{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Hesten med allergi. {{forumTopicSubject}}

Hej
Er det nogle som har heste med allergi.

Jeg har en hest som har fået konstateret allergi. Og vi er i gang med og vacciner hinden,

Havd har i af godt og dårlige erfaring men og vacciner dem? Har det hjulpet hesten eller har det ikke hjulpet heste.

Hvad har i ellers gjordt for og få hesten til og være dressur hesten igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten med allergi.
  • #1   22. feb 2018 Min hest er allergisk over for næsten alt pollen, støvmider og insekter.
    Hun bliver vaccineret (eller bliver hyposensibiliseret, som det vel egentlig hedder).
    Jeg aner ikke om det virker endnu. Det er ikke pollen+insekt sæson endnu, og det er der hun for alvor slår ud. Hun er dog kommet op på fuld dosis af injektionsvæsken uden problemer, så selve forløbet er gået ret fint.
    Hvor mange gange har du stukket din hest indtil videre?

Tilføjet: Derudover er min hest så vidt muligt fjernet fra det, hun er allergisk over for. Hun står i udeboks på træpiller med laaaang foldtid.
    Desuden får min hest mucolyt fra st. Hippolyt, som hjælper hende rigtig meget. Når hun har perioder med hoste, hjælper både Equisolon og Equimucin, som er lægemidler der kan ordineres af dyrlægen, hende rigtig meget.

• #2   22. feb 2018 Har slukket min 6 eller 7 gang.
    Hun har været i gang i 24 dagen. Og sarte du men hver 3 dag og så hver 4 dag og nu er vi på hver 5

• #3   22. feb 2018 Okay - så bør du heller ikke kunne se så meget endnu. Min er efterhånden blevet stukket et halvt års tid, og skal kun stikkes en gang om måneden.
    Hvad er din hest allergisk over for? Jeg har hørt, at det skulle være mest effektivt over for pollenallergi

• #4   22. feb 2018 Hun har allergi over for el, birk eller bøg kan ikke lige huske og så også svampespore..

• #5   22. feb 2018 Okay - krydser fingre for, at det virker på din hest smiley

• #6   22. feb 2018 Pt tror jeg ikke på det. Hindes hosten er kun blevet være..

• #7   22. feb 2018 Hvordan står hesten opstaldet?
    Har du prøvet diverse tilskud? Jeg måtte prøve en del, før jeg fandt noget der virkede.

• #8   22. feb 2018 Den er flytter i ude boks og stå på spåner da hun komme til og hoste meget hvis der er for meget halm i boksen. Synden jeg gør mange ting. Og dyrlægen er meget med inde over hun har det skidt.

• #9   23. feb 2018 Det er helt sikkert en god idé at flytte hesten væk fra halm. Et miljøskifte kan gøre rigtig meget smiley

• #10   23. feb 2018 Det er også det jeg har gjordt.

• #11   23. feb 2018 Jeg har vaccineret min de sidste to år med stor effekt, flyttede dog også stald for at få et bedre stald miljø, træpiller og wrap. Han er allergisk over for støv, diverse græs sorter, tåler ikke halm og hø.
    Skal dog ikke kunne sig, og det ændrede staldmiljø alene kunne fjerne symptomerne, men vi er symptom frie, og har været det i to år.
    Dog lige på nær en uge hvor jeg kom til at stille ham i en boks hvor der lå lidt halm i hø hjørnet, så var der hosten.

Kommentér på:
Hesten med allergi.

Annonce