{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Dyrlægens forklaring {{forumTopicSubject}}

http://horseconsult.com/articles/showarticle.asp?MainCatID=71&ArtSubCatID=43&ArtID=987

Denne video blev lagt op på en hestegruppe på FB og tænkte at jeg ville dele den videre herinde. Den handler om dyrlægens forklaring på hvorfor og hvordan heste med sænket ryg tager/kan tage skade. smiley har endnu ikke selv set den, gør det senere - men skriv endelig hvad I tænker smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlægens forklaring
  • #1   27. apr 2016 Meget interessant - præcis som jeg altid har tærnet en hest der ikke er i form - tusind tak for at dele! smiley

• #2   27. apr 2016 Det er måske værd at nævne, at det primært er en træner (fra Equitopia) der snakker og dyrlægen fortæller bare lidt om anatomi og skader, der kan opstå, hvis hesten ikke bruger ryggen rigtigt.

Der er ikke rigtig noget nyt i videoen, og jeg synes det eneste problem er, at hestene går så langt nede med snuden. Jeg ville gerne have hovedet lavt, men ikke lavere end brystbenet, da den ellers falder for meget på forparten.

• #3   27. apr 2016 http://dyredoktor-heidinielsen.dk/hvilken-holdning-boer-min-hest-gaa-i-for-at-gaa-optimalt/
    Læs gerne denne dyrlæges blog indlæg. Hun er dygtig! smiley

Jeg synes, at filmen er utrolig inspirerende, forklarende, og lærerig.

Hvor ville jeg ønske, at flere "heste"-mennesker satte sig ind i biomekanikken, og var mere kritiske overfor undervisere, fagfolk, og dem selv. Hvis de vidste hvorfor de korrigerede hesten med et spark eller et hiv i bidet, og ikke bare gjorde det fordi det føltes rigtigt, eller at hesten ikke gjorde som de ønskede.

• #4   27. apr 2016
    Det er en lidt sjov video. De forklare op og ned omkring at hesten skal trække sig og have en " engaged back " men hesten der så strækker sig, er stadigvæk bag lod og det at hesten er bag lod forhindre - uanset formen stadigvæk hesten i en del ting, omme i bagdel og ryg.

Kommentér på:
Dyrlægens forklaring

Annonce