1.444 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Seneskade - Tilskudsfoder Seneskade - Tilskudsfoder

Hey alle heste kyndige mennesker

HJÆLP til seneskade

Jeg står i den situation, at min skønne araber tilbage i marts fik sig en seneskade på den ydre bøjesene på forbenet. Jeg er så småt begyndt med genoptræningen efter henvisning fra dyrlæge i form af skridtturer. Mit problem er at min kære dame er en ældre en på 21 år og i den tid senen har fået ro, har den trukket sig sammen og vil ikke rigtig blive elastisk igen. Det resultere i at hun ikke træder rigtig igennem på benet. Hun er ikke påvirket af det og er stadig ligeså fremadgående og frisk som før, men det gør mig alligevel lidt urolig.
Hun har fået tilskudsfoderet StrongJoint i lidt over en måned nu, men jeg synes ikke der er sket det helt store.

Så mit spørgsmål er om nogen af jer har erfaring med produktet: EKYflex Tendon Repair
Eller evt et andet produkt med lign. virkning!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seneskade - Tilskudsfoder
  • #1   5. dec 2016 Jeg vil råde dig til at spørge din dyrlæge, hvad du kan give hende af tilskud som rent faktisk har en virkning.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #2   5. dec 2016 hvis senen er for stram vil en fysioterapeut eller anden behandler kunne hjælpe smiley

• #3   5. dec 2016 Er du sikker på, at skaden ikke er gået lidt op igen?
    Det vil et scanningsbillede kunne afgøre

• #4   5. dec 2016 Da min hest stod med en meget alvorlig gaffebåndsskade, havde jeg en alvorlig snak med min dyrlæge om div tilskud.
    Hans svar var at der er INGEN beviser for at de overhovedet virker, så han synes at jeg skulle sparer de penge.......

• #5   5. dec 2016 Karin: Ja okay, det havde jeg ikke tænkt over smiley

JH: Det er på intet tidspunkt blevet hverken værre eller bedre, så tror ikke skaden er gået op igen.

AMT: Tak for råd! Det vil jeg undersøge! Har også overvejet aquatrainer da jeg har muligheden lige ved siden at mit opstaldningssted, og har hørt det skulle være rigtig godt for massage af senerne og div.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #6   5. dec 2016 laura: den dkal have manuel behandling for at senerne kan strækkes smiley

• #8   6. dec 2016 Enig med Karin J i forhold til tilskud. Strongjoint som du giver er så vidt jeg ved udelukkende til led, og vil derfor ikke hjælpe en sene - ret mig hvis nogen ved noget andet.
    Jeg vil tjekke og være 100 % sikker på at dyret er dækket ind med vitaminer og mineraler så kroppen har de optimale byggesten, og evt. give en microvital eller lignende til at fylde eventuelle tomme depoter op.
    Jeg synes vandtræning lyder super godt, da der trænes med god intensitet men lav belastning, men jeg ville høre min dyrlæge om hyppen var klar til det. Jeg kender flere som har haft gavn af vandtræning også efter seneskader smiley

• #9   14. jan 2017 Mit bedste råd er at få en dygtig fys ud (Cecilie Stadler er jeg glad for) og hør evt med hende om aquatraining kunne være en god idé ???

• #10   14. jan 2017 Jeg er fuldstændig enig med Lisette, jeg tror heller ikke tilskudsfoder vil have nogen effekt udover på din tegnebog. og men at finde årsagen, kan være at lede som en nål i en høstak.

Min den gamle pony havde fået en kraftig skade i gaffelbånde, som dyrlægen mente tog mindst 7 måneder, men efter 5 måneder fik jeg ok til at ride igen.

En senes blodtilførsel er meget dårlig, derfor tager det så længe at hele op. men ved at holde den varm, kan du øge tilførslen. Så jeg pakkede benet ind i lammeskind med bandage på, når han stod på stald. Gamacher på folden. dengang var BOT ikke opfundet, men det vil jeg klart anbefale i dag.

Derudover fik han grødomslag. (tog noget korn, hældte det overmed varmt vand, puttede det i en frysepose (kun det varme korn, vandet hældte jeg fra). satte det fast om benet med en bandage. Dette gentog jeg et par gange om dagen.

Jeg brugte også div. varmecremer, og healing (kan selv gøre det)

Det korte af det lange var, at jeg pillede flere måneder af hans sygdomsperiode ved denne behandling, selv dyrlægen var forundret over den hurtige healing af senen.

Derefter husk en meget langsom genoptræning. Jeg skridtede kun de første 2 måneder. Men jeg fandt aldrig årsagen, man han blev ridehest igen. smiley

Kommentér på:
Seneskade - Tilskudsfoder

Annonce