Blogger
13. aug 2006 Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
wintec sadler? {{forumTopicSubject}}
Jeg er den lykkelige ejer af en helt ny wintec close contact.
Jeg har haft kigget lidt på den, men har ikke helt fået sat mig ind i alt omkring før købet, da det var et impuls køb på Hjallerup marked(2500 for en helt ny, fuld monteret, med wintec stigeremme og sikkerheds bøjler, og en lækker totti læder gjord)
Da min hest står skadet pt, har jeg ikke selv fået prøvet den, men min mor har redet i den, for at se, om hun ikke også skal have sådan en sadel.
Hun syntes den er noget glat, og ville derfor lige give den lidt læderfedt, hvilket jeg heldigvis fik stoppet, da det jo ikke er en læder sadel.
Men hvad kan man så putte på den, for at få den til at tage lidt mere fat??
Hvad er eller værd at vide om den sadel??
Jeg ved at den kun skal tøres over med en fugtig klud, når den skal rengøres.
Hvad så med at trække salt ud af sadlen, skal man ikke gøre det?? salten fra sved og saltvand hærder jo sygningerne, hvis man skal, hvad skal man så bruge?? må man godt bruge det fra kieffer??
Jeg ved også at man skifte støtterne, og flytte dem, så de passer 100% til rytteren.
Kan man købe dem størrer?? hvor kan du købes henne??
Hvordan skifter man kopjern?? er det noget man bare kan gøre nemt derhjemme??
jan 2007
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 8 Emner: 1.001 Svar: 6.474
jeg elsker min wintec
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Kender ikke lige modellen, men hvis det er med udskifteligt kopfjern kan du nemt gøre det hjemme. Når du køber et nyt kopfjern følger der en udførlig vejledning med! Du kan også købe (låne) en "måler" så du kan finde ud af hvor stort et kopfjern du har brug for.
maj 2004
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 190 Svar: 1.338
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
Du kan give den noget af Wintec's rengøringsmiddel til wintecsadlerne.
Og Blue Horse Effekt, kan også smøres på sadlen så det giver lidt mere grib. det har jeg selv gjort.. Og der står også det kna påsmøres på sådanne sadler.
okt 2004
Desduen så fik du sadlen rigtig billig!
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Jeg ved godt sadlen var billig, det var også derfor jeg ikke kunne lade vær med at købe den, selvom min hest står med en gaffelbånds skade
Manden der solgte den, ville ikke give en pris, men ville have jeg skulle byde(den er brugt 1 gang, kan slet ikke ses, og er fulgt med en hest) så jeg bød 2000, da jeg jo alligevel ikke skulle have en sadel, så sagde han 2500 fuld monteret, det kunne jeg ikke sige nej til ;p
okt 2004
Jeg har selv en Wintec Close Contact Pro, så den har sådan noget ruskinds agtig noget på sædet og ved knæene.. så jeg kender ret meget til dt.
Og så har jeg en Wintec dressur sadel..
Og har haft to Bates sadler, som er det samme som wintec bare med læder.. den ene er dog solgt, så nu har jeg en Bates Momentum. hehe Med rusind på sædet og ved knæene.. hehe er rigitg glad for alle mine sadler !
sep 2006
Følger: 67 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 464
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.163
Men det er i hvert fald bare 4 skruer der skal ud, og så det nye skrues i i stedet. Meget nemt...
wintec sadler?