{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

undren over min pony {{forumTopicSubject}}

er det bare mig eller?????

Jeg havde 2 heste, ja det vil sige den ene var en hest og den anden en pony.

De gik sammen i løsdrift og havde det egenligt fint nok - måske - for min pony havde en frygtelig tendens at stikke af mellem/over/under hegnet og ind på græsmarken bag os (ikke min mark).

Uanset hvor meget stød jeg satte til hegnet, så stak hun af.

For ca.+/- 2 måneder siden måtte jeg sende min hest væk - da jeg ikke havde tiden og råd til ham.

Jeg var lid bekymret for min pony - om hun nu stadig ville stikke af - så hver aften i 1 uge lukkede jeg hende på boks om natten - 1 enkelt dag glemte jeg det pga travlhed og siden da har hun igen gået frit i sin løsdrift uden at stikke af.

Nu går min undren på:

Kunne min hest og pony virkelig ikke enes og stak hun af for at være i fred - eller stak hun blot af fordi min hest var tilbage og passede på hjemmefronten?

Jeg har spekuleret i at få en hestevisker på hende - min pony - for at finde svaret på hvorfor hun stak af.

Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undren over min pony
  • #1   24. okt 2017 Hvis det kan give dig ro, og du ved om nogen der ikke bluffer, så gør da det smiley Jeg kan ikke hjælpe dig for jeg kan overhovedet ikke komme med et muligt svar når jeg ikke ser hestene sammen.. smiley

    Mvh TT


  • #2   24. okt 2017 Går hun alene nu??
    Må de det smiley


  • #3   24. okt 2017 Annika - så længe hesten er 3år+ så må de desværre det... Den nye revision af loven ændret desværre ikke det punkt.. smiley

    Mvh TT


  • #4   24. okt 2017 Okay tak forsvaret smiley

  • #5   24. okt 2017 Jeg har en bekendt der kan snakke med dyr, så jeg overvejer det kraftigt, jeg undre mig blot, for siden hun er kommet selv har hun altid været lige i nærheden af stalden.

    Ja Annika, heste over 2 år må godt gå selv ifølge reglerne - dem har jeg undersøgt til bunds.

    Desværre!!! Nej det syntes jeg ikke det er, for jeg har selv oplevet at min 1 hest ikke kunne gå sammen med andre heste - han jagtede dem ud af folden for at kunne gå selv - han fik så køer at gå ved siden af - det var han godt tilfreds med.

    Hun har kun gået selv i godt 1-2 måneder nu og ser ud til at trives med det og kommer min veninde med sin pony - ind på folden - så går min pony i det fjerneste hjørne - hun ikke så meget som at hilse på.

    Kommer den anden for tæt på så sparker min ud efter den anden pony


  • #6   24. okt 2017 DET har jeg fået svart på GITTE

  • #7   24. okt 2017 Undskyld da - TT skrev bare 3+ og det er reelt 2 år

  • #8   24. okt 2017
    Lyder til den stak af fordi den var bange for den anden :o) De stikker for det meste ikke ud af folden, medmindre de bliver jagtet eller føler sig pressede.


  • #9   24. okt 2017 Krikken! Det var også min tanke - hun kunne ikke få lov at spise i fred (krybbefoder) uden han jagede hende væk (med mindre jeg stod der) og flere gange på folden skubbede han hende væk fra det græs hun havde fundet - men jeg er stadig meget i tvivl - netop fordi de også kunne hygge sig vildt og løbe efter hinanden

  • #10   24. okt 2017
    Det har nok ikke været hygge og leg og løbe efter hinanden, men hvor den ene af dem har været skræmt og bange istedet for.


  • #11   24. okt 2017 Vel hvis Tindur også fik lov ville han da have det hele at spise selv smiley så derfor bliver han bundet først før Rocky får serveret sin mad, og så får Tindur da han er hurtigere. Men de står sammen og spiser hø, og Tindur løber rundt og kalder hvis Rocky er væk.. Og Rocky reagerer også lidt hvis Tindur forsvinder.. Så tænker ikke at det er det med maden du skal lægge vægt på.. Mere om de havde god fysisk kontakt(stod og kløed hinanden og vogtet når den anden sov osv) og savnet hinanden osv. smiley

    Mvh TT


  • #12   25. okt 2017 Goldy ikke så meget som vrinskede hvis jeg tig vallakken på tur - men han gjorde hvis jeg tig ham på tur.

    Trænede jeg med vallakken så gik Goldy bare og græssede på folden ved siden af - ligeglad.

    Når Goldy var løbet igennem hegnet - så løb vallakken og kaldte vildt - Goldy græssede videre komplet lige glad.

    De nussede ja, de sov begge liggende på folden - de spiste hø sammen

    Men med alt andet jeg foretog mig med hende så var hun kold og ligeglad - hvor i mod vallakken var helt oppe i det røde feldt


  • #13   25. okt 2017 Jeg tror ikke du skal være så bekymret smiley men hvis det giver dig ro så få det tjekket smiley

    Mvh TT


  • #14   25. okt 2017 PS. Rocky er dog ked af det hvis han ikke får så meget opmærksomhed som Tindur da han var staldens midtpunkt før han kom til mig.. Så han var og bliver sur hvis jeg ikke giver ham nok opmærksomhed.. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
undren over min pony

Annonce