{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

heste i hænder ... {{forumTopicSubject}}

en af de piger jeg bor sammen med, sagde til mig at man ikke må have heste i hænder to gange på en dag men så er det jeg under mig for vi havde været ude og ride og da vi kom hjem sadle jeg af og stigle hesten jeg red på og så kom de ud på marken og så ca 1 eller 2 timer senere tog jeg den samme hest ud hvor jeg så stod og børste hende hale igemmen og manken og så efter jeg var færdig med det så tog jeg hende med over i haven en tur hvor hun lige kunne gå og få lidt græs mens jeg fik en smøg hvor jeg så fik af vide af hende jeg bor sammen med at man ikke må have heste i hænder to gange på en dag som jeg har haft i dag men hvad synes i ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  heste i hænder ...
  • #1   27. aug 2016 Jeg tænker at man gerne må have dem i hænder flere gange dagligt de bliver bare bedre af det

• #2   27. aug 2016 Det har ingen betydning.

Det, der er vigtigt, er måden man behandler/håndtere hesten på.

• #3   27. aug 2016 Når vi holder kurser, så kan ejeren har sin hest i hænder 15-20 gange på en dag og hesten har stadig fokus og indlærings evne, så jeg ved ikke, hvad det skulle skade.

• #4   27. aug 2016 øhhh, hvorfor i alverden dog ikke det?

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #5   27. aug 2016 smiley så kan jeg godt se at vi har et problem her hos os, nej jeg har aldrig hørt sådan noget sludder smiley

• #6   27. aug 2016 forstår ikke hvorfor man ikke må smiley

Self. skal en hest have lov til at være hest og bare stå og gumle og det, men det er godt de er i hænder, min kan ment blive udsat for at være i hænder flere gange på en dag. Det samme med ponyerne, dem har jeg dog ikke altid tiden til, jo mere i hænder de er, jo nemmere har vi ved at håndtere dem i fremtiden, kan virkelig ikke se problemet smiley

• #7   27. aug 2016 Så bliver det altså ret svært at lukke heste ud, for senere at lukke ind.. For der er de vel også i hænder o.O

• #8   27. aug 2016 Selvfølgelig må man det. Det eneste man skal tænke på er at hesten fysisk skal kunne følge med. Dvs. 2 timers ridning for derefter en time senere at ride 2 timer hård dressur nok ikke lige er fair.
    Men hvis bare hestens fysik kan følge med. Så har du bare din hest i hænder ALT det du vil smiley

• #10   27. aug 2016 men hende jeg bor sammen med fortalte at det måtte vi altså bare ikke men jeg tænke bare hold dog lige op og klap hesten med det vrøvl og så når vi er ude og ride og så vis den hest at hun rider på ikke gider og gå fremad så bruger hun sine ben som man plager at gøre for at få den i gang igen men desværre bruger hun en pisk samme tid og hun skælder mig ud for at have en hest i hænder to gange på en dag

• #12   27. aug 2016 Så er det satme godt hende der sippen ikke rider TREC eller military :'D

I TREC rides hesten først på tur ca 10 km. Så holdes der middagspause hvor efter hesten igen sadles for at ride en forhindringsbane på ca 10 opgaver.

Og ved det endags military stævne jeg red, red vi spring og dressur om formiddagen og i terrænet om eftermiddagen smiley

• #13   27. aug 2016 Det har du nok ret i ??

• #14   28. aug 2016 Jeg tror at det er en forvanskning af, at en hest ikke skal arbejde mere end den er i form til.

De fleste heste som er i en god grundform kan godt fx komme ud og rides to gange dagligt.
    Hvis I hænder oversættes til at hesten skal bruges, så er det et rimeligt råd.
    Fx arbejde om formiddagen, ro midt på dagen til at æde, hvile og være social med andre heste, senere arbejde igen og så på box / fold til natten.

Det kan være en meget fornuftigt rytme.
    Men, den forvaskede version, at I hænder oversættes til menneske kontakt gange to pr døgn er vrøvl.

Kommentér på:
heste i hænder ...

Annonce