hvilken behandlingsform? hvilken behandlingsform?
Hej Hg.
Jeg står pt. med en pony der ikke er glad for at gå i rigtig galop på den ene volte, og enten sætter i kontra eller krydsgalop i stedet.
Jeg vil gerne have en form for behandler ud og kigge på ham, men er lidt i tvivl om hvem der ville kunne hjælpe.
Ville en massør overhovedet kunne hjælpe her? Eller Kranio Sakral måske?
Vil også rigtig gerne have anbefalinger af hvem jeg eventuelt kunne bruge. Bare det er en der kan komme til vestsjælland, og ikke koster vanvittigt meget.
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 17
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.068
Kiropraktor ville jeg aldrig bruge, uden først at have fået hesten gået igennem af en af de ovenstående, samt blevet henvist herfra.
Kranio Sakral kan du også bruge, de er meget blide i deres teknikker, men alligevel kan det hjælpe utrolig meget - de kan dog ikke udrette ligeså meget som fx de 2 ovenstående, da de ikke masserer traditionelt, og derved ikke får "skilt ad" de sammenklistrede muskelfibre
Jeg kan godt komme med en grundigere forklaring på de forskellige, hvis du ikke har noget imod af det bliver ret nørdet?
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Well. De fleste massører kan kun massere dvs. ikke rette skævheder og låsninger.
Jeg har selv brugt både fys, osteopat og kranie sakral, samt fysiurgisk hesteterapeut til min pony. Min pony bryder sig bedst om kranie sakral , da hun ikke er til voldsomme bevægelser og knæk
Så det er en smags sag hvad man vælger, alt efter hvad der duer for hesten og en selv :o)
apr 2009
Jeg ved at de, som er uddannet hos Axelssons, også får lov at arbejde lidt i skelet, ikke nær så meget, men i hvertfald Si-led og halshvirvler.
Så det er nok lige omvendt (Krikken) at det er de færreste massører som IKKE abejder i skelettet
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
De jeg har mødt, har ikke kunne ledmobilisere. Her på Fyn.
Så vidt jeg husker, er det en uddannelse fra Happy Horse Center.
Så du har muligvis ret men ikke lige på Fyn. Der kan de fleste der er uddannet massør ikke ledmobilsere medmindre de har taget ekstra kurser i det. Fx afholdte Vibeke Lønskov et kursus i SI led mobilisering som nogen deltog i, at det så var elendigt, er en anden ting.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
apr 2009
Center for Dyreterapi og Axelssons er bare de 2 mest kendte og anerkendte uddannelses steder, jeg kender ikke nogen som har uddannet sig andre steder end dér, så derfor jeg tog udgangspunkt i disse
Ærgerligt at ikke alle massageskoler lærer i skelettet også, jeg synes ihvertfald det er MEGA spændende, og synes det giver så meget mere, som supplement til massagen
apr 2009
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 130 Svar: 1.241
hvilken behandlingsform?