{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

MN Horses
MN Horses
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75

"Take it Easy" tilskud {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med det, eller ved om det har en dokumenteret effekt? Magnesium har ingen effekt på denne hest. Og synes egentlig heller ikke, at Relax Amino gør det store. Skal lige siges, at jeg er ret stor skeptiker mht alt det hokus pokus tilskud, "vidundermidler" osv man kan få. Og man kan også købe sig fattigt i alt muligt, der er opreklameret. Men kunne alligevel være rart at vide, om nogen rent faktisk VED at det er effektivt, inden man kyler penge efter endnu en uholdbar ting. Vi snakker om en hest, der kan blive MEGET hidsig i nogle situationer.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Take it Easy" tilskud
  • #1   27. apr 2018 Jeg har gode erfaringer med Energy Control Daily fra Blue Hors smiley https://www.bluehorscare.com/da/produkter/nerves---energy/energy-control-daily-2-8-kg.aspx

Min hest har været lidt af en bandit, som også kiggede meget og stak af.
    Energy Control har virket vildt godt på ham! Nu er han en fornøjelse at ride på smiley Meget mere samarbejdsvillig og cool.
    Jeg startede med at give ham 1 mål om dagen og tappe ham op på fuld dosis i løbet af 3-4 dage. Efter en lille uge, kunne jeg allerede mærke forskel.
    Jeg kørte med fuld dosis i 1 måneds tid og tappede ham derefter langsomt ned igen og nu får ham kun 1 mål (100g) om dagen, med god effekt smiley
    Når han får 100g om dagen, holder den store spand (7kg) i lidt over 2 måneder smiley Så er det ikke så galt for pengepungen.

Kender også andre, som har god effekt med det.

• MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

#2   27. apr 2018 Linette S - Tak for svar smiley

• #3   27. apr 2018 Magnesium virker kun hvis hesten er i mangel af det :o)
    Og det viser sig ved heste er konsekvent er nervøse hele tiden - ikke bare spooker ind imellem og ikke hidsig hed.

Jeg ville også kigge på dens foder - er der over 10% stivelse i, så starte med at finde noget andet foder. Det er ofte der problemet ligger.

• MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

#4   28. apr 2018 Ja, han har ikke Magnesiummangel, og han får foder specielt til heste, der kan blive hidsige. Det er uden havre. Så fodringen i sig selv kan der ikke gøres mere ved. Han har fin energi til sit hårde arbejde, og det er kun nogle gange han brænder helt af. Så det skulle egentlig bare være noget, der lige kun tage toppen, så han ville kunne holde fokus. Har det helt fint med, at han kan tænde godt op, bare han kan holde fokus imens. Udover det er han en let ridelig hest med dressuren på plads, meget let på tøjlen og selvbærende på sæde og ben. Så tænker snart en sølvpapirshat eller tænkehat ??

• #5   28. apr 2018 Krikken - Hvad ville du så anbefale til Tindur der ikke er i magnesium mangel og altid er nervøs.?
    Og han får som du ved foder lav på sukker og stivelse og må ikke tage på. smiley

Mvh TT

• #6   28. apr 2018
    Træning, træning og træning :o) ( også for mennesket evt. hjælp med at håndtere det ).

Den friske Oldenborger jeg ind imellem rider kan heller ikke kapere for meget oven i bolden, så går hun i vejret, hvis hun synes hun presses for meget eller ikke kan overskue noget. ( hun gik i vejret på dyrskuet til prøve galla, fuld højde med hendes 174 cm og var ved at lande i en miniature vogn ).
    Hvis det var min hest og jeg havde mulighed for det, så var hun blevet slæbt med til alt muligt ude i byen. Stævner, agility, bare ride ude på en ny bane - kunne hun ikke håndtere at rides, så ville jeg starte på jorden også evt. hoppe op senere.
    Masser af gode oplevelser, evt. kombinere noget klikkertræning i for at belønne afslappethed. Så hun blev vænnet til det

I det hele taget ride sig ud af det så godt man kan eller starte på jorden til det duer fra jorden de første par gange også hoppe op.

Sådan ville jeg også gøre med Tindur. Jeg ville nok ride anderledes end du gør, da jeg især med damen her oplever det er pænt vigtigt hvordan hun er fortil og at jeg har skulderen på plads, kan støtte osv. på tøjlen - ellers hopper hun lettere.

Fleur er også en ged til stævner og kan brænde sammen på øverste etage. Derfor score vi ikke alle lige for kønt, fordi en spændt hest ikke tager kegler når den ikke laver andet end at forsøge og sætte i galop, bukke og alt muligt andet kreativt. Men der er ikke andet for end at blive ved med at hive hende afsted og ride sig ud af det - samt fx igår hvor hun var helt oppe og ringe, som hun kan være til et stævne, men nu var det bare hjemme, så ride sig ud af det - det er lettere hjemme hvor man kan bruge så lang tid man vil, end til et stævne.

• #7   28. apr 2018 på min virkede Relax heller ikke jeg var ude i og finde noget der hjælper til hun ikke overreagere i situationer hun er utryg ved og her har Pavo Nerv Control virket! jeg har ikke kunne lade hende blive i boksen alene imens alle andre bliver taget på fold og det kan hun nu uden at skulle splitte boksen ad og er rolig hvis der ikke er nogen omkring hende ligesom i ridningen kan jeg mange flere ting alene med hende i hallen som hun flippede helt ud over før hun er ikke tryg vi arbejder stadig men det har gjort så hun ikke springer af nervøsitet bare jeg forsigtigt ligger mine ben til hende ;D

• #8   28. apr 2018 Krikken - Tindur har blevet slebet rundt omkring på ture fra han var 2 år. Og hver søndag siden han var 3 år.. smiley

Mvh TT

• #9   28. apr 2018
    Jeg er efterhånden kommet frem til den konklusion, at vi anskuer verden forskelligt - og håndteringen, ridningen og mindsettet på heste. Jeg tror på dit problem vil kunne løses, men nok ikke på en måde du er enig i - og fred være med det, det er jo din hest :o).

• #10   28. apr 2018 Jeg bruget selv Cool Down fra urtefarm, og det VIRKER. Min hest er blevet en fuldstændig anden, han er blevet lettere i al håndtering.
    Kan kun anbefale det! smiley
    https://www.stovlsighestefoder.dk/shop/49-urtefarm/244-urtefarm-cool-down/?variantId=1564&gclid=EAIaIQobChMIlZn2kODd2gIV0mYbCh0rsgC0EAQYBiABEgI_dPD_BwE

• MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

#11   29. apr 2018 Tak for jeres svar allesammen. smiley Der er da et par produkter, jeg lige vil undersøge nærmere.

Kommentér på:
"Take it Easy" tilskud

Annonce