2.860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

LIVMODERBETÆNDELSE - Please hjælp! LIVMODERBETÆNDELSE - Please hjælp!

Hej alle!
Jeg fik i dag Rikke Andersen ud (hestekiropraktor, som i øvrigt er VIRKELIG dygtig)! Det viser sig, at min hoppe 99,9% har livmoderbetændelse. Har I prøvet det før? Hvad er behandlingen og hvad koster denne? Alle svar modtages med kyshånd!

*Billede af mig og hende er for opmærksomhed

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LIVMODERBETÆNDELSE - Please hjælp!
  • #1   29. maj 2018 Hvis det skal behandles så behandles det som regel med saltvands skyldning og antibiotika. Grunden til din hoppe sku ha underlivsbetændelse kan skyldes nogen ting som bla hvis hun står for meget åben i skedeåbning pga slaphed. Dette kan dog nemt laves ved castlick operation som er et lille indgreb, hvor man syer lidt sammen bagi.
    Hvor meget det koster osv, kan jeg desværre ik hjælpe dig med.

• #2   29. maj 2018 Har ingen erfaring med det, men få din dyrlæge ud og tjek hesten først og fremmest.
    Rikke er jo 'kun' kiropraktor og min erfaring med hende er desværre, at det sjældent passer, det hun 'diagnosticere' hestene med ??

• #3   29. maj 2018 Hesten bør scannes samt have udtaget svaberprøve for at diagnosticere livmoderbetændelse.
    Herefter kan behandlingsforløb besluttes.
    Man behandler herefter 1-4 gange alt efter grad af infektion og agens.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #4   29. maj 2018 Interessant hvordan en kiropraktor kan være så sikker i sin diagnosticering, at noget som kræver en klinisk test..

Hesten skal testet ved dyrlæge, og hvis der er livermoderbetændelse, (som diagnosticeres via en svaberprøve eller biopsi) så skal hoppen skylles med saltvand i livmoder, samt behandles med antibiotika direkte i livmoderen gentagende flere dage i streg (alt efter grad at betændelses tilstand). Også skal den selvfølgelig udredes for hvad der ligger til grunde for livmoderbetændelsen.

• #5   29. maj 2018 Øhm.. Undskyld men har jeg misforstået noget.. Man skal da være dyrlæge for at uddanne sig til Kiropraktor hos heste ik da? smiley
    Det fik jeg at vide for nogle år tilbage, og de kiropraktorer jeg har haft ude har været dyrlæger også..

Mvh TT

• #6   29. maj 2018 Rikke sammenligner symptomer på heste hun har behandlet før, og er blevet diagnostiseret til at give bud på hvad der evt. kan være galt.
    Man skal dog altid efterfølgende have en dyrlæge ud. En der ikke er alt for kritisk, for det er satme ikke fedt ikke at blive taget seriøst.

Team Tindur: Du skal have en uddannelse der lærer dig hestens anatomi, så vidt jeg husker. Det kan feks. være agronom eller dyrlæge. Det behøver ikke at være dyrlæge.

• #7   29. maj 2018 Team Tindur: Hmm.. Jeg kan faktisk ikke finde det nogen steder, men mener at have læst det engang da jeg overvejede om jeg skulle kaste mig ind i det.

Anyhow, Rikke er uddannet i England, ikke i DK. I DK kan det godt være man skal være dyrlæge for at få uddannelsen smiley

• #8   30. maj 2018 Min havde betændelse i livemoderen for mange år siden, vi fik taget svaberprøve, men valgte at starte behandling med det samme. Hun blev i 3 eller 4 dag kan ikke lige huske det, skyllet igennem i livmoderen med saltvand og lagt antibiotika op i livmoderen. Da behandling var afslutter blev min syet lidt sammen bag i, da hun var lige åben nok bag til.
    Jeg mener jeg gav omkring 7000 for det, men det er nok 6-7år siden så hvordan det koster nu er jo svært at svar på.
    Jeg ville ringe rundt til nogen dyrlæger og forhører mig om hvad deres ca pris på behandling er. Om hoppen har behov for og blive syet er jo så bare svært for dem og svar på uden og ha set hoppen.

• #9   30. maj 2018 Det er ikke så svært at diagnotisere en børbetændelse. Din hest skal have en penicillinkur. Få dyrlægen ud, det er ham/hende, der er uddannet til at give den rigtige rådgivning. Ikke den ammestue her på hestegalleri.

Ang. hvad det koster, så er det ikke en bekymring du skal have nu. Du skal forholde dig til, at børbetændelse er noget dyr kan dø af. Det medfører andre følgesygdomme og risiko for reproduktionslidelser. Når du har et husdyr, så har du også råd til at det bliver syg!

• #10   30. maj 2018 Det synes jeg tit, at jeg hører at mange kiropraktorer tror.
    Det samme gjaldt for min, men hun havde det nu ikke. Det blev testet med en svaberprøve.

• #11   30. maj 2018 Og nu bakker jeg så lige Rikke op her, fordi mange farer sådan i flint over hende.
    Jeg har sjældent oplevet Rikke tage fejl - siger hun, der er noget galt, så er den normalt god nok.

Jeg har brugt mange andre kiropraktorer - endda flere med dyrlægebaggrund.
    Men jeg ved også af erfaring at enten så kan man med Rikke eller også kan man ikke. Hun reddede min hest for år tilbage, da jeg var MEGET tæt på aflive ham, da vi ikke kunne finde årsagen til han var så aggressiv og jeg efterhånden ikke ville trække pinen længere. Det viste sig at være en slem infektion med bændelorm - 24 timer efter han havde fået behandlingen så havde han ikke ondt mere.

Jeg har også set hende finde en livmoderbetændelse og den var altså god nok.
    Sidste år fandt hun en skade på det ene forknæ på min hest, som jeg ikke selv havde opdaget, for han var ikke halt og beordrede ro.

Desværre er hun også typen, som du elsker eller hader. Det er ærgerligt. For hun er virkelig bare ekstremt direkte. Jeg har nu altid haft gode dialoger med hende.

• #12   30. maj 2018 Rikke tager sjældent fejl. Grunden til hun siger det er fordi det kan være og det går udover hestens bevæge mønster. Derfor skal man få dyrlæge ud og be eller afkræfte det.

Underlivet, få i en doktor. De kan scanne æggene og se det ser normalt ud også.

• #13   30. maj 2018 TT: de behøver ikke være uddannet dyrlæger først, for at blive hestekiropraktor, men forsikringen dækker kun hvis kiropraktoren også er dyrlæge. Hvilket gør det meget fornuftigt for pengepungen kun at bruge kiropraktorer som også er dyrlæger smiley

• #14   30. maj 2018 Altså jeg har oplevet at Rikke har diagnosticeret en hoppe med sædstrengsadherance, såå ja..

• #15   31. maj 2018 rolig det siger Rikke andersen tit. havde den betændelse der så tro mig du var røget afhelvedes til hvis sider på den ...
    ?????? hun er dygtig til kiropraktik men alt andet skal hun bare tie stille .
    Men RING TIL WN UDDANNET DYRLÆGE så kan han svape prøve og scanne den .

• #16   31. maj 2018 Vil du opdatere herinde om din hest havde den sygdom som Rikke siger .

• #17   1. jun 2018 Enig med Guldhesten. Jeg har ingen gode erfaringer med Rikke. Tværtimod hestene fejlede altid mere efter hun havde været der an før. Den ene fordi hun ville ha smeden til a skære den anderledes og man kan jo ikk ret benstilling på en gammel hest. En anden var sadel problemet ej heller var der her et problem da sadelmager kom. Til sidst min egen hun rettede og bad mig om ikk a ride i en måned hvolkey resulterede i alle muskler forsvandt og kostede flere dyrlæge regninger a få rettet hesten igen da to torntarppe var roteret.

Få dyrlægen til a tjek og syg hesten vis du er i tvivl. Jeg gav omkring 1000kr for caslick på min da jeg mistænkte den for betændelse(meget øm lænd og ændret adfærd) og den tydeligt tog luft ind under springning.

• #18   2. jun 2018 Om man rygger af helved til ved at sode/ride på en hest med livmoderbetændelse, nej det behøver man så ikke. Min smed ihvertfald ikke mig af helved til da jeg red hende på trods af livmoderbetændelse.

• #19   2. jun 2018 Min venindes hest har haft det.
    Mener den fik taget en prøve og blev scannet og behandlet i 4 dage og til sidst syet sammen bagtil.
    Så vidt jeg husker gav de omkring 8.000 eller 9.000 kroner.

• #20   2. jun 2018 Nej, man ryger ikke nødvendigvis langt væk, fordi hesten har ondt.
    Det kræver hesten har seriøse smerter. Hesten har en meget høj smertetærskel, og de gør meget for ikke at vise det.

Jeg har kendt en hest med dobbelt seneskade - næsten overrevne sener - på sine bagben.
    Det ENESTE symptom hesten viste var at sadlen gled til den ene side, og at den løb en del under rytter. Og den hest burde have været springhalt. Den var alt for sød.

Det er meget forskelligt, hvad hestene viser. Mange af dem viser ingenting før smerterne er fuldstændigt vanvittige.

• #21   23. jul 2020 Selvom tråden er gammel, så vil jeg sige at jeg har en hoppe nu som bukker helt åndsvagt i galop. Især venstre side. Jeg har brugt Rikke igennem 12-14 år, og hun nævnt er at hun ikke kan behandle min hoppe fordi hun er så anspændt i kroppen. En problematisk som er blevet værre hos Indira. Hun går helt stift og kan dårligt gå højre om
    Rikke undersøger hende, og siger at jeg skal kører til Højelse og få hende undersøgt for livmoderbetændelse. I torsdags var der intet væske da dyrlægen scannet. Hun var dog heller ikke i brunst. Hun blev sat i brunst, og i dag da de scanner hende er der væske. Indira har også tydeligt smerter når han skal scanne hende. Hun er derfor sat i behandling.
    Jeg har kæmpe respekt for Rikke!!!!!

Kommentér på:
LIVMODERBETÆNDELSE - Please hjælp!

Annonce