Hønet eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hønet? Jeg har tre små shetlandsponyer som går ude hele året rundt. De har dog et skur de kan komme ind i. Min hoppe, som fik føl i sommers er meget "mad agressiv" . Når jeg giver dem hø, jager hun både sit føl og min hingst væk, og så vil hun have det hele for sig selv. Det samme gælder når de skal have foder i deres trug, der kan hun spise af tre af gangen, her er jeg dog begyndt at binde hende så hun kun kan nå sin egen...
Men sagen er, at jeg ikke kan binde hende når de skal have hø, så jeg havde tænkt at få to hønet til hver hjørne af skuret, så hun ikke kan tage det hele selv? Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger og erfaringer først? ?
Billedet er af hele flokken, hoppen er den sorte.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
maj 2016
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 383
Og ellers ville jeg tage hoppen ind og give hende høet alene, så de andre kan få lov til at spise på folden, hvis man ikke kan rykke på nettet ??
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Bildæk er lavet af vulkaniseret gummi støbt om et gitter af ståltråd.
Når gummiet bliver mørt vil det tabe ståltråd stumper. Det kan dyr sagtens æde med stråfoderet, og så bliver dyrlæge til dyr læge...
Hvis du ikke er tryg ved hønet så køb et par høhække og stil op på marken.
Evt så der er strå flere steder end der er heste. Så kan hoppen presse andre dyr væk og de kan gå til en anden bunke.
Ja, høhække er dyre. Men på sigt er det dyrere at lægge stråfoderet på bar jord pga kæmpe spild...
Det er hvad jeg ville gøre.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Min oplevelse er at hvis du har heste der let viger for andre, så vil to hønet ikke løse det - fordi en hest let kan vogte over 2-3 ad gangen, hvis bare de er i nogenlunde afstand over hinanden.
Så hvis du har mulighed for det, er det en del bedre og hænge dem rundt på folden forskellige steder og inde i læskuret - så er der muligheder forskellige steder.
maj 2016
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
Hønet eller ej?