{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Salgsannonce - Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg har desværre gået i ret lang tid og tænk på om jeg skulle komme af med mine ponyer, jeg elsker dem utrolig meget men jeg må desværre erkende at lysten ikke helt er der mere og egentlig ikke har været der i lang tid.

Så nu til spørgsmålet, hvordan skriver man lige en salgs annonce og hvad skal man skrive der i? Og hvordan håndtere man frygten om at hesten ryger til en dårlig ejer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgsannonce - Hvordan?
  • #1   16. dec 2016 Jeg henter inspiration fra andres annoncer, omformulerer hvad jeg kan bruge og samler det så. Man skal sørge for at det ikke bliver for langt, for det er der ingen der gider læse.
    På heste-nettet kan du søge på andre heste ud fra dine hestes kriterier og så kan du finde en rimelig pris og få inspiration til dine egne annoncer.

• #2   16. dec 2016
    Alt andet end at skrive " det er med et blødende hjerte ", det er bare "turnoff" i en salgs annonce. Man kan selv regne ud, at folk der sælger deres hest, sjældent gør det frivilligt og er glad for at de skal af med hesten.

" Jeg forbeholder mig ret til at vælge mellem købere " - ja, selvfølgelig, du er sælger for dælen. Så den linje, behøves heller ikke med.

Start ud med "kolde facts" Fx højde, alder, køn, niveau i spring og dressur og andet relevant der kan beskrives i facts ( som det øverste der er på hesteprofilerne på HG ).

Og uddyb så under, men undlad en hel roman :o)

• #3   16. dec 2016 Tak smiley Følte bare lige der var brug for lidt vejledning for jeg har aldrig skrevet en annonce før xD

• #4   16. dec 2016 Du er velkommen til at sende dit udkast til mig, hvis du er interesseret smiley

• #5   16. dec 2016 Sørine: Uh tusind tak! Det vil jeg helt klart smiley

• #6   16. dec 2016 Enig, skriv fakta først - hvad kan køber regne med at få? Dernæst temperament osv. Du kan sagtens uddybe, men tænk på at det skal ses som et samlet, hurtigt overblik. Skal dette så uddybes yderligere kan interesserede kontakte dig. Hvis du er bange for, at du ikke får alt med (hvilket jo er umuligt), så er det altså heller ikke nogen dødssynd at skrive noget ala: "interesserede kan ringe på xxxx for en uddybende samtale om ham/hende" (selvom det er obvious) smiley

• #7   16. dec 2016 Fakta for oven

Hvad du nu har at fortælle om hesten.. stævner? Temperament, oplevelser

Fejl og hvad der ellers hører der under.

Kontakt oplysninger.

Så har du en overskuelig og indbydende annonce. smiley

• #8   16. dec 2016 Øv Kailie, det er jeg ked af at læse :(.
    Er desværre dårlig til sådan noget annonceværk..

• #9   17. dec 2016 plejer bare at skrive informationen om hesten, beskrivelse af den hvordan den føles at arbejde med. og at levering koster ekstra og skal forudbetales smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #10   17. dec 2016 Er enig i alt det ovenstående, men lad være med at skrive alverdens krav om foder, opstaldnings forhold, hvor stor sadel må være, hvor stor rytter må være, hvilken type ridning den sælges til, du må stole på at ingen anskaffer sig en hest for at give den et dårligt hjem, og hvordan de rider er jo op til køber. Når hesten er solgt så er,det,alligevel ude af dine hænder.

Personligt ville jeg slet ikke ringe eller skrive på en annonce med krav om dette og hint.

• #11   18. dec 2016 Hold det kort.. Få de vigtigste detaljer med, og så kan man altid uddybe når folk ringer.

Jeg kan også blive lidt... "!#?@ ... over sætningen: Sælges kun til blivende hjem. Det er jo langt de fleste der køber heste for at beholde dem. Men ting kan ændre sig - der er jo også en grund til man vælger at sælge i første omgang.

Samtidig, så få taget nogle gode billeder af ponyerne. Hovedbilleder, opstilling fra siden og evt. ridebilleder hvis de er kørt til.. Et billede fra løsdriften med dækkener med mulerne begravet i høet sælger bare ikke.

Jeg læser også gerne et evt. udkast igennem hvis det skulle have interesse..

• #12   18. dec 2016 Billeder der understøtter det du skriver er en rigtig god idé.

"Tilkørte" Billede med vogn
    "Miljøvandte" Billede på tur eller med f.eks. en FARLIG genstand
    "Børnevenlige" billede med børn

Boom. Så ved folk at du tager det seriøst. Ofte kan man læse lange romaner om de fantastiske gangarter hesten har, og det eneste billede er et sløret i skridt, selvom det var traven der blev fremhævet..

Kommentér på:
Salgsannonce - Hvordan?

Annonce