{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Stokhalt pony {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min dejlige pony er blevet stokhalt og jeg har simpelthen ingen anelse om, hvorfor. Han har ikke været halt hverken med mig, tidligere eller forrige ejer.

Dagen inden han blev halt var der intet. Han kom direkte i boksen efter ridning da det var aften (Han står inde om natten).

Om morgenen fik han smed. Smeden siger dog at han også trak på benet da han trak ham ud af boksen. Vi var der ikke selv da han kom kl 5.30 om morgenen. Jeg tænker blot - er det ikke svært at blive halt over en nat i en boks?

Kan det måske være en hovbyl siden det er kommet så pludseligt? Vi har ikke haft dyrlæge eller noget endnu. Han var halt i går og i dag er det blevet meget værre. Ved godt i ikke har set video eller noget. Undrer mig bare over at det er kommet så pludseligt.

Han er halt på venstre bagben, men har kun sko på forgovene.

Måske i bare havde nogle bud på, hvad det kunne være smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stokhalt pony
  • #1   1. jul 2016 For det første så skal i have dyrelæge ud med det samme når den er så halt, jeg tænker det enten kan være hovbyld eller knusning i hoven smiley få smeden til at kigge på det smiley havde selv min part som var halt i 2 uger pga. Knusning i hoven smiley

• #2   1. jul 2016 Havde en pony der var stokhalt også for ikke så længe siden - dog havde der været optakt til det. Den ene dag var der intet, dagen efter var vi meget halt og dagen efter stokhalt. Da det var kommet så pludseligt, mente både dyrlæge og smed, at det var en hovbyld, derfor kan det sagtens være sådan en din har fået smiley
    Hos min var det dog en forvridning smiley
    Men få en dyrlæge ud at tjekke! smiley

• #3   1. jul 2016 Mange tak! Vi prøvet at få fat i dyrlægen. Vil i mene det er dyrlægen eller smeden det skal ringes til? Eller begge dele? smiley
    Vi har selvfølgelig snakket med staldmedlemmere, ville bare høre andre bud

• #4   1. jul 2016 Ville få begge ud smiley for hvis det er hovbyld eller knusning så har smeden jo godt styr på det da det jo er noget i hoven smiley

• #5   1. jul 2016 Jeg ringede dengang til dyrlægen, som anbefalede mig at få smeden ud og tjekke for en hovbyld først - så evt. Kan du jo lige forhøre dig hos dyrlæge først smiley

• #6   1. jul 2016 Hvis den er så halt, så kan jeg slet ikke forstå, at man overhovedet kan tvivle på om der skal tilkaldes dyrlæge?

Umiddelbart lyder det som en hovbyld udfra beskrivelsen, men din pony skal garanteret have en gang penicillin og noget smertestillende, så du kommer uanset nok ikke udenom at dyrlægen skal tilkaldes. Og så kan det jo i øvrigt sagtens være andet end en hovbyld..

Personligt, ville jeg aldrig overveje at tilkalde dyrlæge. Jeg gør det omgående.

Kommentér på:
Stokhalt pony

Annonce