{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kieffer sadler...
  • #1   1. feb 2018 Tror det er fordi folk vil have STORE knæstøtter, og det er der ikke ret mange af kieffersadlerne der er født med. Og de ældre kieffersadler er også ofte ret smalle i kammeret.

• #2   1. feb 2018 Kieffer var meget populære for 25 - 30 år siden, og det betød dengang at der kom en del sadler af tvivlsom kvalitet, og som Sanne skriver var de meget smalle hen over ryggen.

Jeg havde selv en Kieffer dressur sadel, som jeg var rigtig glad for.

Siden har jeg haft et par Stübben dressur sadler, og Stübben har haft det ry at de var hårde i sædet, hvilket jeg ikke oplevede.

Nu har jeg en Prestige, som jeg endnu ikke har hørt dårligt om smiley

• #3   1. feb 2018 hmm det har jeg ikke oplevet, jeg har kiffer og hende der ejer stalden har også, vi er begge enormt glade for dem smiley

• #4   1. feb 2018 Jeg har også en ældre Kieffer Master, den har et meget højt og bredt kammer men bommen er small-medium. Den er jeg utrolig glad for og håber Rocky vil komme til at passe den smiley
    Jeg forstår bestemt ikke hvorfor folk ikke ønsker Kieffer.. Og har ej heller opdaget det du siger smiley

Mvh TT

• #5   1. feb 2018 Jeg har også altid været glad for Kieffer.. men har oplevet flere hvor jeg ikke en gang har kunnet få halvanden finder i mellem puderne bagtil..

Men sådan er det vel altid med sadler der har været forhandlet i mange år.
    Folk tror stadig kieffer er smalt i kammeret og tror Stübben stadig laves med beton-sæde.

Sådan er det også med biler og alt muligt andet..

• #6   1. feb 2018 Jeg tror simpelthen bare Kieffer er blevet umoderne.
    De har faktisk udviklet deres nye sadler, så de både har et ordentligt kammer og god støtte. Men rygtet er ikke rigtig nået ud, for rigtig mange mener stadig at en kieffer er en dårlig sadel pga dens smalle kammer.

• #7   1. feb 2018 Jeg har en Kieffer Wien DL, ikke så meget støtte men et okay bredt kammer og den ligger som smurt på hesten smiley

• #8   2. feb 2018 Tænker også kieffer blot er blevet umoderne - lidt som passier, der også var MÆRKET da jeg var barn/teenager (og i min verden stadig er det - topkvalitet, hvis hesten da kan passe sadlen smiley )
    Der var i slutningen af 90'erne tror jeg, nærmest en "kampagne" mod et par af de store mærker, heriblandt kieffer, bl.a. med artikler i hippologisk tidskrift/ridehesten om, hvordan dybt sæde hang sammen med smal talje og at sadler med smal talje gav hestene rygproblemer. Det drejede sig reelt kun om en håndfuld modeller som nok var designet mere til rytter end til hest, men resultatet var, at kieffer en periode havde et noget blakket ry... måske det hos nogen stadig hænger ved, uagtet hvad de måtte havde lavet af udvikling siden?

Personligt fravælger jeg kieffers dressurmodeller fordi jeg synes de har et ubehageligt dybt sæde og jeg oftest føler mig meget fastlåst i dem -her kan så nævnes nogen ældre modeller som udntagelser, men har aldrig siddet i en kieffer dressursadel som jeg følte mig rigtig godt tilpas i... til gengæld elsker jeg min kieffer springsadel. Så det handler jo også om, at folk har forskellige smag... En kentaur giver jeg f.eks. heller ikke meget for, selvom jeg ved nogen sværger til dem. Stübben ville jeg aldrig have indenfor min dør - hellere red jeg uden sadel. Sådan er vi så forskellige.

• #9   2. feb 2018 De Kieffer sadler man ser mest på markedet er de gamle, smalle modeller, de nye og meget bedre er ikke rigtigt kommet ud på brugtmarkedet endnu.

Kommentér på:
Kieffer sadler...

Annonce