804 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Fra boks til løsdrift - tilvænning af græs Fra boks til løsdrift - tilvænning af græs

Hej med jer smiley
Nu er min løsdrift snart færdig, så jeg regner med at kunne tage min hest hjem til maj.. smiley
Jeg vender og drejer hvordan, jeg tilvænner ham til græs, når han kommer "direkte" i løsdrift.. Der er begyndt at komme græs på den fold han går på nu, men jeg er ret sikker på, at det ikke er nok til, at vænne ham til det.. Min dyrlæge anbefalede mig en mundkurv, efter han var forfangen i foråret '16 (han blev forfangen af wrap).

Jeg har mulighed for at lave næsten alt til dem (jeg køber en shetlænder til at holde ham med selskab), mindre fold, lukke dem inde om natten osv..

Hvordan ville I gribe det an?
Jeg ringer selvfølgelig også og snakker med min dyrlæge om det.. smiley

Pft

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra boks til løsdrift - tilvænning af græs
  • #1   11. apr 2017 Jeg har gjort det at jeg har lavet en inderhegn på den ene fold, så der er en "fold i folden" og så en bred sti hele vejen rundt. Den midterste fold kan jeg så lukke helt af for, og jeg kan dele den op, og lave stribegræsning så hestene vænnes til græsset i et fornuftigt tempo. Jeg har lavet flere indgange, så jeg kan veksle imellem hvor jeg åbner op. Det får hestene til at bevæge sig rundt for at undersøge om og hvor de kan komme ind.

• #2   11. apr 2017 Det lyder vildt smart, men er ikke sikker på jeg helt kan forestille mig, hvordan det ser ud.. smiley Hvor stort et areal vil du sige at de så har at græsse på?

• #3   11. apr 2017 Jeg vil lave en jordfold og en græs fold og så lukke dem på græs nogle timer og så retur til jord folden i starten indtil de er til vendet græsset smiley

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #4   11. apr 2017 Jeg har vandrefold, samme system som en anden beskriver. En sti langs underkanten af folden, og så stribegræsser jeg dem hen over sommeren. Det kræver dog, at man supplerer med stråfoder.

• #5   12. apr 2017 Okay.. smiley Men hvad areal snakker vi her? Altså hvor mange kvm græs vil I sige de går på? Og hvor "hurtigt" øger I adgangen?

Kommentér på:
Fra boks til løsdrift - tilvænning af græs

Annonce