allerede havde inviteret.
2. juledag er tvunget da familien har haft ville sløjfe den, men den dag har og betyder så ufattelig meget for mig, familien er bare samlet på en mere afslappet måde end jule aften.
julen betyder super meget for mig, men efter mine forældre og familie er gået i opløsning har det ikke været det samme og har været ked af julene i familien i mange år, for før hen var vi altså 16 børn med tilhørende familie og ja nu er folk faldet fra og familien er ikke på talefod med hinanden.
så det tiltaler mig lidt at starte på et helt nyt julekapitel hvor min kæreste og jeg former og laver det i vores hjem som vi vil have det..
for så skuffer jeg mine forældre lige meget og der er ingen der vandt mig over den anden
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
Jul handler om at være sammen i hvertfald for mig
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.452
Husk på, at julen er hvad man gør den til. Du har tydeligvis mange forventninger omkring julen - og det lyder til, at det er noget større ved din far?
Jeg synes dog, du skal genoverveje det med at være ved svigerfamilien og evt. kun invitere dem... Du har et langt liv foran dig og mange, mange juleaftener, men du har altså ikke dine forældre så lang tid. Jeg vil aldrig bytte en juleaften med mine forældre for noget, så længe jeg har dem. Det må kæresten også forstå Tag i stedet skeen i den anden hånd og sørg for, at julen bliver som du gerne vil have den? Det bliver aldrig det samme, som dengang man holdt jul med både mor og far - det er jo den ideelle jul, som du har kunnet nyde i størstedelen af dit liv. Men i stedet for at "vælge" mellem dine forældre, så vælg et system. Du var ved din mor sidste år, så er du ved din far i år. Næste år er du ved din mor igen. Og så drop tanken om den ideelle jul, og nyd hvert øjeblik, for det sker kun en gang om året!
Og så kan du jo opfordre din mor til at holde julefrokost - eller selv lave en julefrokost for din mors familie en af juledagene
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Jeg står i det dilemma - at jeg normalt holder jul med min mor og bror hvert andet år og det andet med min far - og når jeg var ved min far var min bror ved hans far. Nu har han så fået kæreste på - of har jo derfor 3 familier at skulle holde jul med - hvilket vil sige jeg garanteret kun ser ham til juletiden hvert 4 år selvom det er hyggeligt nok mellem min mor og jeg, så er det bare så langt væk fra det jeg ønsker - og det samme med min far. Han har ikke penge andet end til laks juleaften - of vores norske familie er SÅ splittet op siden sidste år - så der er ikke andre end far of jeg. Og jeg hader det for jeg elsker jul, of jeg ville ønske at min familie og jeg og med hinanden kunne enes og fungere så meget bedre.
Sidste "rigtige" jul jeg holdte var da jeg var 10 år, med min danske familie, eks papfar og eks papsøster... Der var vi 10 eller 12.
dec 2007
Min kæreste og jeg har givet udtryk for hans forældre at vi gernr vil holde jul sammen med dem hjemme på gården.
Så vil jeg holde 1. Juledag sammen med min mor, hjælpe med at ryde op og vaske op og bare spise rester.
Så 2. Juledag julefrokost hos min far
Jule aften -_-´