{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest skal på sommergræs
  • #1   2. maj 2016 Vi havde oprindeligt planlagt at min part (fylder 21 i dag) skulle ha været ud 1/5. Men vi har udskudt det til 1/6 fordi vejret blev så koldt, og hun ikke var blevet indgræsset ordentligt.
    Vi har valgt at vente til hun ikke behøver dækken mere, og det tænker vi hun gør lige nu, specielt om natten

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   2. maj 2016 Jeg ville vente, især fordi at vejret er så utilregnelig pt smiley

• #3   2. maj 2016 da er stort skur på folden de kan gå ind i

• #4   2. maj 2016 vores kom på sommergræs inden den 25.4. De får skiftet dækkener til natten og om morgenen.
    De har desuden også et stort telt at gå ind i smiley

• #5   2. maj 2016 Ja når du har et stort skur på folden så luk du den bare på sommerfold..

• #6   2. maj 2016 møffe så du mener det er forsvarligt nok at sætte hende på sommergræs nu

• #7   2. maj 2016 fra på onsdag bliver nattetemperaturene ikke så lave, så jeg tænker det er smartest at vende til der smiley

min veninde lukker i hvert fald sine på døgnfold fra deromkring.
    min egen bliver inde om natten til midt i juni fordi stald ejer synes det er bedst (for hendes) men de er på fold fra 7 morgen til det bliver mørkt hele året smiley

• #9   2. maj 2016 her kommer de ikke på døgnfold før 1/7. der er ikke nok græs på foldene endnu pga vejret, og vi har en del heste i stalden der skal på dyrskue bla hvor de ikke skal være sommerfede.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #10   2. maj 2016 Jeg ville ikke smide heste på græs nu, der er ikke nok næring i græsset endnu og det består fortrinsvis af vand og meget lidt fiber og en stor del frukttan det er de fleste steder ikke klar, hvis jorden er blød ødelægger man rodnettet på marken.

Vi bruger ikke døgnfold men vores græsfolde er en hel måned tilbage ift sidste forår.

Hvis den ikke er græsset ind så skal du starte forsigtigt op især ældre heste skal tage det langsomt, husk den stadig skal tildeles vitaminer mineraler selvom den går ude hele døgnet smiley

• #11   2. maj 2016 Sådan som vejret svinger nu, ville jeg nok vente en lille uges tid, eller ihvertfald være opmærksom på hvor varmt det bliver om natten, så du ikke risikere unødvendige sygdomme smiley

• #12   2. maj 2016 altså jeg kan ikke se noget i mod det,.
    vores er til gengæld vant til græs hele året og kræver ikke det vilde indgræsning, når der ikke er mere næring i græsset. derudover får de foder 2 gange dagligt.

Så hvis du forventede at kunne lukke den ud, og så have den passe sig selv - så nej.
    Den skal have dine vitaminer og mineraler, når græsset ikke kan give det.
    men hvis du er villig til at fodre, skifte dækkener og indgræsse den - så ja, bare ud med den.

• #13   2. maj 2016 Ældre hest er i større risiko for forfangenhed og lige pt er det højsæson for forfangenhed, fordi det er solrigt og varmt om dagen, men koldt om natten. Jeg ville vente.

Det aller bedste tidspunkt er at starte efter 1. juli

• #14   2. maj 2016 hvis du ikke er begyndt med at starte hende op med at græsse i intervalder , så er det nok en god ide ,og gøre det inden hun skal gå på fuld sommergræsning . Jeg er for et stykke tid siden startet op med min hest , så han er klar til sommergræs her i slutningen af maj . Det samme gjorde jeg også for mange år siden med den gamle hest vi havde .

• #15   3. maj 2016 Jeg begyndte for fem uger siden at græsse Tindur ind. Han kom hjem i løsdrift i fredags og spiser primært græs. Han har hø ad libitum tilgængelig og får vit/min. Rocky får fuldt foder ved siden af da han er meget tynd. Baby er jeg ved at græsse ind da hun ikke har blevet det hjemme fra. Så hun kommer nu på græs tre gange dagligt i ca 1- 1 1/2 time. Hun kommer dog første gang ud omkring 10-12 tiden.

Mvh TT

Kommentér på:
min hest skal på sommergræs

Annonce