Shine broget hest op? Shine broget hest op?
Iih så er det imorgen
Der kommer min fotografveninde og skal fotografere mig og Hope til mine længe ønskede studenterbilleder. For at fejre mig der er blevet student, Hope der er blevet 6 år gammel og mig der har haft ejet Hope i 3 år
Mit farvevalgte udstyr er købt - Rødt underlag med Hopes navn på, røde RBH bandager og rød hut. Jeg har både hue og hvid kjole klar. Og så nåede Hope jo sågar at få ny trense inden
Nu kommer det spændende jo så.. Min lille hest, hun er jo altså broget. Og hun virker altid ekstremt god til at holde sig hvid, indtil man kommer tæt på, med en strigle. Hvor hun gemmer alt det skidt, det aner jeg ikke ... o.O
Måske jeg fletter hendes hale, men hendes man får lov at være. Måske den bliver flettet lidt for at få fremprovokeret nogle krøller, men rosenknopper osv er bandlyst - jeg kan godt lide hendes lange man
Men hun skal shines op til imorgen. Så derfor søger jeg alle jeres tips til når hesten skal shines op! Hvor mange gange vask, hvor meget showshine osv osv osv.
I får et billede så i kan fornemme hvor meget hvid jeg ca. har at arbejde med. Det er allerede håbløst
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 260 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Jeg har købt shampoo hjem til bare det formål så det skal jeg ha hentet ind fra bilen også. Skal jeg ha en chance for at hun forholder sig ren, så skal hun stå bundet. Ellers så ruller hun sig, og så er hun ikke ren længere.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Bland det med vand, så er det nemmere ikke at overdosere.
Det fremmer synligheden af det hvide...
feb 2009
Følger: 126 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 33 Svar: 1.008
Babyoile omkring øjne og mule giver også en rigtig fin glans! Pas dog på med at putte for meget på, så det ser fedtet ud, og selvfølgelig pas på hendes øjne.
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Og nu kan jeg ikke huske om hun er sort/mørk om mule og øjne, men tag lidt baby olie på en klud og tør hende om mule og øjne. Så får det lidt ekstra shine (y)
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
Og så er kartoffelmel din bedste ven
Bagefter slut af med showshine, inden den er helt tør - eller efter kartoffelmelen er børstet af. Flet evt. halen mens melen tørrer, så får du super flotte bølger. Så showshine og en god børste
Babyolie på næse/øjne kan være flot... men pas på, hvis du har en lys næse, for de kan blive max forbrændt af det i stærk sol især nu, hvor næserne i forvejen er sarte pga. meget sol
Og så en fin gennemsigtig hovovlie - hvis din også har stribede/lyse hove som de jo ofte har. Jeg er rigtig glad for Innordics
Har også set mange med kridt på benene, men så langt har jeg dog aldrig selv været ude
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
Vi vaskede heste hesten, gerne 1-2 gange, og halen 2-3 gange.
Når hesten var vasket, og tørret, så blev halen fyldt med showshine (intet andet), pillet, og redt godt igennem, til at den var ufiltreret og luftig, også blev den flettet i en stor fletning.
på dagen, blev hesten vasket de stedet hvor den selvfølgelig var blevet beskidt om natten (trods helt ren boks), også blev halen flettet ud, fyldt med showshine, også pillet og redt igennem igen.
hovene blev smurt med ganske almindelig hov olie, også var den klar.
der kom også showshine på kryds og hals. Men ALDRIG på steder hvor der skla være udstyr, da det kan blive vandvittig glat.
I hovedet kan du smøre mule og rundt om øjne ind i baby olie, det fremhæver og giver et rigtig flot udtryk
Ved din, tænker jeg at hvis manen skal have bølger, så får du det bedste resultat ved at lave en hingste fletning, eller meget store fletninger, alt efter hvor tyk og fyldig manen er. og der kan du med fordel på dagen, også putte showshine i og rede igennem, når du har taget fletningen ud.
(saltvandsspray kan med fordel også bruges i bunden af manen for at give et fyldigere look)
Shine broget hest op?