{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud
  • #1   9. sep 2017 Jeg giver min hoppe biotin da hun ellers ikke kan beholde hendes sko på smiley og det generelt forbedre hendes hovkvalitet

• #2   9. sep 2017 Er netop begyndt at bruge biotin til min hest i håb om at forbedre hovkvaliteten - så må jeg bare håbe at det hjælper. Har valgt et produkt med en del ekstra b-vitaminer i også - så jeg slipper for at give ekstra af dette (plejer jeg at give efterår og forår i forbindelse med pelsskifte) smiley

• #3   9. sep 2017 Forår og efter får de B-vitamin og loppefrøskaller. B for pelsskifte, og loppefrø pga mindske risikoen for sandophobning, når de går og æder græs på våde dage og får jord med.

Ekstra E-vitamin og elektrolytter ved hård træning - for at mindske mælkesyreophobning og genvinde de salte de har tabt under svedning.

Mvh Charlotte

• #4   9. sep 2017 Ølgær til hans hove og for at styrke håret

Gærkultur for at forbedre foderfordøjelsen

• #5   9. sep 2017
    Giver mindst muligt.

Lige pt. får hun ingen tilskud, det er muligt hun får en microvital kur her på et tidspunkt inden årsskiftet.

Jeg synes folk propper deres heste med alt muligt unødvendigt, " bare fordi ".

• #6   9. sep 2017 Mine damer får ikke rigtig noget lige nu. Udover en kop brændenælde the pg 1, 5 dl olie i foderet.
    De er begge over 20 år.
    Til vinter vil jeg give vitamin-mineraler, tørret brændenælde, og så måske noget yeasac eller kisel.

• Johanne Sofie W
    Johanne Sofie W Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #8   9. sep 2017 Jeg giver min digestive fra urtefarm, da han i perioder har rigtig mange problemer med maven og så får han breathe free i perioder da han har allergi.

• #9   9. sep 2017 Til daglig ølgær, hvidløg og hyben.
    Lige pt Microvital kur også da han fælder og påbegynder vinterpels.

• #10   9. sep 2017 Min hoppe får biotin, YSY og chiafrø (eller hørfrø eller loppefrøskaller, det svinger lidt)
    Biotin for hendes hove, YSY fordi hun ikke så godt tåler gæringen i græsset (hun bliver oppustet og får ondt i maven, der er intet når hun får YSY). Det får hun normalt kun om sommeren, men der er problemer med mangel på hø i år fordi sommeren har været så våd, så hun får YSY til vinter også hvis/når vi er nødt til at slå over på wrap af samme årsag. Chiafrø (eller....) får hun for at forebygge sandkolik.

Den lille bette får chiafrø og Solanum Cough. Chiafrø af samme årsag som hoppen, og Cough fordi han er hostehest (ingen astma, er tjekket af flere dyrlæger der intet har med hinanden at gøre og de siger det samme). Det holder hans hoste helt nede og praktisk talt ikke-eksisterende sammen med masser af foldtid og støvfrit/støvsvagt strøelse i stalden smiley

• #11   10. sep 2017 Min får biotin - primært for bedre hår-pragt og så er det bare en bonus at det går i hovene også!
    Derudover får hun islandsk tang, for at forebygge og nedbryde sacroider, og loppefrøskaller om efteråret/vinteren når græsset er sparsomt

• #12   10. sep 2017 Min får perfekt gentleman da han bliver meget hingstet til trods for at han er vallak
    Og han får biotin da hans hove flækker

• #14   11. sep 2017 Min får B-vitamin forår og efterår, er lige blevet færdig med en kur, da han allerede fælder og manglede lidt energi, så måske han skal have en mere i år.
    Har fået hvidløg og rød solhat i en periode for at booste immunforsvaret, men ikke mere.

• #15   12. sep 2017 Min får tang mod sine sarkoider, chiafrø mod sandkolik og for energi. Elektrolytter når den sveder og Forår og efterår får den en B vitaminkur

Kommentér på:
Tilskud

Annonce