732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Nikki L
Nikki L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Hvad er de værd? Islændere. Hvad er de værd? Islændere.

Hej smiley Min kærestes mor skal flytte, og sælger derfor sine 2 islændere.. De er henholdsvis 10 og 9 år gammel. Den ene som er grå er rimelig høj af en ismule at være, faktisk over gennemsnit. Den anden er rød. De er lidt rå, da den ene blev slået af en smed engang og nu er ret nervøs for mennesker - men jeg kunne sagtens komme til dem og snakke og røre og få fat i grime, ja. De virkede slet ikke rå ved mig. Men de er så heller ikke blevet brugt særlig meget til andet end bare at gå og hygge sig derhjemme. Lidt longe, og træning på fold. Den anden er ryttervant, men skal lige igang igen da de har stået stille i et godt stykke tid.

De har rødt pas, og sælges helst sammen da de ikke har været fra hinanden permanent før - men det er ikke afgørende, da de bare skal have et godt hjem hos nogen med godt styr på "rå" heste.

De er rigtig rolige, og har du godbidder så slipper de dig aldrig af syne smiley Jeg skulle også mene at den grå er til at tilride, for hun virker meget tillidsfuld og villig til at arbejde under en rolig hånd.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er de værd? Islændere.
  • #1   7. aug 2017 Hvad køn er de? smiley

Men Umildbart vil jeg sige omkring de 8000 pr. Styk så længe ingen af dem kan fremvises under rytter smiley
    Kan den ene fremvises under rytter så vil prisen stige en smule på den smiley

• #2   7. aug 2017 10.000 -plus/minus 5.000 afhængigt af stamtavlen og gangarter.

• #3   7. aug 2017 Hm.

To foldbumser, den ene bør kunne tilrides? Den anden er nervøs for mennesker - så, smed osv, kræver det bedøvelse??
    Dvs at man kun kan forvente at de er kvalificeret til at være selskab eller holde græs nede.
    De er 9+10 år. Så de har haft mange år, hvor de kun I sparsom grad har været i hænder, og jeg ville forvente at deres vaner fra en livsstil som foldbumser sidder fast indgroet. Dvs kræver mere arbejde end ungheste.

Den nervøse vil jeg gætte på, at kan sælges til slagtepris. (Medmindre den har fået medicin så den er udtaget fra konsum. Så skal ejer budgettere med DAKA og aflivning, når de vil af med den.)
    Den anden et par tusinde mere? Ved virkelig fornem stamtavle, så måske endda et par tusinde til, men hun er lidt for gammel til at trække første føl.

Sorry. Men meget lav salgspris.

• Nikki L
    Nikki L Tilmeldt:
    jul 2017

#4   7. aug 2017 Jeg tror sagtens jeg kan gøre den anden ryttervant inden salg. De er virkelig nemme at have med at gøre, så længe man ved hvad mn laver. Grunden til de har stået stille er fordi mi svigermor ikke havde behov for at arbejde med dem. Hun nød bare at se dem gå og hygge sig.

Det er to hopper smiley

• Nikki L
    Nikki L Tilmeldt:
    jul 2017

#5   7. aug 2017 De har begge haft rytter på.. Men den lidt nervøse er bare flere år siden. Den brune skulle man sagtens kunne smide sig op på uden problemer.

• #6   7. aug 2017 Billeder? smiley
    Også flere oplysninger ift stang.. Er der problemer med sommereksem?
    Jeg ville også være bekymret for hvordan huld de er i. For tykke? Begyndende forfangenhed? Alle disse ting er for mig vigtigt at få kigget på.. smiley

Mvh TT

• Nikki L
    Nikki L Tilmeldt:
    jul 2017

#7   7. aug 2017 Jeg sætter billeder ind i morgen smiley Ingen sommereksem, aldrig været syge eller haft dyrlæge til noget andet end vacciner osv.

Jeg sørger lige for at få dem målt også. Den grå er lidt tyk men ikke overvægtig på nogen måde. Hun skal bare løbe lidt smiley Svigermor har ikke tiden, så de bliver ikke trænet. De er super rolige. meget nysgerrige også. Den grå synes jeg er ret stor ifht det er en islænder. Jeg skal nok få flere oplysninger og billeder smiley

Der følger sadler og udstyr med til dem også.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #8   8. aug 2017 Prøv at få kontakt til nogen islænder mennesker, en islænder med rødt pas er flere penge værd end man skulle tro, plus de er hopper og de er langt fra for gamle til at ifole.

En ting er hvad HGs brugere vil give men det er slet ikke i samme lag som dem der lever og ånder for islænderen, de bliver rigtig gamle så selvom de ikke er tilredet så kan der nemt være 20 år mere i dem smiley så mon ikke det kan klares.

http://www.joras.dk/annoncer/hoppesalg.asp Du kan få en ca ide på denne liste, om hestene kan gå igennem en dyrlæge vides jo først ved evt handel ligesom de fleste andre salgsheste

• Nikki L
    Nikki L Tilmeldt:
    jul 2017

#9   8. aug 2017 Tusinde tak for seriøse svar! Jeg vedhæfter lige et par billeder også smiley

Hun er nærmest villig til at give dem væk gratis, det er jo sødt. Men det synes jeg bestemt ikke at hun skulle gøre. Jeg kigger på link, tak igen!

profilbillede
  • Nikki L
    Nikki L Tilmeldt:
    jul 2017

#10   8. aug 2017

profilbillede
  • Nikki L
    Nikki L Tilmeldt:
    jul 2017

#11   8. aug 2017

profilbillede
  • #12   8. aug 2017 Hvis vi skal kunne vurdere, skal vi helst have et godt sidebillede - ligesom man ser hesten fra siden ved mønstring.

• #13   10. aug 2017 Det der betyder mest for prisen er sådan set stamtavlen.

• Nikki L
    Nikki L Tilmeldt:
    jul 2017

#14   18. aug 2017

profilbillede
Kommentér på:
Hvad er de værd? Islændere.

Annonce