{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Longegjord - hvilken ville i vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg har pt. kik på 2 longegjorde men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken der er bedst.
Samt hvordan de er i størrelserne.
Så derfor ville jeg hører om der var nogen herinde som har erfaringer med de her to eller bare kan vejlede mig lidt i valget af gjord.

Begge to er fra Horze

Denne er en Harry Horse Luxe longegjord, med 12 ringe(2 i gjorden)
Fordelen er at denne er i neopren.
http://www.horze.dk/gjord/harryshorse-luxe-longegjord/308942.html?color=BL

Denne er en Horze Spirit Longegjord med et ukendt antal ringe, men kun en i gjorden.
Samtidig har den frotte i stedet for neopren, hvilket jeg tænker er væsentlig sværre at gøre rent?
http://www.horze.dk/longering/horze-spirit-longegjord/10812.html?color=BL

Gjorden vil skulle bruges på en meget fint bygget travhest på 157 smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longegjord - hvilken ville i vælge?
  • #1   19. mar 2017 Jeg har den fra Horze, og den er fin nok, men ikke en jeg vil anbefale.
    Jeg har en veninde, hvis hest er i gang med behandling af Maja Guldborg, og hun har samme longegjord, og Maja anbefalede den ikke, fordi den trykkede over det hele (håber det giver mening), og kan derfor være i vejen ift. muskulaturen.
    Så derfor vil jeg mene, at den fra Harryshorse er bedre, men man skulle ifølge Maja også være opmærksom på vægten, men det er jo desværre ikke til at vurdere udfra et billede.

• #2   19. mar 2017 Jeg syntes umiddelbart den fra Harryhorse ligner en som er bedre "formet" efter hesten end den fra Horze. Så kunne forestille mig den ligger bedre

Men det er dejligt at hører nogle erfaringer. Det bekræfter mig at købe den fra Harryhorse smiley

• #3   19. mar 2017 Jeg har den nederste og den er håbløs. Den trykker på ryggen og den bliver meget hurtigt snusket. Gjorden og spænderne er i utroligt dårlig kvalitet og den er ikke til at spænde med den gjord der sidder på. Desuden glider den rundt. Den kan slet ikke anbefales.

• #4   19. mar 2017 Okey, nu er jeg slet ikke i tvivl om jeg skal have den første(harryhorse)

Nu skal jeg så bare finde ud af hvordan størrelsen er på den smiley Kan ikke rigtig finde ud af om jeg skal bestille den i full eller cob

• #5   19. mar 2017 Har du evt kigget ved Hööks? Jeg har en derfra, og den er jeg SÅ glad for, den har også "puder" så den ikke trykker på rygsøjlen, hvilket jeg finder meget vigtig. smiley
    Min er efterhånden 10 år gammel, og den holder bare!
    Den har været brugt på alt fra ponyer, små heste til store heste, uden problemer. smiley

• #6   19. mar 2017 Pimp: Ja det har jeg, men syntes at 500 kr. er meget for en longegjord smiley

• #7   19. mar 2017 Det er det, helt bestemt, men jeg lover dig, den er alle pengene værd. smiley
    Min er brugt næsten dagligt i 4-5 år, og den ser dårligt brugt ud. Hvis jeg nogensinde skulle skifte den ud (hvilket nok først sker når den på et eller andet tidspunkt ikke kan mere), skulle det være til en i læder. smiley

Men af de 2 du har fundet der, havde jeg også valgt den fra HH, den ser ud til at have en smule rygsøjle frihed (om billedet snyder og den reelt har mere skal jeg ikke kunne sige), den anden ser alt for, lallet ud. smiley

• #8   19. mar 2017 Tjae jeg har overvejet den, men den bliver simpelthen for dyr til den mængde af træning jeg får den brugt til smiley

Men tror også jeg køber den fra HH

• #9   19. mar 2017 Ja hvis det kun er noget man skal bruge en sjældent gang i mellem, så kan jeg godt se det er rigtig mange penge at smide. smiley
    Jeg har som sagt brugt min rigtig meget, til både longering og line arbejde. smiley

• #10   19. mar 2017 Det er nemlig det smiley
    Havde jeg vidst jeg kom til at bruge den meget havde jeg lagt pengene uden at tænke så meget over det. Specielt fordi jeg ved det Hooks har plejer at være godt

• #11   19. mar 2017 De har rigtig mange fede ting! Jeg har gennem årene haft rigtig meget derfra, og har været super glad for det hele. smiley

• #12   19. mar 2017 Jeg tror næsten alt af mit er derfra. Før generelt er det god kvalitet til Okey penge i forhold til Horze og mange andre steder ??

• #13   19. mar 2017 Det er også min opfattelse. Jeg har haft nogle få trenser derfra, af de helt billige til omkring 100, de var lidt pap agtige, men generelt rigtig fine ting. smiley
    Jeg har i hvert fald kun været godt tilfreds med det jeg har derfra. smiley

• #15   19. mar 2017 Er ikke rigtig fan af nogen af dem du har linket, men kan self ikke huske hvilken jeg bruger..
    Men af de to klart den øverste, den anden ligger virkelig dårligt, og kan finde på at rutsje rundt på hesten (kommer an på hvordan du longere) men jeg har prøvet et par gange at den har kørt lidt rundt på hesten!
    Så ja den første ligger bedst, også fordi der er gjort plads til rygsøjlen

• #16   19. mar 2017 Team Birk&Malene: Det er efterhånden meget klart jeg vælger den øverste.
    Har ikke penge eller lysten til at gå ud og smide meget mere efter en longegjord, som jeg ikke kommer bruge helt vildt meget smiley
    Men mange tak for dine erfaringer.

• #17   19. mar 2017 Som der også bliver sagt er ingen af de to helt optimale, dog er den første bedre da den har puderne. Nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men jeg vil anbefale dig at finde en med lidt større puder, for den bliver ikke løftet nok til at komme fri fra ryggen - i hvertfald ikke på alle heste. Alternativt kan du købe en pad til longegjorden, kan anbefale den fra Equiscout, den er af memoryfoam og koster vidst omkring 250 kr. smiley

• #18   19. mar 2017 Frida: jeg har en pad liggende hvis det bliver et problem smiley så det er ikke det store problem

• #19   19. mar 2017 Så er det jo super smiley

Kommentér på:
Longegjord - hvilken ville i vælge?

Annonce