1.497 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

bukhov bukhov

står i et dilemme.... har fundet drømmehesten der lige er mig og kemien perfekt. den kan det jeg skal bruge den til osv men et minus den har bukhov på venstre forben... ville i turde købe den. og den den holde til ridning på sigt eller køber man sig en kæmpe dyrelæge regning oven i , hesten er 14 år.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bukhov
  • #1   5. maj 2017 Har hesten været præget af det før, hvor hårdt har den været redet før og hvad skal du bruge den til?

Min egen har en bukkehov. Hun har aldrig været præget af det, bliver 8 i år, og er blevet presset for at se om hun ikke ville kunne holde. det eneste der er, er at hun kun vil kunne blive forsikret med forbehold for dét ben - dvs hvis hun fik skade på det ben, ville forsikringen ikke dække.
    Min bliver brugt til dressur på L niveau og småspring - dyrlæge og smed sagde god for at hun måtte springe, da vi var i tvivl om hun kunne holde. Men hun har stærke ben og bare hun har sko på, er der ingen problemer i hovene. Så intet problem der smiley

• #3   5. maj 2017 den har været brugt til alm. dressur ridning. den er 14 år og jeg ville skulle bruge den til let dressur og hyggeridning og tur ridning. den står sådan her

profilbillede
  • #4   5. maj 2017 Jeg ville godt turde købe den, send billedet til din smed og snak med ham, samt få den tjekket som minimum klinisk af dyrlægen smiley

• #5   5. maj 2017 Min har også bukkehov, men har ingen problemer med det.. Hun går pt dressur på LA-niveau og skal da gerne op på mindst M smiley

Jeg ville godt turde købe den smiley

Snak evt med din smed om det, måske kan han lave den pænere smiley

• #6   5. maj 2017 Nå hesten har den alder og du skal fortsætte samme brug af ham jah så ville jeg godt =)

• #7   6. maj 2017 Der er altid en risiko ved at købe en hest med benstillingsfejl og der vil være øget risiko for at der opstår en skade. Bukkehov opstår fordi hesten på et tidspunkt i sit liv ikke har stået korrekt og opstår 99,9% af tilfældene i hestens første leveår. Det kan skyldes dårlig/manglende smedarbejde, medfødt for korte sener, uhensigtmæssig benstilling ved græsning (fx et ben langt fremme og et ben langt tilbage så den kan nå græsset) eller sågar en hovbyld.

Det er selvfølgelig svært at vide ud fra billedet hvad udgangspunktet har været og den kan have være meget værre, men hoven på billedet er meget stresset (pga bølgede vækstringe) og på trods af at hesten står i blødt underlag, er det meget tydeligt en ganske regulær bukkehov. Rideheste med denne lidelse har ofte problemer med takt og kan tit have skulder/kryds problemer i og med skridtene ikke kan afvikles ensartet pga en "kort" og en "lang tå" og dermed skabe asymetri i kroppen. Kig derfor grundigt på hestens muskelsætning -er den ensartet både på overarme, skuldre, omkring toppen af skulderbladet samt kryds og hofter. Er der asymetri i muskuleringen skal du påregne noget "opretning" (kiropraktor/massør/fys) og så er det uhyre vigtigt at have en god smed!

Med sådanne heste plejer jeg at ligge rollersko (uden optå) på, hvor den ene sko ligger fremme i tåen på den stejle og langt tilbage på den lange/normale hov. Dermed skabes en mere ensartet overrulning og kan derved imødekomme mange af de problemer flok oplever i ridningen fx med "stiv skulder", uvilje til at bøje til den ene side, skyde skulder, utaktfast osv.
    Derudover er det meget vigtigt at den holdes nede i dragten og heste med bukkehov plejer ikke at gå længere end 5- max 6 uger i min kundekreds, da dragten vil have tendens til at blive meget høj.

Hilsen en smed:-)

Kommentér på:
bukhov

Annonce