{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest med allergi overfor træpiller?
  • #1   18. feb 2016 Jeg kende op til flere heste der ikke kan tåle træpiller. Nogle af dem begynder at hoste, snotter og nogle får knober. Man kan bruge halmpiller.

• #2   18. feb 2016 Træpiller er lavet af savsmuld, måske er der rester af andre stoffer i, andre træsorter med meget harpiks/olier. Er de beregnet til brændsel kan de være behandlet med noget? Indeholder friturefedt for at gøre dem mere brændbare?
    Hun havde ingen problemer da hun stod på spåner.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #3   18. feb 2016 Prøv at læs lidt her kunne være et godt alternativ

http://www.xstraw.dk

• #4   18. feb 2016 http://www.fyrmedpiller.dk/index.asp?id=5&sub=271, artikel om allergi fra træpiller hos mennesker.

• #5   18. feb 2016 Jeg har en pony med luftvejsproblemer og jeg mistænker lidt at det var træpillerne som udløste det, da han først begyndte at hoste da vi skiftede til træpiller. Han begyndte som sagt at hoste, snotte og det var sådan lidt forkølelsesagtigt. Jeg ved ikke om han ligefrem er allergisk, men man kunne tydeligt mærke forskel da vi skiftede strøelsen ud, så det var i hvert fald ikke godt for ham.

Vi fandt dog aldrig helt ud af hvad det var for noget, men det hjalp rigtig meget at vi skiftede til tørv og at han begyndte at få medicin for cushings. Han har stadig lidt problemer med luftvejene en del af året, men virker nu glad igen og er ikke generet af det på samme måde som han var i en periode.

• #6   27. feb 2016 Nu har jeg læste en del om stalmiljø den seneste tid... grunden min hest har fået IDA-luftvejslidelse. Billig præpiller kan påvirke hesten. Billig af alt strøelse er usundt. Der anbefales materiale - tørv og spåner/træpiller i god kvalitet! er mit valg. Vil dog stærkt anbefale at vande nyt tørv vær gang, for at mindske støv. Der kan være affalds stoffer i træ piller og har hørt at de billigere kan være piller af giftig affalds træ... måsek storm i et glas vand?? Og tænker at vi i DK har lovkrav ift salg af brændsel.. men man skal passe på det ikke bliver for billigt. Bor på landet og høre ofte problemer med træ piller til stokerfyr. Så tænker det også vil genere dyr. Jeg er ikke er møg for at samlingen en hest med et stokerfyr:) fremover overvejer jeg virkelig hvad min hest skal stå på, for det kan virkelig gør skade.. uden at vi kan se det til dagligt. klimaet i år har virkelig gode vilkår for muk,svamp og andet fugt som hestene enten hoster eller klør sig af. Vi har en hest der også er begyndt at have hudproblemer.. og flere hoste heste.

Kommentér på:
Hest med allergi overfor træpiller?

Annonce