{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

Jeg kan huske ... Kan du også? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan huske dengang, hvor HG sprudlede af liv, jeg kan huske hvordan forum emner, især de populære nemt kunne opnå hundredevis af kommentarer med den ene og den anden holdning. Jeg kan huske at det nogle gange max tog en time for at en hest blev stemt ind, og hvordan folk de skrev og kommenterede og udfordrede hinandens heste. Jeg kan huske den gode- og den dårlige tone.
Kan i huske det? Jeg mindedes hvordan markedspladsen var fyldt til randen med alt mellem himmel og jord i heste verden, alt hvad hjertet kunne begære.

Hvad skete der med denne tid? Hvad skete der med livet på HG?
Var der for meget fnidder? Du ved os hestetøser, og ja jeg mener os alle, for der er ikke en her der kan prale af ikke at have snakket grimt på et tidspunkt, for det har vi alle smiley
Eller, er det facebook som har overtaget det hele fuldstændigt?
Jeg undres lidt, er det mon nemmere at debatere på facebook? Eller sælge sin vare?
Ikke nødvendigvis.
Mon det er eksponeringen man får på Facebook? Det er måske det, at man kan tagge hinanden i det hele.
Jeg SAVNER dagene hvor HG blev brugt mere.
Jeg kunne da helt sikkert have brugt HG mere de sidste 4 år, end jeg gjorde, meeen, jeg har ikke haft hest, og dermed ikke grund til at bruge hestegalleri mere.
Jeg trænede ikke en gang en hest i de 4 år det tog mig at vende næsen mod mulerne igen.

Men det ændrer ikke på at jeg er én af dem som gerne vil have skudt noget liv i HG igen, og jeg er sikker på der er flere.
Spørgsmålet er så, hvordan gør vi det bedst?
Skal vi eksponere HG via FB? Eller måske skal vi generelt bare være bedre til at installere app'en og følge med! Ligesom vi gør med alt andet ;)!

Hvad kan i mindes?
Hvad savner i?
Og hvad mener i?

Er super nysgerrig ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg kan huske ... Kan du også?
  • #1   12. sep 2017 Jeg tror det hele rykker over på FB smiley

heste-nettet er også dødens pølse efterhånden smiley

• #2   12. sep 2017 jeg kan huske tiden før internettet hvor folk tænkte lidt selv og alle klarede sig alligevel uden apps osv smiley

• #3   12. sep 2017 Colakim,
    Det kan jeg også, men må indrømme selv med den viden at jeg ikke ville undvære nettet og app's i dag.
    Men det er en hel anden diskussion smiley

• #4   12. sep 2017 Ja, jeg tror også, at folk vælger at debattere og lignende på Facebook i stedet smiley

• #5   12. sep 2017 tror ulempen ved hestegalleri og hestenettet osv er at det koster penge.

Du har alt samlet på facebook venner familie køb salg kunne blive ved fra en gratis profil smiley

• #6   12. sep 2017 Ja jeg husker, og er her stadig smiley og går heller ingen steder smiley
    Og desuden kan FB aldrig måle sig med HG smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #7   12. sep 2017 HAHAH, colakim..
    Måske er det umulige sket... at folk er begyndt at tænke selv smiley
    Måske er det grunden til stilheden?? smiley smiley

Hg er ikke hvad det har været. Engang handlede det om heste, nu er størstedelen af alle forumemner kæresteproblemer, veninde problemer, eller andre ikke-hesterelaterede ting.

ej at forglemme de utallige "hvilken farve passer til min hest"-emner.. Det er ikke just fordi at det er spændende ting der dukker frem.

• #9   12. sep 2017 Det er dyrt at håndtere end hjemmeside og holde det opdateret så kan godt forstå det koster penge.
    Facebook tjener også penge på deres forbrugere nemlig andre firmaer.
    Men selvfølgelig ikke før privat persiennerne derfor er der også en del reklamer på fb efterhånden.
    Det er der tilgengæld ikke meget af her på HG.

Men ja jeg har besluttet mig for at prøve at gøre mit til at live lidt op i emnerne i forummet her på HG med interessante dilemmaer og så meget hesterelateret som muligt. hvis flere gjorde det samme kunne det lade sig gøre at sparke lidt mere liv i det herinde igen :)!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #10   12. sep 2017 emner om:
    Glidetøjle
    Andreas Helgstand
    Elite ridning
    Tina Lund
    Om at travere/fjordheste/haflingere er uduelige
    rodeo
    sporer

^lidt inspiration til emner der stort set altid tiltrækker mange svar smiley smiley smiley (selvom at de snart burde være uddebatteret)

• #11   12. sep 2017 AMT - Ja men du glemte bid/bidløst og om hvor onde bidryttere er smiley

Mvh TT

• #12   12. sep 2017 Jeg kan sagtens huske, da der var mere aktivitet herinde, jeg var også selv meget aktiv i sin tid. Der er nok flere grunde til, at jeg sjældent er aktivt, men mest følger med fra sidelinjen.
    Jeg er blevet ældre og mit primære fokus har flyttet sig fra hesteverdenen til en anden verden. Mine interesser har simpelthen ændret sig, selvom jeg dog stadig har hest. Men i takt med, at jeg er blevet ældre, er der også flere emner herinde, som bare ikke længere interesserer mig i samme grad - de kan være sjove at følge fra sidelinjen, men ofte ikke noget, jeg bruger min energi på. Det betyder meget for mig, at jeg, så vidt muligt, svarer velformuleret og velovervejet - og den energi bruger jeg andetsteds nu.
    Mange af emnerne er også gengangere, som jeg efterhånden ser som uddebaterede for mig. Dermed ikke forstået, at de er uddebateret generelt, men blot, at jeg efterhånden har været igennem de fleste argumenter.
    Betalingen tænker jeg absolut også, har noget at skulle have sagt på et mere generelt plan.
    Men jo, det kunne være hyggeligt, hvis der var mere liv. For mig ville det kræve mere modenhed, men det er paradoksalt, for jeg mener modsat, at HG er et rigtig fint sted, til de nyere ryttere. smiley

• #13   12. sep 2017 Jeg har faktisk tænkt samme tanke som trådstarter. En ting er, at en del af aktiviteten fra HG måske er rykket til FB, men en anden ting er hvordan tankegang og generelle holdninger samt interesse bevæger sig i de forskellige aldersgrupper. Og så er spørgsmålet vel ligeledes lidt, hvilken aldersgruppe der dominere mest herinde? HG startede op i mine teenageår og jeg ELSKEDE det!! Og noget siger mig måske, at HG er gået lidt af "mode"? At HG måske er en slags "mode" ligesom f.eks. alle diverse 90'er legetøj, som mange også husker.. Uanset, så er det svært at sige! Men en tråd som denne er måske det som er nødvendigt for, at opmærksomheden bliver vagt til live igen.

• #14   12. sep 2017 Tror at BERG har fat i noget! Jeg startede også som teenager herinde, i hvert fald ret ung, og alle mine hesteveninder var her, så fornemmelsen var at der var rigtig mange unge. Nu er det som om at de helt unge og teenagerne har fundet andre steder fx Facebook eller lign. Og så er der egentlig mest bare voksne mennesker tilbage herinde som sikkert også var der dengang, men klart at når over halvdelen af brugerne forsvinder, så føles der tomt og lidt kedeligt smiley
    I hvert fald i min omgangskreds så har mange af mine veninder skiftet HG ud med egen Facebook side om dem selv og deres hest, hvor de så kan opdatere med billeder og statusser, og så de mange "køb/salg af rideudstyr" grupper smiley

• #15   12. sep 2017 Det er selvforstærkende at der bliver lidt dødt, så kommer der færre indlæg, og så går man (i hvert fald jeg og sikkert også flere) ikke så tit ind og kigger. Så kommer der færre svar og endnu færre tråde fordi der ikke kommer svar. HG er i min optik næsten dødt, og det eneste der kan redde det er at brugerne begynder at skrive flere tråde og at der kommer svar på trådene smiley

• #16   12. sep 2017 Det er også bare svært, for de emner som virkelig plejede at rykke og tiltrække mennesker, var dem som AMT nævnte, og dem magter jeg i hvert fald ikke rigtig diskutere igen smiley
    Så der skal jo komme nogle nye spændende emner, som ikke bare er "hvilken dækkenstørrelse tror i min hest bruger", for lige så meget som de også skal være der, lige så "uinteressante" er de måske også at debattere i smiley

• #17   12. sep 2017 Altså jeg gør så godt jeg kan smiley smiley
    Måske burde HG begynde at belønne brugerne for deres aktivitet, også feks give en måned gratis VIP e.l. for eks antal forum svar/indlæg.. smiley

Mvh TT

• #18   12. sep 2017 Men TT så får du dem der bare skriver ",jhgjl" så de kan få gratis VIP... det kræver kvalitetskontrol

• #19   12. sep 2017 Åh jeg husker det også... men jeg tror desværre også at fb har fået overhånden, hvilket jeg synes er møg træls, da jeg ikke er, og ikke vil, på fb.
    Jeg oplever det mange steder, alt foregår på fb.
    Noget jeg savner meget her inde er div. behandlere og undervisere der laver annoncer for dem selv, de er rykket til fb i stedet og har ikke en gang en hjemmeside (ofte)
    men ja, det ville være fedt hvis der kom lidt gang i det her inde igen.
    og helt ærligt, hvad betyder 29 kr. om måneden....

• #20   12. sep 2017 Nu taler i abonnement....jeg betaler da ikke, og kan da lægge billeder op, følge dem der interesserer mig og svare i trådene. Hvad mere er nødvendigt?

• #21   12. sep 2017 Camilla: man betaler hvis man vil have annoncer + der er et par ekstra fordele, jeg ikke lige huske hvilke...

• #22   12. sep 2017 Ah, ok. Troede bare ikke markedet stadig var aktivt efter den meget dårligt omtale app blev udgivet smiley

• #23   13. sep 2017 Så skulle man måske have x-antal svar på sit indlæg i tillæg.. For vi svarer jo ikke på emner som ejklh smiley
    Forsøger jo bare at hjælpe..

Mvh TT

• #24   13. sep 2017 Jeg er først kommet på for nylig, så ved ikke hvordan "gamle dage" var, men noget der påvirker om jeg har lyst til at svare på tråde og selv starte nogle er tonen, jeg synes tonen på nettet (Også FB) er forfærdelig hård.

Der er næsten ingen saglig debat (og dette gælder ikke kun for HG), men derimod blind mudderkastning og nedladende kommentarer. Og det virker til at når en person finder en fejl et sted, så påpeger de næste 20 det samme, og det uanset om fejlen erkendes eller ej, ligesom man ikke "må" være anderledes og gøre ting anderledes, uden nærmest at skulle dokumentere hvorfor man har taget de valg.

I mine øjne er nettet blevet et "jeg går efter personen ikke bolden sted" hvor man kan svine andre så tosset man vil, i stedet for at tage en saglig debat om hvorfor man ikke er enig. Man kan og skal ikke være enige i hvordan (heste)-livet leves, og hvad der virker absurd for den ene, synes den anden måske er det eneste logiske, men uanset hvor uenige man er, så er personangreb bare ikke en løsning. Og jeg bryder mig ikke om følelsen af at blive angrebet personligt, så når der er mennesker, der gør det, så trækker jeg mig smiley

Selvfølgelig skal vi "slå ned på" mishandling/omsorgssvigt osv uanset dyr eller heste, men også tænke over hvad det reelt indebærer og være sikker på at dyret (eller feks børnene) også reelt skades og ikke bare at vi har forskellige holdninger.

Det er blot en forklaring på at jeg holder mig til at læse i mange tilfælde, og det er jo på sin vis med til at holde HG dødt desværre.

• #25   13. sep 2017 Karen H: Der vil jeg give dig fuldstændig ret! Jeg synes dog folk bliver bedre til at komme med konstruktiv kritik, frem for at hagle folk ned, men det sker desværre stadig, og det er jo netop fordi det er så mega nemt og trykt bag skærmen, at folk åbner for mudderkast.
    Men! jeg vil også sige at det handler om fortolkning, nogen kan skrive noget i en god mening eller sarkastisk, som andre der læser det misforstår og det sker desværre rigtig tit, for man kan ikke læse sig til hverken tonefald eller sarkasme.
    Og er det først misforstået og én har kommenteret grimt, så ruller bolden.

• #26   13. sep 2017 Jeg synes det er så fantastisk dejligt at se alle jeres kommentarer på mit emne. Tak for det :)!

Jeg tror generelt at det hele er en kombination af alt vi har skrevet.
    Og i forhold til vip så kunne man sætte en robot op (en it robot) som scanner efter keywords i de tekster der bliver lagt op. Det er ikke svært at lave. Så den koncentrere sig om forummet og scanner emner og kommentarer og lister dem op med antal svar og antal emner. og efter det kan man få vip.

Men man kan da håbe på at hg følger med. smiley

og en tusind tak fordi i vil debattere emnet her på så saglig vis. Det er super fantastisk smiley

• #27   13. sep 2017 Savner også ''det gamle hestegalleri''
    Hvor der fx. også blev lavet fototimes osv smiley

• #28   13. sep 2017 Savner også det gamle hg, der brugte jeg godt nok meget tid da jeg var yngre smiley
    Kan huske dengang alt var useriøst herinde, da der var en masse 'grupper' der altid lavede useriøse indlæg og kommentarer. Dengang synes jeg at det var pisse irriterende, men nu savner jeg det lidt faktisk smiley

• #29   13. sep 2017 Jeg husker også alle de rigtig gode tider herinde især omkring gallerierne.
    Forrum er jeg bare glad for der er faldet lidt ro på. smiley

Jeg savner aktiviteten på gallerierne men tror også det er det eneste smiley

Men jeg tror ikke der er så meget at redde.
    HG er dødt af flere årsager.
    Facebook har fået alle de hestegrupper så du nu kan diskutere uden folk kan køre personligt på dig ved at give dine heste dårlige bedømmelser eller sådan noget.

Desuden er en af de helt store grunde til at jeg selv ikke rigtig bruger HG længere, de absurd mange regler der gør man er total låst fast.
    Jeg kan ikke dele noget som helst herinde uden at det bliver reklame for en anden side og så truer de med det samme med frysning af konto.
    De er blevet så angst for konkurrencen så i stedet for at se de andre tjenester som samarbejdspartnere har de kørt sig selv i Sink ved at forbyde os at bruge begge dele i samarbejde med hinanden.
    Men omvendt når man opretter et galleri så spørger den om det skal deles på Facebook...
    Det er blevet for virksomhedspræget, frem for socialt præget og det har gjordt jeg vælger Facebook over HG smiley

Jeg er her stadigvæk af og til, men slet ikke i samme omfang som i gamle dage smiley

• #30   13. sep 2017 Maria:
    Jeg er imponeret over at du kan klare dig uden Facebook.
    På vores studie bruges det til planlægning af alt der skal planlægges af studerende. Fester, studietur, litteratur osv.

Omvendt forstår jeg heller ikke dem der ikke vil have Facebook. Men det er deres egen sag smiley
    Helt fair man ikke vil dele sit liv ud.
    Men man behøver ikke engang oplyse sit eget navn. Du kan bruges din hests navn og lade være med at slå noget op på din væg.
    Princippet er faktisk meget det samme som herinde, hvis du ikke bruger din væg. smiley

• #31   13. sep 2017 Tusind tak for din ærlige kommentar bettemus jeg synes det er så vigtigt at vi får sat fokus på hvorfor hg bliver valgt fra til fordel for andre sociale platforme.
    Og jeg kan kun håbe på at HG admin' s følger med.

• #32   13. sep 2017
    Hestegalleri er udkonkurreret af facebook - sådan er det bare.
    Det samme er Hestegalleri.

Jeg foretrækker facebook til en hver tid - du får hurtigere svar, der er flere mennesker, du kan vælge grupper inden for lige præcis det du mangler svar på uanset om det har med heste og gøre eller ej.

Man kan oprette sin egen side og samle sine ting på et sted - som HG slet ikke giver muligheden for. Du er ikke så begrænset med regler - kun de der er i grupperne, hvor man kan vælge en gruppe eller flere der passer til det man kan stå inde for. Istedet for HG der er så bange for konkurrence at de skræmmer folk væk.

Det er for gammeldags ganske enkelt og uden nok mennesker.

• #33   13. sep 2017 Det jeg godt kunne lide ved HG er faktisk at det ikke kun drejede sig om heste, men om alt muligt. Sad fast i Excel engang på arbejde, og brugte faktisk HG som support. Tror der gik 6 minutter før det var løst smiley havde aldrig gidet melde mig ind i en gruppe på FB om Excel kun for det, så det var en god ting ved HG smiley

• #34   13. sep 2017
    Har jeg noget jeg ikke aner en dyt om er jeg medlem af sådan en " alt muligt gruppe " på facebook, så spørger jeg det ;o)

• #35   13. sep 2017 Hvad hedder gruppen? Eller nogle der ligner?

• #36   13. sep 2017
    Råd Og Hyggegruppe For Ladies

Der er nogle skøre spørgsmål ind imellem og kommer også en del kæreste spørgsmål. Men jeg har spurgt om katte ting og 117 andre ting og det gør andre folk også smiley

• #37   13. sep 2017 Takker smiley

• #38   13. sep 2017 Jeg husker ganske tydeligt dengang der var meget mere gang i den.
    Det er trist, men desværre det der sker for de fleste sites - facebook tager over.
    Det syntes jeg faktisk er lidt synd, for jeg vil meget hellere debattere her end på facebook. Men når der ingen respons er, er det jo svært at debattere smiley

Hvordan man ændrer det, ved jeg ikke. For mange er facebook det oplagte valg, og så længe det er sådan, så er det svært at konkurrere mod det.

• #39   14. sep 2017 HG er helt simpelt blevet udkonkurreret af andre sociale medier som Facebook og Instagram.

Forum og debat er primært flyttet til Facebook, for det er hurtigere at få svar dér. Der er endnu flere, og ofte lidt ældre, personer på Facebook til at komme med råd. Det er nemmere at sortere i hvilke grupper og personer man ønsker feedback fra og hvilken gruppe mennesker man vil debattere med.
    Det er nemmere at følge med i de tråde man debatterer i, og det er lettere at svare en enkelt person uden forvirring for hvem man henvender sig til.

Annoncering er gratis på Facebook, så det er en stor ting der trækker, for dem der ønsker at sælge ting.
    Det samme med videouploading; hvem har lyst til at betale for at lægge en video op på HG, når man gratis kan lægge den op på Facebook, eller lægge den op på YT?

Det er lettere at snakke om hvad der er sket med hesten den og den dag på Facebook, lægge billeder op sammen med - på HG har vi statusbeskederne, og de er fine nok til de små hurtige, men med kun x antal tegn til rådighed bliver det hurtigt meget begrænset hvad der er mulighed for at skrive om, uden at skulle dele den over i 26 statusbeskeder. (hvilket i øvrigt kan være super irriterende at skulle scrolle forbi)

Det samme med Instagram. Der er det også nemmere, hurtigere og ikke mindst billigere, lige at slå en lille video med lidt tekst om dagens træning op.

• #40   15. sep 2017 Tror for manges vedkommende at folk har rykket over til facebook eller helt stoppet med heste.
    Kan ihvertfald se en masse af dem jeg følger på facebook stadig er der men ser dem aldrig herinde mere.
    Og kan se at mange af dem jeg plejede og skrive med herinde slet ikke har noget med heste og gøre mere ligesom mig selv, er her dog stadig af vane.

• #41   15. sep 2017 Som det også er blevet nævnt, så savner jeg virkelig aktiviteten på gallerierne som der var meget mere af for nogle år siden.
    Jeg prøvede for et års tid siden, da jeg oprettede min nye hest, at sidde og kommentere på forskellige gallerier, men fik stortset ingen respons tilbage. Det samme med albums, videoer osv.
    Så ja, jeg går mere op i at opdatere på instagram og facebook, fordi der simpelthen er mere aktivitet. Men jeg synes det er ærgerligt!

• #42   15. sep 2017 Tror facebook har snuppet det meste smiley Heste-nettet er jo også 99% dødt.

Så ærgerligt, for jeg orker ikke at have alt det heste-halløj på min facebook... Hver gang man skriver noget, så popper det jo op hos nogle andre smiley

• #43   15. sep 2017
    Anna - hvis gruppen er lukket dukker det ikke op på dine venners forside :o)

• #44   16. sep 2017 På Facebook finder I ikke mig! Jeg holder mig her til HG, men der kunne da godt være lidt mere "kød" på. Jeg betaler gerne 29,- kr om måneden for at mine oplysninger ikke bliver solgt til højre og venstre. Det er jo det Facebook lever af!
    På Facebook registrerer de ALT! Hvem du er venner med, hvad du liker, hvad du kommenterer på og hvad din kommentar går ud på, hvilke grupper du er medlem af og hvad du klikker på, hvilke interesser du har, hvad du beskæftiger dig med og derudover alle dine personlige oplysninger, såsom familierelationer, om du har børn, er gift, single bor i hus og whatever. Det ved jeg fordi jeg somme tider hjælper en med at lave målrettede annoncer derinde.
    Målrettede annoncer kan måske nok være irriterende, men er forholdsvis harmløse. For nogle som er købeparate, måske endda velkomne. - Men at forestille sig at ens politiske holdninger og religiøse overbevisninger også bliver registreret og solgt, mener jeg er direkte farligt i disse tider hvor ufreden ulmer. Så jeg skal ikke nyde noget. Folk må finde mig på anden vis smiley

• #45   16. sep 2017 Gitte B: FB har kun de oplysninger du selv giver - direkte eller indirekte. Jeg er i en position rent arbejdsmæssigt, hvor jeg ikke lægger mange personlige detaljer op om mig selv. Jeg kommenterer stort set kun i lukkede grupper (f.eks hestegrupper). FB kender tydeligvis overhovedet ikke mig, da de grupper der dukker op er salgsgrupper 200 km fra mig eller amnegrupper (jeg er 40 og har ingen børn smiley ) eller singlegrupper/datinggrupper (har haft fast kæreste i mange år og er forlovet). Pointen er; FB er ikke klogere end de oplysninger du selv giver - og herunder selvfølgelig politisk standpunkt hvis man liker/kommenterer eller deler indhold af politisk karakter.

• #46   16. sep 2017 Camilla
    Men hvis du har Facebook som app, så har de adgang til meget mere end blot det. De har typisk adgang til mikrofon, kamera, kalender, kontaktpersoner, placering og ved hvilke andre sider du besøger og typisk også din færden der som de så kan sælge videre smiley

• #47   16. sep 2017 Men det er igen noget man selv giver tilladelse til, når man bruger appen. Facebook tager ikke information du ikke har givet tilladelse til - det er ikke deres problem at det er de færreste der læser alle retningslinjer og betingelser inden de bruger sitet, og derefter brokker sig over at facebook "stjæler" information som brugeren selv har givet tilladelse til ved at acceptere deres brugerbetingelser. smiley

• #48   16. sep 2017 Camilla:
    Ja, man kan da bare lade være med at oplyse noget som helst, lade være med at have noget indhold eller nogen venner. Man skal heller ikke klikke på noget indhold eller like noget. Og hvis man så heller ikke har appen, så kan man nok føle sig nogenlunde sikker.
    Hvorfor skulle man så have Facebook?

Facebook er en stor informationsbase hvor oplysninger bliver solgt fra. Derfor hører Mark Zuckerberg til blandt verdens 10 rigeste

• #49   16. sep 2017 Jeg liker skam en masse ting - men Inter jeg ikke ville hænge op på min hoveddør eller råbe i Netto smiley
    Hvis de tjener på at sælge de informationer (for som en anden siger; man kan fravælge at en del informationer skal kunne benyttes af FB), så skal de være velkomne: Jeg får et produkt (det sociale medie), og de får nogle oplysninger om mig der ikke kan misbruges, det er en win-win som jeg ser det. Jeg har så heller ikke de store problemer med overvågning, men det er en helt anden diskussion smiley

• #50   16. sep 2017 Camilla
    I princippet kan det du giver tilladelse til godt misbruges, de kunne jo tænde for dit kamera og se hvad du laver, de kunne finde din placering og se hvor du var, og de kunne kigge i din kalender og se hvad du skulle - nej Facebook er nok ikke ude på noget slemt med de tilladelser de har, men det er der faktisk andre apps der er. Så generelt skal man faktisk passe på med at hente alle mulige apps ned smiley

• #51   16. sep 2017
    Alt man foretager sig på internettet bliver registeret og solgt videre.

Jeg synes sådan set det er ganske glimerende og få relevante ting der popper op på min skærm, istedet for noget der er ubrugeligt - dog har jeg slået reklamer fra hvor det er muligt.

Hvis man ikke vil dele information om sig selv med nogen eller noget så skal man bo ude i en skov og være huleboer.

• #52   16. sep 2017 Ja jeg har det meget godt med at være huleboer så smiley smiley

Mvh TT

• #53   16. sep 2017
    Du er ikke huleboer Tindur overhovedet, der er masser af information om dig på nettet - ved at google kan man hurtigt finde ud af en masse.

Hvis du ikke vil have, at nogen ved noget om dig, skal du holde dig fra alt kontakt med andre mennesker og især med telefoner, internet mm.

• #54   16. sep 2017 Nååå så du googler mig simpelthen smiley smiley smiley

Mvh TT

• #55   16. sep 2017
    Nej, det gør jeg ikke Tindur, men hvis jeg gad bruge tid på det ville jeg ganske hurtigt kunne finde ud af en masse om dig via. alle de emner du har skrevet i her på HG og alt det du har skrevet om.

• #56   16. sep 2017 Og du bider på maddingen smiley ja jeg er fuldstændig klar over at TT er over alt på nettet. Men det er ikke mit private navn smiley og således ønsker jeg at have det smiley og derfor ønsker jeg ligeledes at de der kender mig privat tiltaler mig med TT her inde i offentligheden smiley

Mvh TT

• #57   16. sep 2017 Dit private navn er ikke nej, men det er blevet nævnt en del gange ;o)

• #58   16. sep 2017 Ja, og derfor jeg ønsker at de der kender mig privat husker dette smiley så derfor laver jeg et "nummer" af at nævne det smiley

Mvh TT

• #59   16. sep 2017
    Konklusionen er egentligt bare; du og alle andre er slet ikke så anonyme som man skulle tro. Der udover, så har vi jo hele tiden sager oppe i medierne hvor folks CPR numre er blevet udleveret til lidt for mange som ikke skulle have fat i dem.

Folk på facebook kan sagtens være lige så anonyme som de vil, der er en del jeg snakker med i diverse grupper som jeg ikke ud fra deres profil eller navn kan finde ud af noget særligt om. Kun om det de selv skriver/deler ud.

Man er hvad man gør det til, men helt anonym kan man ikke være når man færdes på internettet; alt registers og sælges videre.

• #60   16. sep 2017 Du må da gerne gå ind og finde mig og skrive i pb hvor længe det tog dig smiley så får du bevist hvor lang tid det tog smiley så ved jeg jo også hvor nemt det er for mennesker der ikke ønsker mig "noget godt " at få fat på mig..

Mvh TT

• #61   16. sep 2017
    Nej Tindur, for det var ikke det, det handlede om og ikke lige det jeg gider bruge aftenen på.

Til de andre kommentarer i tråden, kan jeg helt klart stemme i med hvad Liva skriver om HG vs. facebook om fordele og ulemper.

• #62   16. sep 2017 Jamen hvis du skal bruge hele aftenen på det så kan jeg heldigvis være ret tryg ved at være anonym når jeg holder mig til HG og undgår FB smiley

Mvh TT

• #63   16. sep 2017 Det tog mig 2,5 minut. Du kan finde dig selv her:
    http://detfynskedyrskue.dk/wp-content/uploads/2017/05/Katalog-2017-med-rettelser-til-hjemmeside.pdf
    Kun ud fra informationer på HG

• #64   16. sep 2017 Camilla- Ja jeg vidste dyrskue nok skulle "afsløre" mig smiley
    Faktisk underholdende at I gider bruge tid på det smiley

Mvh TT

• #65   16. sep 2017 Vidste det ikke ville tage lang tid, sådan er det jo med internettet og alle sociale medier smiley
    Derudover syntes jeg det var en god lektie for de unge herinde der tror at man kan være anonym på nettet (i en vis grad kan man, men det kræver omtanke)

• #66   16. sep 2017 Camilla- Men havde du fundet mig hvis du ikke var på Hg og vidste jeg var på det fynske dyrskue? smiley

Mvh TT

• #67   16. sep 2017 Det var ikke pointen. Jeg anede ikke du var på det Fynske Dyrskue før jeg klikkede ind på din profil og læste hvad du havde skrevet. Det kan alle se hvis de ønsker det. På den måde er man faktisk mere anonym på FB, da man kan gøre sin profil privat.

• #68   16. sep 2017
    Hvis man vil finde nogen, så har man vel nogle informationer om vedkommende i første omgang - noget at starte ud på. Så hvis man vil finde dig, så har man jo nogle informationer og gå ud fra i første omgang. Hvis man ikke er på HG og ikke har mødt dig på dyrskuet, så ved man ikke hvem du er og derfor er det at ville vide noget om dig ret overflødigt.

Alt det her med informationer osv. kommer vel også an på hvem man er.

Jeg er ikke en privat person overhovedet. Jeg har ikke noget at skjule og deler gerne ud af mine ting. Som introvert så foretrækker jeg dybere samtaler istedet for høflig tjit tjat snak til familiesammenkommenster, dermed er jeg også en person der gerne fortæller en masse om mig selv og ikke er særligt blufærdig på det punkt overhovedet.

På mit arbejde fortæller jeg også gerne de gamle at jeg har en hest, hvad den hedder, hvor jeg kommer fra, at jeg kører på arbejde i bil osv. - det er med til at skabe en relation og de spørger alle sammen til hvordan det går med hesten og vi får en masse gode samtaler ud fra tingene, som ikke var kommet hvis jeg havde nægtet og fortælle noget.

• #69   16. sep 2017
    Ja Camilla, på Facebook bestemmer man jo selv hvad navn ens profil skal have.

Så selvom man hedder Gertrud, kan man skrive Hilda Hansen, gøre profilen privat, have et profilbilled af noget normalt som fx en flot udsigt e.l og der udover ikke skrive noget på sin væg og hvis man gør, så bestemmer man selv hvad og til hvem samt hvis man ligger billeder op.
    Har man en privat profil, så aner folk i diverse grupper heller ikke hvem man er, andet end det man skriver der.

Det er jo derfor at folk kan svindle noget så grusomt, fordi man kan være lige nøjagtigt så anonym som man vil. Så hvis man gider kan man let oprette rigtig mange profiler og på den måde fremstå som en reel person.

• #70   16. sep 2017 Camilla- jo for mig er det af stor betydning da jeg ikke har noget at skjule/undgå ift heste verdenen, men et tidligere og et professionelt liv udenfor hvor jeg ikke ønsker at personer kan komme i kontakt med mig. Så derfor var spørgsmålet ret vigtigt for mig smiley

Mvh TT

• #71   16. sep 2017 De kan også finde dig. har du først folks navn er du næsten i mål smiley
    Gider ikke bruge tid på det, men du kan jo selv gå videre med det, hvis det er vigtigt for dig.
    Min forlovede er socialpædagog på et herberg, han tænker sig om på sociale medier, men er bevidst om, at du altid kan findes når du er på internettet - nogle er bare sværere at finde end andre.

• #72   16. sep 2017 Blev nysgerrig og brugte 2,5 minut igen på at søge på dit navn (hvilket folk der har arbejdet sammen med dig har). Jeg kan se hvor du bor, telefonnummer og indtægt + formue på de første 4 links (og jeg har ikke engang klikket på nogle af dem

• #73   16. sep 2017 Der vil helt sikkert også være nogle, der er super gode til det med koder og data, der nemt ville kunne lave et program at fyre på brugere herinde - og så få både IP adresse, adresse, telefon, kortoplysninger, navn, her-og-nu lokation, arbejde osv.

Er man super god til sådan noget kræver det ikke særlig meget at lave sådan et program. Det kræver ikke mere end at kunne sammensætte et program der kan grave de informationer op, lave en virus, og så sprede den. Vupti, så er du ikke spor sikker smiley

Så nej, jeg tager ikke det med privatlivet på nettet så tungt. Jeg ved, at folk kan finde ud af hvad som helst om mig, hvis de virkelig vil.

Helt almindelige mennesker kan finde frem til kendte personers "frequent flyer numbers", adresser, alias, telefonnr, lægejournaler osv. Så kan de skisme også finde ud af ting om os dødelige, hvis de sætter sig for at gøre det.

• #74   17. sep 2017 Så er der mig. Total omvendt.
    Jeg kan ikke fordrage at gå anonymt igennem tilværelsen.
    Så jeg deler rigtig meget af mit liv på nettet.
    Hvis Facebook vil sælge de informationer. Jamen så skal de være så velkommen. smiley

Men jeg tror der er stor forskel på hvilken generation man er vokset op i. Mine forældre deler aldrig noget fra deres liv på Facebook. De er der kun for at følge med i hvad deres børn osv laver smiley

Hvor jeg der i mod som sagt rigtig gerne deler ud.
    Jeg tror mange fra den ældre generation er bange for det nye og ukendte og kommer derfor til at lytte til skrækhistorier fra enkeltstående tilfælde.

Det eneste som dog kan genere mig på Facebook er at Facebook har tilladelse til at bruge min profil som reklame for annoncer uanset hvad annoncen indeholder.
    Min Facebook siger f.eks min mor har syntes godt om WISH.com men det ved jeg at hun ikke har, jeg har endda også spurgt hende.

Og så ved man aldrig hvad man pludselig er reklame for hos sine venner.
    Men i forholds til hvad jeg får ud af at have Facebook så er det bare en af de ulemper jeg tager med smiley

• #75   18. sep 2017 Jeg kan også huske back in the days, hvor både hestegalleri og heste-nettet var det helt store.

Jeg har aldrig været sådan vildt aktiv skribent, men jeg har godt kunne lide at se med.

Facebook er den helt store røver.. især fordi rigtigt mange har deres egne sider hvor de ligger op om stort og småt. Og når man så er på facebook så er gruppen der hurtigere end at gå på et andet site.

HG har da prøvet at ændre tendensen med eks. de bloggere de har fået på siden. Men jeg tror det lidt er forgæves...

Jeg har selv en facebook, men jeg prøvet at undgå af bruge den for meget. Det er virkelig en vild tidsrøver, som har det med at stjæle den kostbare tid vi aldrig får igen.

Nu vil jeg opdatere en fotoalbum af min hest og stemme på heste, så bidrager jeg da lidt til der sker lidt.

Hav en skøn dag derude.

• #76   18. sep 2017 Jeg synes tråde om udstyr fylder urimeligt meget i fora...

Kommentér på:
Jeg kan huske ... Kan du også?

Annonce