1.345 visninger
|
Oprettet:
"Take it Easy" tilskud {{forumTopicSubject}}
Nogen der har erfaring med det, eller ved om det har en dokumenteret effekt? Magnesium har ingen effekt på denne hest. Og synes egentlig heller ikke, at Relax Amino gør det store. Skal lige siges, at jeg er ret stor skeptiker mht alt det hokus pokus tilskud, "vidundermidler" osv man kan få. Og man kan også købe sig fattigt i alt muligt, der er opreklameret. Men kunne alligevel være rart at vide, om nogen rent faktisk VED at det er effektivt, inden man kyler penge efter endnu en uholdbar ting. Vi snakker om en hest, der kan blive MEGET hidsig i nogle situationer.
På forhånd tak
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 28
Min hest har været lidt af en bandit, som også kiggede meget og stak af.
Energy Control har virket vildt godt på ham! Nu er han en fornøjelse at ride på Meget mere samarbejdsvillig og cool.
Jeg startede med at give ham 1 mål om dagen og tappe ham op på fuld dosis i løbet af 3-4 dage. Efter en lille uge, kunne jeg allerede mærke forskel.
Jeg kørte med fuld dosis i 1 måneds tid og tappede ham derefter langsomt ned igen og nu får ham kun 1 mål (100g) om dagen, med god effekt
Når han får 100g om dagen, holder den store spand (7kg) i lidt over 2 måneder Så er det ikke så galt for pengepungen.
Kender også andre, som har god effekt med det.
jan 2015
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Og det viser sig ved heste er konsekvent er nervøse hele tiden - ikke bare spooker ind imellem og ikke hidsig hed.
Jeg ville også kigge på dens foder - er der over 10% stivelse i, så starte med at finde noget andet foder. Det er ofte der problemet ligger.
jan 2015
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Og han får som du ved foder lav på sukker og stivelse og må ikke tage på.
Mvh TT
sep 2007
Træning, træning og træning :o) ( også for mennesket evt. hjælp med at håndtere det ).
Den friske Oldenborger jeg ind imellem rider kan heller ikke kapere for meget oven i bolden, så går hun i vejret, hvis hun synes hun presses for meget eller ikke kan overskue noget. ( hun gik i vejret på dyrskuet til prøve galla, fuld højde med hendes 174 cm og var ved at lande i en miniature vogn ).
Hvis det var min hest og jeg havde mulighed for det, så var hun blevet slæbt med til alt muligt ude i byen. Stævner, agility, bare ride ude på en ny bane - kunne hun ikke håndtere at rides, så ville jeg starte på jorden også evt. hoppe op senere.
Masser af gode oplevelser, evt. kombinere noget klikkertræning i for at belønne afslappethed. Så hun blev vænnet til det
I det hele taget ride sig ud af det så godt man kan eller starte på jorden til det duer fra jorden de første par gange også hoppe op.
Sådan ville jeg også gøre med Tindur. Jeg ville nok ride anderledes end du gør, da jeg især med damen her oplever det er pænt vigtigt hvordan hun er fortil og at jeg har skulderen på plads, kan støtte osv. på tøjlen - ellers hopper hun lettere.
Fleur er også en ged til stævner og kan brænde sammen på øverste etage. Derfor score vi ikke alle lige for kønt, fordi en spændt hest ikke tager kegler når den ikke laver andet end at forsøge og sætte i galop, bukke og alt muligt andet kreativt. Men der er ikke andet for end at blive ved med at hive hende afsted og ride sig ud af det - samt fx igår hvor hun var helt oppe og ringe, som hun kan være til et stævne, men nu var det bare hjemme, så ride sig ud af det - det er lettere hjemme hvor man kan bruge så lang tid man vil, end til et stævne.
okt 2010
Følger: 64 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.763
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
sep 2007
Jeg er efterhånden kommet frem til den konklusion, at vi anskuer verden forskelligt - og håndteringen, ridningen og mindsettet på heste. Jeg tror på dit problem vil kunne løses, men nok ikke på en måde du er enig i - og fred være med det, det er jo din hest :o).
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 443
Kan kun anbefale det!
https://www.stovlsighestefoder.dk/shop/49-urtefarm/244-urtefarm-cool-down/?variantId=1564&gclid=EAIaIQobChMIlZn2kODd2gIV0mYbCh0rsgC0EAQYBiABEgI_dPD_BwE
jan 2015
"Take it Easy" tilskud