2.291 visninger
|
Oprettet:
Kieffer sadler... {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu set på diverse sider når folk søger sadler at de skriver de ikke er interesseret i kieffer sadler, hvorfor er folk pludselig blevet sådan? Engang var de super populære??
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Jeg havde selv en Kieffer dressur sadel, som jeg var rigtig glad for.
Siden har jeg haft et par Stübben dressur sadler, og Stübben har haft det ry at de var hårde i sædet, hvilket jeg ikke oplevede.
Nu har jeg en Prestige, som jeg endnu ikke har hørt dårligt om
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg forstår bestemt ikke hvorfor folk ikke ønsker Kieffer.. Og har ej heller opdaget det du siger
Mvh TT
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Men sådan er det vel altid med sadler der har været forhandlet i mange år.
Folk tror stadig kieffer er smalt i kammeret og tror Stübben stadig laves med beton-sæde.
Sådan er det også med biler og alt muligt andet..
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
De har faktisk udviklet deres nye sadler, så de både har et ordentligt kammer og god støtte. Men rygtet er ikke rigtig nået ud, for rigtig mange mener stadig at en kieffer er en dårlig sadel pga dens smalle kammer.
nov 2012
Følger: 35 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 22
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Der var i slutningen af 90'erne tror jeg, nærmest en "kampagne" mod et par af de store mærker, heriblandt kieffer, bl.a. med artikler i hippologisk tidskrift/ridehesten om, hvordan dybt sæde hang sammen med smal talje og at sadler med smal talje gav hestene rygproblemer. Det drejede sig reelt kun om en håndfuld modeller som nok var designet mere til rytter end til hest, men resultatet var, at kieffer en periode havde et noget blakket ry... måske det hos nogen stadig hænger ved, uagtet hvad de måtte havde lavet af udvikling siden?
Personligt fravælger jeg kieffers dressurmodeller fordi jeg synes de har et ubehageligt dybt sæde og jeg oftest føler mig meget fastlåst i dem -her kan så nævnes nogen ældre modeller som udntagelser, men har aldrig siddet i en kieffer dressursadel som jeg følte mig rigtig godt tilpas i... til gengæld elsker jeg min kieffer springsadel. Så det handler jo også om, at folk har forskellige smag... En kentaur giver jeg f.eks. heller ikke meget for, selvom jeg ved nogen sværger til dem. Stübben ville jeg aldrig have indenfor min dør - hellere red jeg uden sadel. Sådan er vi så forskellige.
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 568
Kieffer sadler...