Hvad er de værd? Islændere. Hvad er de værd? Islændere.
Hej Min kærestes mor skal flytte, og sælger derfor sine 2 islændere.. De er henholdsvis 10 og 9 år gammel. Den ene som er grå er rimelig høj af en ismule at være, faktisk over gennemsnit. Den anden er rød. De er lidt rå, da den ene blev slået af en smed engang og nu er ret nervøs for mennesker - men jeg kunne sagtens komme til dem og snakke og røre og få fat i grime, ja. De virkede slet ikke rå ved mig. Men de er så heller ikke blevet brugt særlig meget til andet end bare at gå og hygge sig derhjemme. Lidt longe, og træning på fold. Den anden er ryttervant, men skal lige igang igen da de har stået stille i et godt stykke tid.
De har rødt pas, og sælges helst sammen da de ikke har været fra hinanden permanent før - men det er ikke afgørende, da de bare skal have et godt hjem hos nogen med godt styr på "rå" heste.
De er rigtig rolige, og har du godbidder så slipper de dig aldrig af syne Jeg skulle også mene at den grå er til at tilride, for hun virker meget tillidsfuld og villig til at arbejde under en rolig hånd.
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Men Umildbart vil jeg sige omkring de 8000 pr. Styk så længe ingen af dem kan fremvises under rytter
Kan den ene fremvises under rytter så vil prisen stige en smule på den
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
To foldbumser, den ene bør kunne tilrides? Den anden er nervøs for mennesker - så, smed osv, kræver det bedøvelse??
Dvs at man kun kan forvente at de er kvalificeret til at være selskab eller holde græs nede.
De er 9+10 år. Så de har haft mange år, hvor de kun I sparsom grad har været i hænder, og jeg ville forvente at deres vaner fra en livsstil som foldbumser sidder fast indgroet. Dvs kræver mere arbejde end ungheste.
Den nervøse vil jeg gætte på, at kan sælges til slagtepris. (Medmindre den har fået medicin så den er udtaget fra konsum. Så skal ejer budgettere med DAKA og aflivning, når de vil af med den.)
Den anden et par tusinde mere? Ved virkelig fornem stamtavle, så måske endda et par tusinde til, men hun er lidt for gammel til at trække første føl.
Sorry. Men meget lav salgspris.
jul 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Det er to hopper
jul 2017
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Også flere oplysninger ift stang.. Er der problemer med sommereksem?
Jeg ville også være bekymret for hvordan huld de er i. For tykke? Begyndende forfangenhed? Alle disse ting er for mig vigtigt at få kigget på..
Mvh TT
jul 2017
Jeg sørger lige for at få dem målt også. Den grå er lidt tyk men ikke overvægtig på nogen måde. Hun skal bare løbe lidt
Der følger sadler og udstyr med til dem også.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
En ting er hvad HGs brugere vil give men det er slet ikke i samme lag som dem der lever og ånder for islænderen, de bliver rigtig gamle så selvom de ikke er tilredet så kan der nemt være 20 år mere i dem
http://www.joras.dk/annoncer/hoppesalg.asp Du kan få en ca ide på denne liste, om hestene kan gå igennem en dyrlæge vides jo først ved evt handel ligesom de fleste andre salgsheste
jul 2017
Hun er nærmest villig til at give dem væk gratis, det er jo sødt. Men det synes jeg bestemt ikke at hun skulle gøre. Jeg kigger på link, tak igen!
jul 2017
jul 2017
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
jul 2017
Hvad er de værd? Islændere.