Dyrlæge til flaskeføl omkring Randers, hvem er bedst? Dyrlæge til flaskeføl omkring Randers, hvem er bedst?
Min familie og jeg var så uheldige at stå en morgen for 3 uger siden med et nyt føl og en mor som døde kort tid efter fødslen.
Vi tog kampen op og bestemte os for at beholde og opflaske føllet, hvilket indtil videre er gået okay, selvom vi aldrig har prøvet noget i den her dur før.
Jeg er så endt med at blive dens reserve mor, da jeg ikke skal arbejde fast som resten af flokken og alligevel er vågen om natten pga. sygdomsproblemer.
Den bette klarer sig godt, men... Hun er stadig det man definerer som et katastrofeføl og derfor er det meget vigtig for mig, at finde den bedste dyrlæge i området.
Pengene skal stadig ud af fars lomme, da det jo er hans heste, så det må helst ikke koste ham en arm hver gang.
Hvad jeg leder efter er:
- Nogle der er indenfor Randers området og som har forstand på denne slags føl, selvom hun ikke er af rideheste race, men en lille Shetlænder.
- Nogle som jeg kan føle mig tryg ved og som kan bombarderes med spørgsmål, da det jo ikke er noget vi har prøvet før.
- Nogle som ikke vil tage penge, hvis jeg ringer med et simpelt spørgsmål som f.eks. ormekur.
- Nogle som kan håndtere en mamasaurus, som er en anelse overbeskyttende og emsig omkring hendes lille pelskugle prinsesse
Har selv haft kig på Hvidsten, som jeg brugte dengang jeg selv havde rideheste, og Nørhald.
Men hvem ville i anbefale?
Og hvis i har guldkorn i ærmet omkring den her slags oplevelser og om flaskeføl, så kast dem endelig den her vej!!
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2131 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
mar 2007
Følger: 39 Følgere: 51 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 113
men det jo forskelligt hvad de har af specialer
Har også brugt nørhald men vil gerne prøve dem i Silkeborg Nørlund hestehospital når jeg skal ha føl da jeg har været derned til foredrag om det at få hoppe i fol og folingen og hvad men skal huske bagefter og de har massere af erfaring inden for det område
maj 2016
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 5
Dyrlæge til flaskeføl omkring Randers, hvem er bedst?