4. dec 2005 Følger: 113 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 253 Svar: 1.964
Teori for børn {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er då uheldig at jeg er blevet syg, så min undervisning bliver i morgen teori.
Eleverne er mellem 3 og 11 år og delt i 3 hold.
tænker hold 1 hvor de er 8-11 bliver lidt mere anatomisk, først i rytterstuen også går vi i stalden og peger og fortæller.
Hold 2 består af 2 piger på 6 på ca, hvor den ene er opvokset i heste hjem og den anden næsten lige startet, her tænker jeg en snak om de forskellige striglere og brugen, samt lidt overordnet anatomi.
Det sidste hold består af 2 søstre på 3 og 5, her tænker jeg igen striglere og så at trække og binde korrekt.
Hvad tænker i om det, og er der mon nogle der har den gamle ridemærkebog, hvor der er en oversigt over samtlige striglere med navne, kan ikke finde min nemlig.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om der er tale om rideskole, eller privat undervisning, men er der tale om rideskole, hvor eleverne låner en pony af rideskolen, så betaler forældrene jo en ekstra pris for lån af ponyen. Og Derfor vil mange forældre blive jævnt trætte af at betale for en produkt de ikke kan få.
Dermed ikke sagt at teori er en god ide - for det er det bestemt, og en vigtig del af det at ride, Men om du kan opretholde fokus på nogle børn, som nok har set rigtig meget frem til at ride, har jeg min tvivl om.
Men nu hvor der ikke er andre muligheder, så tænker jeg at alfa omega er at hestene bliver en del af teorien, lige fra start, så de ikke mister for meget kontakt.
Jeg ved ikke hvad der kunne interessere børn i den alders gruppe, for jeg kan ærlig talt ikke huske havd man vidste og ikke vidste.
dec 2005
Følger: 113 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 253 Svar: 1.964
Jeg har undervist i 2,5 år og det bliver første gang de skal have teori.
Har selv haft tanken og derfor har jeg sendt en sms ud til forældrene og heldigvis bakker mange op om det.
Jeg har allerede i julen luftet ideen med de ældre piger, då især et par stykker spørger meget ind i undervisningen og så synes jeg det er nemmere at tage en dag.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Jeg tænker, hvad med at lave et eller andet hyggeligt hesterelateret med de mellemste/yngste?
Hvad med at lærer de mindste at strigle hestene ordentligt, mens at du fortæller i rækkefølge om de forskellige strigler?
og samtidig kommer med lidt praktisk om hvorfor det er vigtigt at f.eks. gjordleje er frit?
skifter underlag på elevponyernes sadler?
Og ved de mellemste kan man måske tilfølge lidt anatomi, i form af hoved, mund, ører, bagpart, forben/bagben, også lade dem strigle det område du fortæller om
dec 2005
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 63
Alternativt trække elevponyerne ud en af gangen og snakke farver, aftegn, race osv for den enkelte pony.
Gør det så konkret som muligt og ikke en masse papir og snak
dec 2005
Jeg ville gerne de bare skulle have redet, men det kræver at jeg kan løbe med børnene og får jeg pulsen op så får jeg hosteanfald.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Jeg ved dog ikke hvad man underviser så unge børn i, dem har jeg ikke selv så meget erfaring med.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
dec 2005
Teori for børn