{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

MEGET brunstig hoppe! {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg har en skøn skøn frieserhoppe på 5 år, men med de vildeste brunstperioder.

Hun bliver ikke sur og tvær (måske lidt mere hys end normalt), men ikke noget der er et desideret problem. Men(!) hun er simpelthen noget af en liderbuks, undskyld sproget. Men jeg har ALDRIG oplevet noget lignende.

Allerede som 1,5 års lod hun sig bedække af en shetlænderhingst på benet. Da vi flyttede fra ham, havde jeg ingen problemer, selvom hun altid har gået med min vallak. Men ham har hun aldrig vist interesse overfor.

Men i marts i år flyttede vi ud et sted, hvor der er plads til 20 heste, og da genså jeg hendes tendenser i brunstperioden - og hun var nærmest konstant i brunst. Hun stod og blinkede til vallakkerne over hegnet og smaskede til den helt store guldmedalje.

Selv hopperne reagerer hun på med smasken og sjattisseri, men hun reagerer stadig ikke på min vallak.

Hun er som sagt ikke så hysterisk at hun ikke er håndterbar, nu har jeg dog ikke redet hende i noget tid, så ved ikke om der kan være noget stejleadfærd eller andet. Jeg tænker det dog ikke. Og jeg kan fint komme til hende, og røre hende overalt. Derfor tænker jeg ikke at hvinskhed er tilfældet - men hvad tænker I?

Hvad kan jeg gøre ved det? Kan jeg overhovedet gøre noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MEGET brunstig hoppe!
  • #1   15. okt 2016 Du kan prøve at give urte tilskuddet "stroppy mare" og se om det hjælper. Ellers tænker jeg det er noget du bør snakke med dyrlægen om. Det må da stresse hende at være så hormon forstyrret.
    Jeg har selv en hoppe der er lidt som du beskriver, men da jeg har mine heste hjemme, har jeg bare valgt at vi ikke skal have nogen vallakker i nærheden og det hjælper.

• #2   15. okt 2016 min opfører sig lige sådan. hun kan stå i hendes boks og "hyle" bare de andre hopper kigger på hende. når hun står på staldgangen står hun og læner sig op af pindene (se billede) og sjatpisser. det er sådan at jeg ikke kan ride ude, med hopper op af ridebanen for så vil hun ikke gå forbi. ellers ingen mærkelig adfærd, kan sagtens ride i hallen og røre overalt.

ville måske også prøve stroppy mare, eller bare accepterer at det er sådan hun er.

profilbillede
  • JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #3   15. okt 2016 Jeg ville tale med dyrlægen hun burde ikke være i brunst på denne årstid, der kan jo være en biologisk ubalance og det skal den jo have lidt hjælp til så den kan falde til ro i sin krop smiley

• #4   15. okt 2016 altså min er i brunst året rundt, og har altid været det.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #5   15. okt 2016 Googlede lige lidt, der findes 2 mulige måder at få brunsten væk, den ene er p piller der hedder regumate men den skulle være temmelig omkostningstung, en anden mulighed er at fånindlagt nogen guldstykker i nogen akupunktur punkter i øret smiley

Kommentér på:
MEGET brunstig hoppe!

Annonce