{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Ville i gøre det? {{forumTopicSubject}}

Muligvis lidt i forlængelse af min anden tråd, men jeg søger lidt friske øjne på situationen.
Hvis i var i mit sted, og skulle have sabbatår de næste 2 år med fuldtidsjob (altså god økonomi), hvor i derefter skulle starte på et (ukendt) studie hvor der kun ville være mulighed for deltidsjob og udeboende SU, ville i så turde købe hest?
Jeg ved at de næste to år ikke bliver et problem, men jeg kan jo ikke være fuldstændig sikker på at jeg har tid og økonomi til hest mens jeg studerer.
Hvis det er umuligt at have hest og studie findes der jo muligheder som part, udlån og salg, men er det dårligt at basere hestekøb på så "usikker" en situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i gøre det?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   27. aug 2018 kort - nej.

• #2   27. aug 2018 Der er et gammelt ordsprog:
    "Den tid, der er gået godt, kommer ikke ond igen."

Det mener jeg, at der er meget sandhed i.
    At det, som er sket og godt, bliver ved med at være sket og gode ting i fortiden forvandler sig ikke til onde minder...

Hvor lang tid tror du, at andre hesteejere kan se ud i fremtiden og ved hvad der sker?
    To år er en relativ lang stabilitets horisont?...

Men hvis der er to forbehold :
    Det kan tage overraskende lang tid at finde Den Rigtige Hest.
    Når tiden er gået, har du brugt penge på
    Købspris af hest (hvad er dit budget - skal vi sige 50.000 kr)
    Anskaffelse af udstyr.(gæt 10.000 kr)
    Løbende udgifter til opstaldning (gæt 3000 kr pr måned)
    Dyrlæge (ukendt)
    Dvs om 2 år, så kunne du have en opsparing på 100.000 kr. Eller minder om en hest, du måske er mødt til at sælge.