Så irriterende ! folk med fordomme {{forumTopicSubject}}
Jeg er så træt af at folk har så mange fordomme over for de mindre "ædle" heste racer.. Jeg kan godt lii det sted hvor min gyngehest står, men alligevel er jeg ret træt af at ejeren har fordomme over for Gynge piigen.. Da hun lii var kommet derud, fik jeg afvide at det i hvertfald ikk var en hest som man kunne få noget godt ud af, og hun aldrig ville kunne blive en ordenlig ridehest.. Jeg er mega glad for min Gynge piig og fik afivde at vi har et specielt bånd allerede første gang jeg så hende og striglede hende.. Gynge piigen har også ændret sig helt efter jeg har fået hende, hun er ikk mere sur i stalden som hun var.. Nå men jeg valgte jo så at jeg godt vil have et føl på hende og snakkede lidt med hende der ejer stedet om ideen, og hun sagde straks at jeg skulle vente for jeg ville jo ikk kunne komme af med føllet for der var jo traver i det osv.. jeg har ingen planer om at sælge føllet og vil med glæde arbejde meget for at have råd til begge, de skal bare have det godt.. jeg sendte hende jo så til hingst.. forresten verdens dejligeste frieser hingst, nemlig Lukas.. Katja som ejer Lukas har overhovedet ingen fordom overfor traver og jeg fik kun pæne beskeder om Gynge piigen.. de sagde hun var nem osv. og Katjas søster havde sagt at Gynge overhovedet ikk lignede en traver , og hvis hun ikk havde haft sit frysemærke kunne man ikk se det.. Gynge er også blevet meget pænere i pelsen og er slet ikk så tynd som hun har været..
Men jeg kan overhovedet ikk tage at ejeren af gården skal sii så meget om hvor dårligt det er at have en traver, jeg ved godt at hun ikk bliver en stævne hest, eller hun kan blive redet som alle andre, men det er jo heller ikk mit mål.. jeg vil bare gerne have min gynge for hun betyder alt for mig, og er virkelig min bedste ven.. nogen forstår åbenbart ikk at have heste som ens ven og ikk kæledyr.. ejeren af gården avler selv oldenborger og jeg har på intet tidspunkt sagt noget ondt om hendes race, oldenborgeren er ikk lige frem min ynglings race men derfor skal jeg jo ikk sii noget ondt om den, for ingen race er jo bedre end andre..
Og hvis jeg skal sælge følle er jeg da også helt sikker på at den for et godt hjem, hvor folk er lige glad med hva race følle er.. Sys ikk folk skal sige alle mulige onde ting om andres heste, bare fordi de har nogle andre heste..
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
Det skal så siges, at fransk mændende direkte avler travheste ind i deres springheste, fordi de både er modige og også har anlæg for at kunne springe!
Jeg ville nok have valgt en anden hingst end en frieser -til mit forbrug. hehe Men sådan er man jo så forskellig.
Mener det var en halv traver der vandt VM i springning engang. -Også fra Frankrig.
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
Elsker frieser og har ingen planer om at bruge føllet til noget stort men frieser er virkelig min ynglings race
jul 2006
Man blir bare skide træt af at hun altid skal sii noget dårligt..
jul 2006
Heeh.. nej men i hendes øjne er hun "ikke en rigtig" hest
jun 2004
Følger: 21 Følgere: 19 Emner: 92 Svar: 1.355
Jeg har en Dv efter Michellino. jeg får SÅ tit afvide at hun er sindssyg etc. Looooool
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.122
Folk skal bare altid have så ondt i røven a andres dejlige ting !
Forstår dig godt, kan godt sige det rent ud jeg er ikk lige frem fan a travere, men de er jo udmærket heste - ligesom min PIpi
Alle heste/ponyer er lige gode (ikk til ridningen men lige gode i sig selv )
Pipi er jo ikk verdens kønneste pony, heller ikk verdens bedste til dressur eller spring, men hun er min bedste ven, hun vil gå gennem ild og vand for mig, og det samme vil jeg !
Jeg er sikker på det bliver en dejlig følle du får dig
Og trav heste er jo lige så dejlige ehste som alle de andre racer
Hvis det kan lyde som om jeg er negativ, så er det fordi jeg ikk lige kan finde ud a at formulere mig
jul 2006
Nej du lyder ikk negativ..
jul 2006
Nej du lyder ikk negativ..
jan 2007
forstår godt du er træt a det ;(
jan 2007
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
Altså jeg fik da Amadeo op på MB niveua før han blev solgt.
jul 2006
Overvejer også næste gang at bruge en anden, måske Zardin firfod eller bare en anden..
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 890
kender godt følelsen, jeg havde en rigtig dejlig fuldblod før men den fik også mange kommentarer... i manges øjne er det kun DV, Oldenborg, Trakhener, Holstener osv. der dur til noget - så synd de ikke ved hvad de går glip af!
Selvom det er svært så bare ignorer dem - det vigtigste er du selv ved du har en super dejlig hest!
Og hvorfor skal alt måles op i resultater? Hvis det er hvad hesteverdenen er nået til så ser det sørgeligt ud!
Hvis præmier efterhånden kommer før samarbejde og at nyde hinandens selskab så har vi da et problem... så nyd du din dejlige hest og ignorer de tåber der ikke ved bedre...
Så irriterende ! folk med fordomme