1.112 visninger
|
Oprettet:
Min hest skal aflives {{forumTopicSubject}}
Jeg er desværre nået til den konklusion af min hest skal aflives, men skal ikke mere leve “for min skyld”
Hun går og har så mange smerter og skal bare have fred.
Mit store spørgsmål er, jeg har aldrig fået aflivet en hest før, hun er udtaget fra konsum, så det bliver ikke slagtning.
Men må hun bruges til zoo?
Hvordan fungere det med hvis jeg får en dyrlæge til at aflive, skal der så være en dødsattest?
Sorry ved det virker som voldsomme spørgsmål, har bare ikke kunne finde frem til det på nettet
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Du kan prøve at kontakte zoo, hvis du gerne vil donere din hest - men så foregår aflivning med boltpistol i zoo.
Hvis du vælger en almindelig aflivning, skal du kun sende passet ind med en erklæring om at hesten er død - den kan du finde på SEGES egen hjemmeside. Du kan også betale for, at få passet sendt retur. Nogle melder ikke engang deres heste døde til SEGES, men beholder passet som det er - hvad man gør, skal jo være op til en selv.
Er hesten forsikret, kan der være krav om, at du skal søge om aflivning (fx ved syge/ eller uanvendlighedsforsikring). Her skal dyrlægen typisk lave en attest, der sendes ind til forsikringen. Det tager ofte ikke længe for forsikringen at godkende.
feb 2009
Følger: 95 Følgere: 90 Heste: 5 Emner: 24 Svar: 59
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
Varme tanker herfra, det er aldrig nemt at skulle sige farvel også selvom du virker meget afklaret omkring den del
jan 2007
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Daka bestiller du her: https://shop.daka.dk/
De henter ikke i weekend, så lad være med at aflive den fredag, så kommer den til at ligge til mandag. Men alt det der praktiske står også på hjemmesiden.
Når den er taget ud af konsum, har du ikke rigtigt nogle forpligtelser omkring dokumentation. Som en anden skrev, så er det kun, hvis det er en forsikringssag, så skal forsikringsselskabet have en attest fra dyrlægen.
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
jan 2007
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 321
dec 2018
Følger: 1 Svar: 5
Man må kunne ringe til Zoo
Mon ikke de har, rigeligt, med konkrete oplysninger, i dén retning...
Mht. selve aflivningen, så er:
-Google (som altid) din ven....
Du Googler:
'Kremering Hest Pris'
Her får du alle, konkrete, svar.
Tilsyneladende ligger det på små 20.000;
Men -prøv, selv, Google tricket -så skal du sé..!
Det er, selvfølgelig, også lidt hyggeligt, at høre hvad andre gætter på
Men, måske, både hurtigere og lidt konkret, lige at hoppe på Google.
Evt. at notere krematoriernes numre, og lige, selv, at ringe dem op, ??:)
Min hest skal aflives