23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
MEGET brunstig hoppe! {{forumTopicSubject}}
Sagen er den, at jeg har en skøn skøn frieserhoppe på 5 år, men med de vildeste brunstperioder.
Hun bliver ikke sur og tvær (måske lidt mere hys end normalt), men ikke noget der er et desideret problem. Men(!) hun er simpelthen noget af en liderbuks, undskyld sproget. Men jeg har ALDRIG oplevet noget lignende.
Allerede som 1,5 års lod hun sig bedække af en shetlænderhingst på benet. Da vi flyttede fra ham, havde jeg ingen problemer, selvom hun altid har gået med min vallak. Men ham har hun aldrig vist interesse overfor.
Men i marts i år flyttede vi ud et sted, hvor der er plads til 20 heste, og da genså jeg hendes tendenser i brunstperioden - og hun var nærmest konstant i brunst. Hun stod og blinkede til vallakkerne over hegnet og smaskede til den helt store guldmedalje.
Selv hopperne reagerer hun på med smasken og sjattisseri, men hun reagerer stadig ikke på min vallak.
Hun er som sagt ikke så hysterisk at hun ikke er håndterbar, nu har jeg dog ikke redet hende i noget tid, så ved ikke om der kan være noget stejleadfærd eller andet. Jeg tænker det dog ikke. Og jeg kan fint komme til hende, og røre hende overalt. Derfor tænker jeg ikke at hvinskhed er tilfældet - men hvad tænker I?
Hvad kan jeg gøre ved det? Kan jeg overhovedet gøre noget?
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 179 Emner: 397 Svar: 5.860
Jeg har selv en hoppe der er lidt som du beskriver, men da jeg har mine heste hjemme, har jeg bare valgt at vi ikke skal have nogen vallakker i nærheden og det hjælper.
dec 2005
Følger: 112 Følgere: 114 Heste: 3 Emner: 253 Svar: 1.963
ville måske også prøve stroppy mare, eller bare accepterer at det er sådan hun er.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
dec 2005
Følger: 112 Følgere: 114 Heste: 3 Emner: 253 Svar: 1.963
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
MEGET brunstig hoppe!