De daglige foder spørgsmål De daglige foder spørgsmål
Hvis der er noget jeg undrer mig over herinde og altid har gjort det, så er det daglige spørgsmål om foder en eller flere brugere stiller
"Hvad skal jeg give min hest af foder?"
"Min hest er tyk, hvad anbefaler I?"
"Min hest er tynd, hvad skal den have og spise?"
"Min hest sætter ikke muskler, hvad vil I fodrer med?"
Og til hver tråd kommer altid 80 (overdrivelse fremmer forståelsen) forskellige svar. Og "rådgiverne" er alt fra 13 årige til den mere modne generation. Diskussionen ophedes ofte fordi stort set alle mener at deres måde at fodre på er den rigtige.
Min undren går på.........HVORFOR.........er der ingen der kontakter professionelle rådgivere? Stort set alle foder producenter har rådgivere siddende, som giver gratis og ikke mindst kvalificeret og professionel rådgivning.
Selv har jeg for nylig kontaktet Hippolyt for rådgivning til en meget trivelig (eller sagt på en anden måde........fed) dame på 18 år, hvis immunforsvar og metabolisme er røget helt skævt efter et 7 måneders sygdomsforløb. Og nu sidder der nogle og tænker "Så får du jo kun anbefalet Hippolyt foder" ............hertil kan jeg så sige, både og. Rådgiveren udarbejdede en foderplan som bibeholdte noget af det der i forvejen blev fodret med (fra en anden producent), men mængden blev anderledes og der blev tilføjet noget andet foder og mineral- og vitamintilskud, samt sporstoffer.
Med alt respekt for alle brugere herinde, så kunne jeg ikke drømme om at hente min foder rådgivning her
En kollega til mig anbefalede f.eks. til førnævnte hest, at jeg satte hende på MicroVitale fra Hippolyt. Da jeg kontaktede Hippolyt og forklarede om hestens situation viste det sig ikke at blive anbefalet.
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.170
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Så er det lidt ligegyldigt at jeg personligt synes at 27 forskellige gode råd er forvirrende, da vi alle her inde har forskellige præferencer.
Indimellem synes jeg også der kommer nogle gode og lærerige diskutioner ud af de tråde, når de tager en uventet drejning.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Herinde kommer mange råd - bestemt ikke alle nogle jeg selv ville følge, men de er alligevel gode som inspiration. Det kræver selvfølgelig at man er i stand til at sortere.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
De daglige foder spørgsmål