{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låst lænd
  • #1   30. aug 2016
    Der er flere elementer i lænden der kan låse eller blive skæve, så det kommer lidt an på hvilken del du tænker på :o)

Jeg har en der jævnligt låser og derfor får behandler hver 3-4 måned, det er lidt over alt, både korsled, SI led, ryg, hals, nakke osv. :o) Det er ingen katastrofe og løsnes bare.

• #2   30. aug 2016 Ok, min er os stiv i hals. Sys bare min reagere ekstrem. Hvordan viser det sig hos din? Og hjælper en gang? Min har fået en gang og er blevet lidt bedre, men dyrlægen/kiropraktoren mener han skal have mange gange

• #3   30. aug 2016
    Min bliver sur, stejler og sparker ud når noget er meget galt. Men jeg får behandler hver 3-4 måned alligevel, fordi hun låser let så jeg vil heller tage det i opløbet end vente til det gør så ondt at hun er nød til at sige så hårdt fra.

Det er forskelligt hvor lidt/meget der skal til. Er det slemt skal der tit en del til, men min når ikke og låse så voldsomt, så der skal der ikke flere gange i træk til for det meste.

• #4   30. aug 2016 Ok. Tror også det sådan det blir med min at det skal vedligeholdes. Hvordan tager din hest det? Min er ret bange for det smiley

• #5   30. aug 2016 Jeg har lige haft med det at gøre over to omgange - begge gange var kiropraktor ude, og her sidst også en massør.

Han var låst i både lænd, hofte og korsben i den ene side. Enkelte steder op i halsen.
    Jeg kunne slet ikke ride ham på højre volte. Han stivede sig meget af.

Vi fandt heldigvis årsagen 2. gang, hvilket viste sig at være sadlen hvis stopning var blevet uens. Jeg selv var/er skæv i kroppen og har fået redet sadlen skæv.

Efter kiropraktor/massør til både hest og rytter (jeg er stadig i behandling en gang i ugen) og en nystoppet sadel, er vi begge i gang igen.

• #6   30. aug 2016
    Jeg bruger en kranie sakral terpeut, så det foregår meget stille :o)
    Jeg har brugt både osteopat og fys til hende også, men det duer ikke - hun kan ikke med det knæk og bræk, som der kan være. Så losser hun ud efter dem og spænder op.

Så det duer meget bedre med en KST der kigger forbi ind imellem :o)

• #7   30. aug 2016 Min er i gang med en længere omgang behandling, men han var låst i hele kroppen.

Han har haft flere forskellige behandlere ude og vi kom frem til at kranio sakral terapi var vejen frem for ham.
    Han har fået 4 behandlinger nu og viser fremskridt for hver gang, der er dog flest problemer med halsen, som har været så stiv at behandleren slet ikke kunne komme til. Han bliver pt behandlet hver 2-4 uge smiley

• #8   31. aug 2016 Ok. Jeg har også haft en kranio ude men sys ikke hun kunne spænde op for hans spændinger smiley

• #9   31. aug 2016 Min hest er lang i lænden, og derfor var hun også låst i år.

Hun var urengående, stiv i bagparten, og var ikke glad for at bakke. Hun trådte ikke igennem.

• #10   31. aug 2016 Ok, det samme symptomer min har. Tusind tak for alles svar smiley

• #11   31. aug 2016 Jeg har også lige haft massør til min, som kunne konstatere, at hun var låst i lænden. Min slog an i kontragalop samt stivede sig utrolig meget i venstregaloppen. Efter massøren har været der og fået løsnet det, kan jeg også mærke, at hun slet ikke har brugt bagparten eller ryggen under ridningen (mens hun har været låst)... Men det hele er fikset nu, så det er bare skønt smiley

• #12   31. aug 2016 Ok, det vildt det faktisk kan gøre så meget! Håber min os blir god igen smiley

• #13   31. aug 2016 Helt bestemt, og man bliver overrasket. Massøren fortalte også, at det ar årsagen til hendes lettere gjordkramper (hvilket hun heller ikke har længere efter besøget) smiley

• #14   31. aug 2016 Ej hvor dejligt. Men det ved man jo os med sig selv hvis man har noget i klemme hvor ondt det gør.

• #15   31. aug 2016 Massøren anbefalede så, at hun kom igen om en uges tid for at sikre sig, at der ikke var tilbagefald, da hun var lidt over i at bækkenet også kunne være skævt, hvor vi så skal have kiropraktor ud. smiley Men det er jo meget forskelligt fra hest til hest, hvordan forløbet er, men det kan helt klart anbefales at få det tjekket, hvis man har mistanke om det.

Derudover skal jeg også nævne, at min sadel gled til den ene side (den side af lænden hun var låst i), samt at hun gik flersporet i galoppen, og havde svært ved at gå ligudrettet i traven. Alt dette mærker vi intet af mere.

• #16   31. aug 2016 Ok, det os fint og være sikker på det ikke " hopper tilbage"

• #17   31. aug 2016 Helt bestemt, og at give 500kr for at træningen bliver sjov igen, er penge, som er givet godt ud smiley

• #18   31. aug 2016 Ja det er det virkelig. smiley min kiropraktor koster lige en del mere men dyrlæge forsikringen æder heldigvis de 80% smiley

Kommentér på:
Låst lænd

Annonce