1.886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

frøgræs! hjælp frøgræs! hjælp

Hej. Jeg kan pt kun få frøgræs hvilket jeg ikke har prøvet før!
Hvad har i af erfaringer omkring frø græs? Gider hesten æde det?
Min leverandør skriver det som hø?
Hesten har været på wrap men også hø engang så vidt jeg ved.
Kan man evt vande det for at gøre det mere attraktivt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  frøgræs! hjælp
  • #1   17. jul 2018
    Frøgræs har i år en del bedre forudsætninger end det plejer og have - da det plejer at være væltet og have fået regn og dermed svampespore.

Man skal stadigvæk passe på med svampesporene, men man har højest sandsynligt bedre mulighed for at være heldig med det i år end sidste år.

Der udover så skal du ikke regne frøgræs som hø - man aner ikke om det fordøjelsesmæssigt ligger imod hø eller halm, uden en analyse.

Det kan bruges som tidsfordriv, uden analyse ville jeg ikke stole på at det er til hø siden fordøjelsesmæssigt. Dvs. hesten skal stadig ha' hø eller wrap.

• #2   17. jul 2018 Altså hesten dør ikke af en vinter på frøgræshalm, ikke at det er det bedste foder, men er det hvad du kan få fat i, så overlever din hest.

Jeg har stået et sted, hvor alle hestene kun fik frøgræshalm, og det fungerede, hvis altså vi lige ser bort fra alle allaergi hestene pga svampespore.

Men pga den utrolig tøre somme i år, er svampesporene i Frøgræshalmen begrænset.

Så hvis alternativet er sultne heste, så tag du og giv dem frøgræshalm.

Men nej, frøgræshalm og hø er ikke det samme, der er mere næring i høet, mem det kan du kompencere for i krybbefoderet.

Det er ikke den optimale løsning, men hesten overlever.

• #3   17. jul 2018 får den foder/vitaminer ved siden af kan frø græs saktens gå en vinter. Vi har også købt frøgræs til at blande me vores 'rigtige' hø fordi vores heste virkelig skal slankes. De vil hellere spise høet, men de spiser det.

• #4   17. jul 2018 min hest får det på folden om vinteren og altså jeg bruger næsten hele vinteren på at pille det ud af manen og pandelokken og enkelte gange synes hun at hun skal have det i øjet så plus hun vil ikke komme når jeg kalder fordi hun spiser så her er det et kæmpe hit smiley men jeg har heldigvis så wrap i boksen så jeg ved ikke om hun udelukkende kun vil spise det og ikke få wrap også men jeg tror nu godt hun ville kunne det smiley

• #5   18. jul 2018 Frøgræs har ingen foderværdi og vil derfor kun være fyld i maven ligesom med halm. du vil stadig skulle fodre med wrap eller hø ved siden af. smiley

• #6   18. jul 2018 Har frøgræs samme virkning på mavens slimhinde som hø? Eller skal der analyse på til at kunne se det igså?

• #7   18. jul 2018 Det skal der analyse på for at se fordøjeligheden. Er man heldig kan man fodre med der som hø en hel vinter er man uheldig så svare det til man fodre man med halm en hel vinter.

Så jeg ville ikke bare give det istedet for hø medmindre man vil risikere det.

• #8   18. jul 2018 Jeg lavede en søgning på facebook på frøgræs, hvor folk havde lagt analyser ind.
    Sukker svingede mellem 5 og 12 %. Fe var på nogle helt oppe på 0,53 fe pr kg, hvilket jo er lige så meget som godt hø!

Jeg vil ikke turde fodre med frøgræs uden at have en analyse på det.

• #10   18. jul 2018 mine er helt vilde med vores frøgræs, det ligner hø, men måske en anelse mere grovt, det er det vi kan få, så derfor er jeg glad for at de kan lide det, og jeg har ikke analyst det. Vi giver foder roepiller og vitaminer ved siden af

Kommentér på:
frøgræs! hjælp

Annonce