795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hidalgo valencia 2 vs. valencia 2 spezial Hidalgo valencia 2 vs. valencia 2 spezial

Hej HG! smiley

Jeg har søgt og søgt - og kigget og kigget... Men jeg kan ikke rigtig hverken finde et sted at læse det, eller se forskellen på billeder. Så nu tænkte jeg, at nogle af jer måske ved det..

Jeg kunne rigtig, rigtig godt tænke mig en Hidalgo en dag. En af de spanske. Jeg har en hest, der skal have en nogenlunde kort sadel.
Nu har jeg så faktisk fundet en ret billig én, men der er noget, jeg er i tvivl om...

Jeg har forelsket mig i valenciaen. Jeg er nemlig mest til det enkle - og det må man sige, at den er. smiley Men hvad er egentlig forskellen på Hidalgo Valencia 2 (evt. shorty) og Hidalgo Valencia 2 Spezial. Hvilken forskel gør "Spezial" i navnet?

Nu håber jeg, at jeg kan finde en herinde, som også har undret sig på et tidspunkt, og derfor kan hjælpe! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hidalgo valencia 2 vs. valencia 2 spezial
  • #2   4. mar 2017 du kan evt spørge Katrine fra klassisk dressur. hun ved det smiley

• #3   4. mar 2017 Tak. smiley Det må jeg prøve.

• #4   4. mar 2017 Jeg har en special. Jeg mener sadelklapperne er kortere end på den 'normale', er dog ikke hundred procent sikker også er der vist lidt flere dekorative detaljer

• #5   5. mar 2017 Tak! smiley
    Er du glad for din? Hvordan er den at sidde i?

• #6   5. mar 2017 Jeg er ultimo glad for min. Elsker den! Hvis du bor i nærheden må du gerne komme og prøve den på min hest smiley

• #7   5. mar 2017 Haha, tak for tilbuddet! smiley
    Jeg bor på Fyn, så det gør jeg desværre ikke! smiley Men jeg vil gerne høre, hvad du tænker, at den fungere som.. Kan du ride alle discipliner i den? Er den rar at sidde i? Bliver du presset ind i en bestemt måde at sidde på?

• #8   5. mar 2017 Nå okay, kan nemlig ikke se det på min app. Jamen jeg rider ALT i min. Jeg synes man er meget fri i sædet (hvilket jeg bedst kan lide). Mener man kan udskifte knæstøtten hvis man ønsker større. Jeg springer ikke høje ting i den. Også skal man i starten vender sig til de 'puder' der foran og bagpå. Man har en anden form for kontakt i den. I starten var log meget om overfor den mht skovture og sådan, men den ligger bare godt på min hest også har jeg den jo for at bruge den. Jeg skal i stalden senere så tjekker lige med de knæstøtter

• #9   7. mar 2017 Tak for svaret! smiley Det er i hvert fald dejligt at vide, at man er rimelig fri i sædet. Det kan jeg bedst lide! smiley Og at kontakten er god er også godt.. Det kan jeg også bedst lide. smiley

Jeg har fået svar fra Line fra Flexisadler ift. forskellen. Nu skriver jeg bare lige, hvad hun skrev, for hvis andre finder tråden en dag, er det rart nok at svaret står her. smiley

Hun skrev: " Forskellen på valencia 2 og spezial er at spezial er produceret i Europa og den almindelige I Indien eller Pakistan.
    Det er vist ikke den officielle forklaring, men sådan tror jeg det hænger sammen.
    Læderkvalitet og finish plejer i hvert fald at være bedre på spezialmodeller."

Men jeg må næsten også sige, at hvis der ingen forskel var udover sadelklapperne og dekorative detaljer - så var den dælme også godt betalt, den Spezial der.. smiley Jeg synes, at jeg har læst, at den har en nypris på omkring 15.000 kroner (i hvert fald der, hvor jeg har kigget :p), hvorimod ikke-spezial kan købes for omkring 8000 kroner. smiley

• #10   7. mar 2017 Jeg har kun min fordi den var den der var til salg. Jeg fik den fra Sverige til 5000 plus fragt. Brugt Max 10 gange da hesten blev aflivet. Så jeg har heller ikke været i nærheden af de 15kg. Jeg tjekkede sadlen i går og man skifter let knæstøtten pga et velcro system

Kommentér på:
Hidalgo valencia 2 vs. valencia 2 spezial

Annonce