615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

De daglige foder spørgsmål De daglige foder spørgsmål

Hvis der er noget jeg undrer mig over herinde og altid har gjort det, så er det daglige spørgsmål om foder en eller flere brugere stiller smiley

"Hvad skal jeg give min hest af foder?"
"Min hest er tyk, hvad anbefaler I?"
"Min hest er tynd, hvad skal den have og spise?"
"Min hest sætter ikke muskler, hvad vil I fodrer med?"

Og til hver tråd kommer altid 80 (overdrivelse fremmer forståelsen) forskellige svar. Og "rådgiverne" er alt fra 13 årige til den mere modne generation. Diskussionen ophedes ofte fordi stort set alle mener at deres måde at fodre på er den rigtige.

Min undren går på.........HVORFOR.........er der ingen der kontakter professionelle rådgivere? Stort set alle foder producenter har rådgivere siddende, som giver gratis og ikke mindst kvalificeret og professionel rådgivning.

Selv har jeg for nylig kontaktet Hippolyt for rådgivning til en meget trivelig (eller sagt på en anden måde........fed) dame på 18 år, hvis immunforsvar og metabolisme er røget helt skævt efter et 7 måneders sygdomsforløb. Og nu sidder der nogle og tænker "Så får du jo kun anbefalet Hippolyt foder" ............hertil kan jeg så sige, både og. Rådgiveren udarbejdede en foderplan som bibeholdte noget af det der i forvejen blev fodret med (fra en anden producent), men mængden blev anderledes og der blev tilføjet noget andet foder og mineral- og vitamintilskud, samt sporstoffer.

Med alt respekt for alle brugere herinde, så kunne jeg ikke drømme om at hente min foder rådgivning her smiley
En kollega til mig anbefalede f.eks. til førnævnte hest, at jeg satte hende på MicroVitale fra Hippolyt. Da jeg kontaktede Hippolyt og forklarede om hestens situation viste det sig ikke at blive anbefalet.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De daglige foder spørgsmål
  • #1   5. okt 2016 Jeg kan kun være enig med dig. Man kan også kontakte uvildige foderrådgivere, som kan sammensætte en plan. De sammensætter typisk ud fra, hvad man har mulighed for at hente inden for en rimelig afstand af hvor man bor, og derfor ikke nødvendigvis efter et bestemt mærke.

• #2   5. okt 2016 Jeg kunne godt tænke mig at høre fra dem som starter de tråde, får de noget ud af det, og er det svar positivt, ja så kan jeg ikke se problemet. Så er formålet med tråden ligesom opfyldt.

Så er det lidt ligegyldigt at jeg personligt synes at 27 forskellige gode råd er forvirrende, da vi alle her inde har forskellige præferencer.

Indimellem synes jeg også der kommer nogle gode og lærerige diskutioner ud af de tråde, når de tager en uventet drejning.

• #3   5. okt 2016 Jeg er så ikke imponeret over de fleste foderfirmaers rådgivning og foderplaner, og ville aldrig basere min fodring på det.
    Herinde kommer mange råd - bestemt ikke alle nogle jeg selv ville følge, men de er alligevel gode som inspiration. Det kræver selvfølgelig at man er i stand til at sortere.

• #4   5. okt 2016 Vel jeg sætter mig selv rigtig meget ind i foder, og har gjort i nogle år (overhovedet ikke proff), og så kan jeg godt finde på at spørge her inde for at få flere alternativer end hvad jeg har fundet frem til smiley så sparer jeg tid og kan kigge på det der kommer uden at skulle kigge alt foder hos en producent igennem for at finde et alternativ.. Som jeg alligevel ikke vil bruge.. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
De daglige foder spørgsmål

Annonce