{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

"os med ungdyr" ventetiden {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften måske siger lidt om så tænker jeg ofte på om jeg er den eneste med plag/ungdyr som ikke har et ridedyr ved siden af..

er der nogle af jer andre der ligesom jeg venter og venter og venter på at superbabyen skal vokse sig stor og stærk til at begynde til ridning? ?

hvad gør i for at undgå at vride nakken om når i ser en komme ridende i hallen eller på banen??

For mig føles det lidt som et spark i mellemgulvet af længsel og savn...

har i det også sådan? og hvor gamle er jeres ungdyr samt hvor længe har i haft dem??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "os med ungdyr" ventetiden
  • #1   22. okt 2016 Jeg har ikke ungdyr, men vil bare lige sige, at jeg synes din hest på billedet her har et helt fantastisk mildt udtryk i øjnene. Meget fin sag! smiley smiley

  • #2   22. okt 2016 Der har jeg været i mange år (men er det ikke længere). Jeg savnede faktisk ikke at have ridehest, da jeg lavede en masse jordarbejde for at forberede hende til at blive ridehest smiley Og jeg kan godt sige dig, det gav pote! Idag har jeg den bedste ridehest, der kan klare alt hvad jeg byder hende! Til trods for et sensitivt sind og hidsigt temperament.
    På billedet her er hun 3 år og går i lange liner i skoven.


    profilbillede
  • #4   22. okt 2016 Jeg har jo været der før, og har jo også et ungdyr nu. Jeg havde heldigvis muligheden for at låne pony og Islændere når ridelysten meldte sig. Det benyttede jeg mig ikke ret meget af..jeg brugte også tiden på at træne Tindur med diverse ting smiley Jeg kan dog pga. Hans sind ikke sige om det gav pote..(ift. Trafikken) men ift. Ridningen gav det rigtig meget pote smiley
    Her er Tindur 2 år smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #6   22. okt 2016 Jeg har en lille en på 2,5 år, så der går lige halvandet år inden hun startes op. Jeg er så så heldig at have en at ride på i mellemtiden, så det hjælper jo lidt på det. Men jeg glæder mig da stadig smiley
    Jeg har selv avlet hende og hun blev lige som ønsket, så det var dejligt smiley


    profilbillede
  • #7   22. okt 2016 Det er måske ikke helt det samme, men nu har min pony stået skadet i et halvt år. Derfor har jeg heller ikke redet og jeg savner helt bestemt at ride! smiley

    profilbillede
  • #8   22. okt 2016 Jeg har jo min basse på 1,5 år.
    Jeg har haft ham fra han blev født.
    så jeg kender godt det der med bare at vente på at han skal blive ridehest.
    jeg har dog også to basser som egentlig bare skal trænes op for at kunne rides.



    profilbillede
  • #9   22. okt 2016 jeg er så kommet i gang med at ride nu, men ellers så gik jeg bare et år+ og legede med "min" plag. Hun er 2 nu.
    Har gået en hel del ture med hende, vænnet hende til trafikken, og nu er jeg begyndt at gå ture med hende for lange liner.
    Ellers har jeg bare brugt en masse hyggetimer med hende.


    profilbillede
  • #10   22. okt 2016 Jeg har en hoppe fra 2014, som jeg virkelig også glæder mig til at sætte mig op på. Jeg rider en gang i mellem på en anden, men det er jo ikke det samme som hvis det var ens egen smiley Jeg har haft hende siden hun var 1 år og 8 måneder, og har tænkt mig at begynde at sætte mig op og skridte nogle turer i skoven til foråret når hun er fyldt 3. Så et halvt år endnu, og så kan jeg i det mindste sætte mig op på hende smiley Jeg tager det ikke så tungt at se andre ride, det er jo mit eget valg at have anskaffet en baby, og må derfor acceptere de vilkår der hører med sådan én smiley

  • #11   22. okt 2016 Min er 4 år, har haft hende altid. Har dog været oppe på hende 10 gange eller sådan noget, men hun vokser og er ikke klar 100 % mentalt, så vi laver bare en masse jordarbejde og klargøring til rideverden.
    Men nu er hendes mor heldigvis startet op som ridehest, så gør heldigvis ikke noget Leonora ikke er klar endnu ??


  • #12   22. okt 2016 Jeg har haft hest siden jeg var 16 år Ca og har redet for flere forskellige dressur salgs stalde og stutterier samt haft heste i ridning privat også.. jeg har aldrig før 2014 stået uden ridehest hehe så det at købe sådan en lille babymule var helt nyt for mig ?? jeg har også lavet en masse jordarbejde og vil altid gøre det. Har jeg gjort med alle ridehestene også da det netop som en skrev giver en anden samhørighed. . jeg har haft Solero siden han var 3 mdr gammel og købte ham sammen med hans mor. og han er blevet en fantastisk hest. Alle der møder ham er vilde med ham netop fordi han er så mild og rolig.. jeg kan gøre alt med ham . Men jeg kan godt mærke at det ikke at have egen ridehest er hårdt.. nu underviser jeg private og har taget mig selv i når jeg står på midten at ønske jeg selv sad i sadlen hehe sådan har jeg alligevel aldrig tænkt før.. og som en skrev det at vente og vente kan føles som evigheder og så pludseligt går det stærkt. . men bliver 3 år til sommer og så der kun et år tilbage til han skal tilrides. . jeg har desværre ikke råd til at have 2 heste pt. men planen var da jeg købte ham at jeg ville have en lånehest ved siden af indtil han blev gammel nok. Både for at have ridningen som min terapi men i sær også for at holde mig i rideform og kondi til at sætte ham igang til den tid Men ja der skal være penge til det hele smiley planen var at vi skulle i gang med lange liner men ungdyret har self en størrelse lige nu der ikke passer nogle trenser haha en cob er håbløst for lille i næsebåndet og en full bliver håbløst for lang i kindstykkerne ???? men ihh hvor jeg dog knuselsker den lille skid. Han kan være en rigtig hystade med nogle ting og andre der er han helt cool.. så jeg er noget spændt på at se hvordan ham bliver at tilride haha

  • Natascha ML
    Natascha ML Tilmeldt:
    okt 2014

    Heste: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #13   22. okt 2016 Jeg har godt nok noget at ride på, men derfor glæder jeg mig stadig afsindigt til at begynde at tilride min plag. Han bliver 2 år til januar, så der går lige + et år endnu. Det er så spændende om de kan indfri éns forventninger eller om man skal sætte helt andre mål smiley

  • #14   22. okt 2016 Ja præcis. Jeg sværger alle dem der har set ham og sådan som dyrlæger, kiropraktorer, laser behandlere og veninder er ved at blive sindssyge pga alt mit evindelige bekymrede bavl om at han nok ikke bliver stor nok, han er meget springbetonet, vokser ikke nok, har helt sikkert både KS , spat, Adams krog , mus og er fransk stillet.. haha de bliver ved med at sige jeg skal slappe af og han self bliver præcis som forventet og tilpas stor og sund og rask. . meeen ja jeg synes hele tiden jeg ser alle fejlene selvom der overhovedet ikke er noget der bekræfter det.. ????

  • #15   22. okt 2016 Uha kan næsten ikke holde vente tiden ud mere. Hun bliver 2,5 her d. 30. så lidt tid endnu inden tilridningen. Hun er efter min hoppe, så har haft hende siden fødslen smiley Hun var nøje planlagt efter min hoppe så skulle gå på pension til næste år(når hun bliver 3), men i dec/jan pådrog hoppen sig 2 fold skader med 14 dages mellemrum, så der var løbet ligesom kørt smiley Men glæder mig vildt meget til at sidde på hende engang smiley


    profilbillede
  • #16   23. okt 2016 sikke en skønhed Ditte E smiley ja jeg synes altså det er rigtig svært at holde ud... Når man i mere end 8 år har været vant til at ride mellem 8 og 10 heste om dagen til at have kun sin egen og så til slet ingenting ?? puuha

  • #17   23. okt 2016 Har 2, og den ene kan jeg ride på smiley
    Den anden på 2, gik der i starten en masse tid, med almindelig opdragelse. Ellers er hun slæbt med til en masse skuer og shows. Vi er en gang om måneden afsted til miljøtræning i forbindelse med showteamet. Vi går ture både i træktov, lange liner, og som håndhest. Har også kørt hende med på stranden.

    Så ser ikke ventetiden som et problem, bruger tiden på at gøre hende en knald dygtig og stabil hyp smiley


    profilbillede
  • #18   23. okt 2016 Åh, jeg synes dælme også tit at ventetiden er hård smiley Til næste august regner jeg med at gøre ham ryttervant, men han skal først rides rigtigt til foråret 2018.
    Jeg bruger tiden på en masse gåture, miljøtræning og lydighedstræning. Men jeg glæder mig sådan til at kunne sidde deroppe!


    profilbillede
  • #20   31. okt 2016 altså nu vil jeg gerne stille et lille spørgsmål, håber det er ok. men har shetter på 2.5 ør som bliver 3 til april 2017. men hvordan tilrider man sådan en? for jeg kan jo ikke bare selv sætte mig op på ham;)??

  • #21   31. okt 2016 man finder en top sej lille dreng eller pige som ikke er for tung men som er dygtig og så vænner man ponyen langsomt til at den har vægt og andet på ryggen og så tager man det stille og roligt smiley

  • #22   31. okt 2016 tak, han er også en sej lille basse. ingen problemer med små børn og sådan. ved ikke om det bliver svære at finde en når hesten er hingst, selvom han er af bedste sind. ved du/i noget om det? og grunden til at han er hingst er at han skal bruges til avl på længere sigt når vi ved om han kan bruges.

Kommentér på:
"os med ungdyr" ventetiden

Annonce