{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Ødelagte dækner {{forumTopicSubject}}

Hvad kan man dog gøre mod totalt smadrede dækner?!

Nu har jeg på 3 dage fået ødelagt mit dyre Amigo og bucas dækner smiley
Det bliver lidt dyrt i længden!

Hesten flyttede i lørdags til en ny stald, og er godt klar over det nok kun er en periode, men det er f**me da en dyr periode..

Alle løsninger modtages med kyshånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ødelagte dækner
  • #1   6. feb 2018 Har set en reklamere på Facebook at hun kunne reparere ALT.
    Der var lagt billeder op af dækkener ala dine, før og efter.

• #2   6. feb 2018 vi har repareret alle dækkner, selv den som blev rykket midt over og ende i 2 dele smiley gaffatape over og så sy, det holder helt sindsygt!

• #3   6. feb 2018 Tænker en ting er at få repareret ødelagte dækkener. Men en anden ting at prøve forhindre at de bliver smadret.. tænker noget bitterspray, bidstop, hjortetaksolie eller andet som vil forhindre heste i at sætte tænder i dækkenet. Går ud fra det er andre heste der ødelægger dem?

• #4   6. feb 2018 Den hellige: jeg kan fortælle med erfaring at ingen af overstående dele har virket her, hestene har bidt alt i stykker uanset hvad smiley

• #5   6. feb 2018 Min oplevelse med dækkenædere tager udgangspunkt i mine egne to vallakker.

Caspian er et legende damp-barn - han er ekspert i at fjerne haleklapper og halsdækner - det tager lidt tid med længerevarende flåen og hiven, men til sidst ryger de af, oftest uden at være ødelagt ellers.
    Her hjælper det med hjortetaksolie, bitterspray ect på de udsatte steder.

Pinot er en dækkendræber - han gider ikke at lege konstant, og Caspian forstår ikke et nej - så når endelig pinot får nok, så bider han til og flår til.
    Her hjælperbitterspray ect ikke - det er et hurtigt udløst angreb, bid, flå, slip.

TS har en hest som er sat ud i en ny flok, hvor der naturligt vil være “kampe” om rangorden. Måske er der kun få steder med hø/wrap, hvilket gør at konflikter vil optrappes ? Måske er der små folde, hvilket også optrapper konflikter ?
    Kan man ændre på det vil det måske hjælpe ?
    Ellers kunne det være en ide at “ofre” et billigt regndækken, ved at ligge det over vinterdækken ?

Mvh Charlotte

• #6   6. feb 2018 Spray bid stop på over det hele det hjælper

• #7   6. feb 2018 Hm.
    Tricket med at lægge et billigt / det ødelægte yderst er afprøvet og virker.
    Men jeg kan godt lide ideen om at reducere konflikt niveauet ved at have flere wrap stationer mv.

• #8   6. feb 2018 bid stop fra blue horse . det har virket , når jeg har kommet det på mine dækkener . Og når jeg selv har repareret mine dækkener , så har jeg kommet imprægnerings spray på hvor det er syet . Og det er noget man bruger udenfor , og gerne dagen før . smiley

• #9   6. feb 2018 Jeg ville smide et billigt regndækken udover, så det er det der får tæskene smiley

• #10   6. feb 2018 Charlotte M - de går på en relativt stor græsfold, så ingen kampe om mad smiley . Min hest er selvfølgelig så sød, sø den tager bare pryglene og løber sin vej.

Tak for alle kommentarer! Må prøve og se hvad der virker.

• #11   7. feb 2018 Det er bare så træls med ødelagte dækkener.
    Jeg tænker at du måske skal bruge et billigt dækken, indtil de har fundet rangorden. Som der bliver skrevet, ville jeg nok også finde en metode mod kampene.

En ''nem'' lappeløsning kan være gaffatape og så sy over. Men nu har jeg en mand der er tømrer så herhjemme har vi kun dampspærre tape, og jeg kan love for, at det holder. Jeg har lappet en cykel, en vandslange, klistret en vandslange fast i et vandkar, og det holder bare. smiley

• #12   7. feb 2018 Therese-det sandt smiley det eneste det ik kan holde, er en luftslange med 8 bar tryk smiley smiley

Kommentér på:
Ødelagte dækner

Annonce